Ik dacht even ontspannen te gaan rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ik dacht even ontspannen te gaan rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 16:34

Ik dacht even ontspannen te gaan rijden...

Toen ik aangereden kwam en mijn auto parkeerde, zag ik dat er niemand op stal was.
Heerlijk kon ik lekkerin mijn eentje in de buitenbak rijden. Dacht ik...

Het begon al op stal.

Buiten de stal stond een merrie. Na een tijdje had ze ontdekt dat Laiser op stal stond en kwam ze voor het raampje en de tralies staan van Laisers stal. (De tralies zitten van binnen uit voor de tralies, maar aan de buitenkant kom je dus meteen tegen het glas)
Luid en duidelijk liet ze Laiser merken dat ze hem gespot had. Laiser draaide zich om en vond al die aandacht wel prachtig.
De merrie was flink hengstig en stond zich flink op te winden. Laiser genoot ook van de aandacht en liet z'n joekelorus ook vrolijk naar buiten komen en pompte zichzelf helemaal op alsof hij tweemaal zo groot moest worden als hij al was. (Hij was trouwens wel heel mooi om te zien toen Cool )
Maar goed gelukkig is Laiser geen hengst meer en na een tijdje vond hij zijn hooi toch wel weer wat interessanter dan zo'n oude hengstige merrie voor zijn raam. Hij draaide zich om en liet zich door mij weer poetsen en at vrolijk verder aan zijn hooi.
De merrie was hevig beledigd en begon te bokken/hinniken alles deed ze om Laisers aandacht weer voor zich te winnen.
Laiser vond het allemaal wel grappig en draaide zich maar weer eens om met een pluk hooi nog uit zijn mond hangend.
Ik besloot Laiser maar uit zijn stal te halen en in het gangpad te gaan poetsen, maar dat was geen succes. Merrie nog meer aandacht vragen en Laiser wilde er wel eens een kijkje gaan nemen .
Dus Laiser maar even in zijn stal gezet om de merrie daar weg te gaan halen.
In eerste instantie leek de merrie het wel wat om met mij mee te gaan. Maf hoor zo'n verliefde bejaarde merrie Knipoog Maar toen ze merkte dat ik haar naar haar stal toebracht was dat toch wel een flinke teleurstelling. Dat vertelde ze Laiser ook door luid te hinniken en hem te roepen. Laiser riep natuurlijk vrolijk terug Schijnheilig .
Uiteindelijk is de rust een beetje wedergekeerd toen ze op stal stond en ik verder ging met Laiser.

Maar dat was nog niet alles...

Ik zat nog maar net op Laiser of het paard wat nu tijdelijk bij hem samen in de wei loopt begon hem te roepen. *zucht* waarom heb ik zo'n populair paard Rolleyes Terwijl hij de rest van de paarden nog gewoon buiten zag lopen.
Dat paard (een ruin) begon flink op en neer te rennen en waar ik al voor vreesde gebeurde dus ook.
Daar het maf doen kwam hij met zijn staart tegen de veer die de wei af sluit en kreeg hij dus stroom. Met als gevolg dat hij wegspurte in galop en de veer mee trok voor een stukje, maar wel zover dat hij los schoot.

Ik ben toen razendsnel van Laiser gesprongen en heb hem heel snel ontdaan van zijn zadel en hoofdstel. Daarna heb ik hem opgesloten in de buitenbak en ben ik naar het losgebroken paard gegaan. Gelukkig zag ik iemand aankomen en die riep nog iemand anders zodat we het paard konden gaan vangen.
Dat was nog niet zo eenvoudig want dat paard was net een flinke wei opgelopen die niet afgezet was omdat die wei wordt gebruikt om te hooien. Toen ik bijna bij dat paard was koos hij het hazenpad en schoot er in volle galop vandoor. (Normaal loopt hij flink kreupel wegens een blessure, maar daar was nu niets van te zien)
Uiteindelijk wist ik hem weer richting de andere te krijgen en hebben ze hem daar ingesloten en konden ze hem pakken.
Gelukkig mankeerde hij verder niets.

Toen kon ik dus mijn eigen Laiser nog in de buitenbak gaan vangen. Gelukkig vond hij dat hij al genoeg gek gedaan had met alle andere paarden en kwam hij naar me toe en liet zich makkelijk zadel.
Dus klom ik voor de tweede keer weer in het zadel om te gaan rijden.
Gelukkig zijn er toen geen gekke dingen meer gebeurd en heb ik nog op een heerlijk ontspannen paard kunnen rijden.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:05

Wat heb jij een vreselijk paard. Een beetje de boel op zijn kop zetten. Schijnheilig

Fijn dat je het paard toch nog gevangen hebt gekregen.

Laiser idool van 2004!!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:08

Hoezo Heike, HIJ heeft toch niets misdaan? Haha!

Erg grappig, ik ken dat soort situaties, gebeuren enkel en alleen als je volkomen alleen op stal bent (of met een niet-into-paarden-moeder die de paniek dan helemaal ten top drijft en waar je uiteraard geen hulp moet van verwachten)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:09

hebbie nog geluk dat ie daarna ontspannen was.......... Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:12

Ja, dat heb je nou eenmaal met populaire paarden. Er lopen altijd wel gekke fans los die op allerlei manieren de aandacht proberen te trekken. Gelukkig weet Laiser goed met zijn populariteit om te gaan... je kan toch ook niet al je fans behagen Knipoog
Wees maar blij met zo'n grote lieverd. Je hebt ondanks de spanningen toch nog lekker kunnen rijden.
Ik geloof dat ik dat zometeen ook maar eens ga doen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:03

Mickey schreef:
Ik *zucht* waarom heb ik zo'n populair paard Rolleyes


*hijst zich weer op haar stoel*
Arme leezur, heeft ie nu al een fanclub?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:52

Ja hallo!! Het is ook niet niks als dè Leeeezur voor je neus staat Haha!
Wat een gedoe zeg *LOL* Fijn dat je daarna nog wel hebt kunnen rijden Cool

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:44

Ik ken het Schijnheilig

Hoevaak ik wel niet van m'n paard heb kunnen stappen omdat er weer eens eentje losgebroken was.....
Maar was is Laser dan ook een super paard, dat je daarna weer gewoon rustig verder kan rijden Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:58

Gelukkig gebeuren dit soort dingen niet elke dag... En het houdt je van de straat! Tong uitsteken

Ben benieuwd of Leezur straks bij ons ook dat soort dingen voor elkaar krijgt... Knipoog

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:07

nounou wat een toestand Knipoog tja sommige paarden zijn populair Knipoog

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:57

haha ik vind het wel grappig Haha!. Gelukkig is er niks gebeurt, maar je hebt wel een ontdeugend paardje.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:31

ik hoorde het verhaal net van steef, en dacht al dat je een heerlijke avond rijden had gehad Knipoog kheb het ook een keer gehad met kayla, die was ik toen bij rhees aan het rijden en toen ontsnapte Jim (ken je 'm nog??) Was niet echt handig, maar ook dat is allemaal goedgekomen. Wat een avonturen zo zeg!! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 17:08

Aangezien er vandaag ook een tijdje niemand op stal zou zijn, hadden ze nu maar Laiser met een ander paard binenn laten staan Haha!
Gelukkig vond de eigenaresse van het andere paard het niet erg dat ik LAiser toch buiten zette zonder haar paard.
(Ben namelijk niet zo bang dat Laiser uit de wei zal lopen zolang er gras te eten is Vingers aflikken )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:38

klinkt lekker Haha! Fijn zo'n rustig ritje.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:50

Nou dat was een lekker ontspannen ritje... Haha!