linkerhand + zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

linkerhand + zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 12:50

ik rijdt op een pony met een erg eigen wil. doordat mijn rechterhand sterker is dan mijn linker heb ik snel de neiging om op de rechterhand teveel met mijn rechterhand te doen. iets wat hij ook weet en nu gaat hij er dus tegenin als ik ik probeer meer druk op links dan op rechts te nemen. het stomme ervan is dat ik ook nog op een ander paard rijdt waarbij ik op de rechterhand wel weer meer druk op links dan op rechts krijg. verder reageert hij minimaal op mn zit maar ik wil hem wel aan mn zit krijgen. hoe krijg ik deze 2 punten het beste voor mekaar?


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:30

Probeer minder met je handen te rijden! Goed voorwaarts rijden en je handen op de plek houden, niet gaan plukken in de mond! Misschien zit je te veel naar rechts waardoor je rechts sterker vast houd, probeer je gewicht gelijk over de beugels te verdelen!

gr maayke

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:30

Probeer minder met je handen te rijden! Goed voorwaarts rijden en je handen op de plek houden, niet gaan plukken in de mond! Misschien zit je te veel naar rechts waardoor je rechts sterker vast houd, probeer je gewicht gelijk over de beugels te verdelen!

gr maayke


moby
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:24

ja en veel overgangen rijden!!!!!!!!!!

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 23:14

dankjewel! ik ga eraan werken!! het is gewoon heel lastig omdat je jezelf het hebt aangeleerd! maarja ik oefen hard verder...!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 00:08

Het is ook handig om les te nemen en dan zeggen wat je probleem is. Zo kunnen zij er op letten, en je het helpen afleren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eldie, mala26 en 68 bezoekers