combinatie: vriendje en paard????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

combinatie: vriendje en paard????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 18:52

nou, zie titel, hoe gaan jullie hier nou mee om??

ik bedoel, je kan natuurlijk stinkende mazzel hebben dat je vriendje ook paardengek is, maar als hij nou echt gewoon jaloers is????

en vragen stelt zoals: "wie is belangrijker voor je..???" zoals bij mij het geval is. ik heb een eigen paardje en ga daar vier keer p. week naartoe, opzich niet echt veel als je vergelijkt met andere mensen, (mn moeder gaat 2 dagen en mn bijrijder 1 keer) aangezien ik ook nog best wel een zware studie te doen heb. maar uiteindelijk hou ik dus best wel weinig tijd voor hem over... hij snapt denk ik niet dat het voor mij een uitlaat is en hij waarschijnlijk helemaal gek van ne zou worden als ik mn paard weg zou doen en ongeveer altijd met een sjago hoofd rond zou lopen en dat misschien op hem zou afreageren.

beetje vaag verhaal, maar ok.

alle reacties welkom!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:04

Ik heb ook al 2,5 jaar een vriend maar mijn pony heb ik langer (3 jaar) hij hoeft mij niet te vragen van wie ik meer hou, dat zou ook kinderachtig zijn dat snapt hij zelf ook wel.

Ik verdeel mijn tijd, gewoon goed plannen en bovendien slaap ik bijna altijd bij hem (hij woont op zichzelf en ik niet) en als ik thuis slaap slaapt hij bij me.

bovendien is hij overdag de hele dag weg (hij heeft een eigen bedrijf). Ik vraag hem toch ook niet of hij zijn bedrijf op zou geven voor mij.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:36

Heeft jouw vriend zelf geen eigen bezigheden dan? Ik begrijp best dat het voor hem soms vervelend kan zijn, maar het is jou leven en wat jij zei, jou uitlaatklep. Leg dit gewoon aan hem uit. Is die het er niet mee eens, prima, maar als die gek op je is heeft hij daar heus wel begrip voor. Mijn paard gaat voor, en mijn vriend vindt dat ook weleens jammer, maar hij weet dat. Hij kan voor zichzelf zorgen, mijn paard niet. Ik kijk er altijd zo tegen aan: ik heb mijn leven, hij heeft zijn leven en samen hebben we ook een leven. Ik heb het recht op mijn eigen leven en ben geen bezit. Gewoon niet te zwaar aan tillen, en dat hij vragen stelt als wie is er nou belangrijker, daar moet die overheen hoor. Klinkt een beetje kinderachtig.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:46

Je vriend moet gewoon accepteren dat jij biij je paard wil zijn!
Geen gelul!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:47

ik heb nu nog maar 2 maanden met mijn vriendje maar hij zou het niet eens vragen van wie is er belangrijker (dat zou hij ook niet moeten doen) Sya is gewoon het aller belangrijkste voor mij (op mijn ouders na) en dat weet Sander maar heeft ook een eigen hobby hij voetbalt en best wel hoog ook en dat is voor hem weer belangrijk.

hoe ik het meestal combineer:
eerst naar school (duhh) en dan kan ik inde trein mijn huiswerk maken (ik moet anderhalf uur reizen) als ik thuis kom eerst naar Sya als ik les heb gaat ie meestal mee en anders komt hij gewoon 's avonds langs.

in het weekend op de zaterdag kan ik Sy niet doen dan moet ik werken zaterdag avond blijf ik meestal bij hem slapen (ook al woont hij 5min bij me vandaan ) en dan zondag rond 14.00 ben ik weer bij sya te vinden

ik zou het ook echt niet pikken als iemand niet zou willen dat ik naar sya zou gaan ofzo dan is het echt zoiets van daar is het gat van de deur ik hoop dat je er veilig doorkomt.
Laatst bijgewerkt door Thirza op 28-01-02 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:50

Mijn vriend is gelukkig niet jaloers aangelegd. Hij wil zelfs af en toe helpen. Als ik weinig tijd heb voert hij Yorghos voor mij, dus ik heb het best getroffen.
Maar dat neemt niet weg dat je wel rekening met elkaar moet houden. Mijn vroiend weet hoe belangrijk mijn paard is voor mij en hij verlangt echt niet van me dat ik Yorghos opzij zet voor hem. Door de weeks is het ook nooit een probleem omdat ik vroeger klaar ben met werken dan hij, dus kan ik dan mooi naar mijn paard.
Maar in het weekend is het wel een beetje schipperen, soms. Meestal heeft hij ook wel zijn eigen dingetjes om te doen als ik ga paardrijden. Dan gaat hij naar de sportschool of bij vrienden langs. Je hoeft naar mijn idee toch niet altijd elkaar bij het handje te houden? Wij blijven in elk geval wel ieder onze eigen dingen doen. Maar het grootste deel van het weekend brengen we samen door.
Je zult nu eenmaal wat compromieen moeten sluiten. Je moet je aandacht toch verdelen tussen vriend en paard. Bij mij hebben geen van beiden klachten, heb tenminste nog niks gehoord.... Haha!
Maar als mijn vriend mij zou vragen te kiezen zou ik toch wel boos worden. Ik vind dat dat iets is wat hij niet van mij kan verlangen. Je moet elkaar daarin een beetje vrij kunnen laten. Bij mij lukt dat heel aardig.

* To Belg, or not to Belg *

Acapulco
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:52

Laat hem lekker jaloers wezen. Het is toch jouw paardje. En bovendien is het voor jou een uitlaatklep. Heeft hij zelf geen hobby's waar hij veel mee bezig is. Je mag toch ook wel nog een beetje je eigen leven leiden. Ik vind dat hij het maar moet accepteren dat jij ook gek op je paardje ben.

Op de rug van een paard is de hemel op aard

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:03

Hahaha, wat een onderwerp! Paardjes waren er eerst dus..........zonder paarden geen Chantal. Maarre ik vind het wel een beetje zielig dat hij zo reageert, jij gunt hem toch ook zijn hobby's enz. Als hij van je houdt zet hij je niet zo voor het blok. Trouwens mijn vriend helpt mij ook en dat vind ik heel sympathiek van hem.
Gr. Chantal

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:28

Ik herken je verhaal wel een beetje. Zorg dat je je tijd goed indeelt.
Ik ga 4x in de week naar Dira, doe een HBO-studie, werk 10 uur in de week en ja ik heb ook nog een vriend (al 4 jaar bijna).
Hij vond het ook niet leuk hoe lang ik altijd bij de paarden rond hing.
Maar hij weet dat ik het ontzettend leuk vindt. Ik ga dus elke dag na mijn studie naar Dira, dan ben ik 2,5 uur onderweg met heen- en terugfietsen, uitmesten en rijden. 's Avonds zijn we altijd bij elkaar en hebben we ook tijd voor elkaar. Dus ook een kwestie van plannen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:37

zolang je je tijd maar goed indeelt.
kijk ik ken een jongen die op mij is, en die is paardengek, opzich lijkt me dat heel handig, maarja... die jongen is alleen niet zo handig }>

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:16

Waarschuwing:
Vandaag is het je paard dat je weg moet doen volgens hem, maar wat is het morgen?
Ik ken een vrouw met twee kinderen, was getrouwd met een man en had een eigen paard. Pas gekocht toen de kinderen naar school gingen, en ze was er dolgelukkig mee.

Die man zei na een jaar: paard weg doen, want je vind haar belangrijker dan mij.
Dat paard werd dus verkocht, en die vrouw kwam alleen nog maar naar de manege om haar dochtertje naar paardrijles te brengen.
Toen ineens wilde de man dat ze meer aandacht aan hem ging besteden.
Volgens hem waren de kinderen belangrijker Verward

Kortom, een paar maanden later waren ze gescheiden.
Die man vond dat ze hem geen aandacht gaf, was echt jaloers op mensen maar ook hobby's en weet ik veel.
Alles waar zij aandacht aan gaf, die aandacht had voor hem moeten zijn en niet voor iets anders.
Dit zei hij niet letterlijk, maar zo voelde ze het wel.

Dus mocht je een vriend hebben die ook maar iets die kant op lijkt te reageren, zeg hem op een tactische manier wat je wilt (wat betreft relatie, indelen van je tijd elke week, etc.) en dat je best een compromis wilt sluiten, maar wel binnen bepaalde grenzen.
En dat hij niet hoeft te vragen: wie is belangrijker.

Toen Brad Pitt met Jennifer Aniston een relatie aanging, zei hij toch ook niet dat ze nooit meer op televisie mannen mocht zoenen, of tijdens gala's jurken dragen met een diep decolleté?

Dus dames die nog niet samenwonen: als je nu al niet eens meer je eigen tijd mag indelen terwijl je nog niet eens samen woont....
Hoe zal het dan zijn wanneer je getrouwd bent Verward

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:15

Mijn paardjes komen op de eerste plaats, absoluut! Klinkt een beetje hard misschien, maar tijd voor m'n vriendje is er pas ná school, pony's en werk. Ik had mijn leven nou eenmaal al helemaal volgepland zónder een vriend, dus voor mij is het ook wennen om m'n tijd anders in te delen.

Maar ach, de vader van m'n vriend heeft Frieze paarden gefokt en heeft nu nog steeds paarden, dus Lennart vindt paarden op zich wel leuk, en hij begrijpt dat het mij veel tijd kost.
Donderdag gaat hij voor het eerst óp Sarah Extreme duivel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:18

Die vraag alleen al. "hou je meer van je paard van mij", DUMPEN die handel! Zo iemand claimt je als de pest! Ik kan er zelf niet tegen om geclaimd te worden. Ik heb persoonlijke vrijheid nodig.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 10:40

Ik vind het altijd onfair als iemand gaat vragen of je meer van "die persoon" of van "dat dier" houdt! Ik weet niet of je je paard eerder had dan je vriendje Verward , maar als dat al wel het geval is, wist ´ie van te voren dat je een paard hebt, waar ook veel tijd in gaat zitten! Zelfs als dat niet het geval is, zal hij toch wel hebben geweten dat je een grote paarden-fan bent Verward !
De vraag: "Schat, zou je vandaag iets minder tijd aan je paard willen besteden, zodat wij wat leuks kunnen gaan doen?!" is okay, de vraag: "Wie vindt je belangrijker, die knol of ik?" is gewoon fout!!!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:02

Iedereen heeft hobby's. Dat jou hobby nou zo'n lief zacht donzig wezen is waar je uren mee kan knuffelen hoeft hij nog niet jaloers te zijn Clown .

Ik heb mijn paard nu bijna 3 jaar. En ik heb pas een maand met mijn vriend. Hij gaat in het weekend altijd mee (omdat ik dan zelfs 2 paarden moet doen). Hij vind het leuk, helpt met peesbeschermers afdoen, zadel ophangen, borstelen en noem maar op. Hij zal er alleen nooit zelf op klimmen maar dat maakt mij niet uit.
Ik ben bijna elke avond op de manege, omdat ik tot half 6 moet werken. Twee avonden ben ik thuis. Hij gaat overal mee naar toe.
Aan de andere kant ga ik op vrijdag avond ook naar zijn hobby en we gaan heel vaak stappen in zijn stamkroeg ook al vind ik het daar niet zo leuk. Op zaterdag avond doen we dan meestal om en om. De ene week zeg ik waar ik heen wil, andere week hij. Ongeveer hoor. We maken gewoon afspraken.
Op donderdag avond moet hij naar school. Dan zit ik tot half tien op de manege. Heel vaak komt hij meteen uit school naar mij toe. Echt schattig.

Als iemand jou voor de keuze zet *paard eruit of ik eruit* meteen dumpen. Je paard zal je nooit voor deze keuze zetten Schijnheilig

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:48

Niemand , maar dan ook niemand mag jouw voorschrijven wat jij belangrijker hoort te vinden. Als iemand van je eist dat je je paard wegdoet of de verzorging van je paard tekort doet om meer tijd aan hem te kunnen besteden is hij fout bezig, en ik zou ik dit geval ook kiezen dat ieder zijns weegs gaat. Met andere woorden: daar is de deur....Opzouten!

Als hij vindt dat jullie elkaar te weinig zien, dan kan hij ook met je mee naar je paard. Van daaruit kun je altijd samen ergens anders naartoe.
Gaat hij daar niet mee accoord, dan is dat jammer.
Vraagt hij aan jouw of je uren zit te blauwbekken op een bankje tijdens een voetbalwedstrijd? Of is het een type die aan sport doet voor de TV (onderuit gezakt met een biertje en een zak chips?)

Iedereen moet de vrijheid hebben om zichzelf te kunnen ontplooien.
Zoals men zegt " De denneboom kan niet groeien in de schaduw van de kastanje...."

Je suis Charlie.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:48

Belangstelling voor elkaars hobby is heel belangrijk. Ik zelf ben dit jaar 30 jaar getrouwd en gelukkig hebben wij gezamenlijk de paarden als hobby. Dus bij ons geen probleem, maar ik heb ook nog andere hobby's en mijn man ook, die is dol op voetballen en daar heb ik vrede mee. Zodoende hebben wij geen sleur in onze relatie gekregen, je moet elkaar de vrijheid geven om ook afzonderlijk bepaalde dingen te kunnen doen. Sommige mensen willen alles gezamenlijk doen, ik zou dat niet kunnen, ik ben gewoon een vrijbuiter, ik ga graag naar een voorstelling, hij niet, dus die dingen doe ik met mijn dochter of met een goede collega. Helemaal geen probleem. Je moet elkaar geen claims opleggen in een relatie.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:11

Ik ken het probleem.. Ik woon/ studeer in Wageningen. Mijn paarden staan bij mijn ouders in zeeland en mijn vriend woont in de achterhoek... Kiezen dus maar! Ik rij nu dus wat minder, omdat mijn vriend, begrijpelijk, ook geen zin heeft om ieder weekend bij mijn ouders te zitten, en dan te kijken hoe ik met de paarden bezig ben. (Hij vindt ze wel lief, maar vindt het rijden verder niet interessant).. Het blijft een beetje schipperen dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:14

Mijn vriend komt ook uit de achterhoek. Ik kom daar bij voorkeur niet zo vaak omdat ik hier mijn paarden kan rijden, en daar niet. Maar wij wonen ook samen dus kan hij thuis zijn eigen gang gaan als ik ga rijden. Helaas is hij niet in mijn hobby geinteresseerd. Ik vind dat wel heel jammer. En hij durft ook niet te rijden. Gelukkig heeft hij wel zoveel verstand dat hij me niet voor een keuze moet stellen. Wat ik wel heel vervelend vind als hij zeurt over dat mijn paarden zoveel geld kosten. Maar ik bekostig ze helemaal zelf dus hij heeft geen recht van spreken.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:14

Als ie echt van je houd vraagt hij je dit niet. Ik wil niet stoken maar zo is t gewoon
Maar misschien is hij gewoon bang dat jij hem gaat vergeten omdat je je paardje hebt en nog een studie.Gewoon onzekerheid. Ik zou zeggen praat es met hem. Vertel hem dat je van hem houdt. Vrouwen willen dat graag horen van mannen, misschien mannen ook wel van vrouwen Haha! (maar dat zeggen ze natuurlijk niet zo 123)

ik denk dat ie gewoon een beetje onzeker is

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:16

Mijn vriendje heeft mij wel eens voor de gein de vraag gesteld. Tijdens een grapje, maar de vraag kwam wel. Ik heb hem niet geantwoord. DAt was voor hem genoeg. Hij wéet wat ik kies als hij mij de keuze stelt.
Maar dat was lang geleden, we hadden nog niet zo lang wat met elkaar en na 6 jaar is hij helemaal met de paarden ingeburgerd. Hij weet wat ze voor mij betekenen en laat mij met hun in mijn waarde.
Net zoals ik hem met zijn vliegers in zijn waarde laat.
En zo hoort het vind ik. Dat je samen leeft, hoeft nog niet te betekenen dat je je hele leven apart van elkaar op moet geven!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

combinatie: vriendje en paard????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:21

Hayley schreef:
nou, zie titel, hoe gaan jullie hier nou mee om??



en vragen stelt zoals: "wie is belangrijker voor je..???" beetje vaag verhaal, maar ok.

alle reacties welkom!


Dan zou ik keihard zeggen: mijn paard

Ze moeten je niet gaan dwingen te kiezen tussen je apard of je vriend, dan is ie je echt niet waard.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:56

Toevallig dat juist NU dit topic hier staat Scheve mond

Ik ben net weer vrijgezel, en mijn paard was mede een oorzaak dat het uit is gegaan. Hij had een hele stapel vooroordelen en dat terwijl hij niet één keer in dat half jaar de moeite heeft genomen om mee te gaan om te kijken waar ik nou eigenlijk mee bezig was. Dat "dat paard" zo veel voor mij betekent kon hij ook niet begrijpen. Het stomme was dat hij er eigenlijk nooit 'last' van heeft gehad, aangezien hij in Amsterdam woont en ik in Groningen, en als hij hier was dat ik alle tijd voor hem had.

Ik merk dus ook steeds meer dat je kerels op een of andere manier afschrikt als je ze vertelt dat je een paard hebt. Heel erg jammer.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:12

Ik heb het stinkende geluk dat we alle 2 paardengekken zijn Haha!
Aangezien we alle 2 een paardje hebben, is het wel eens een gekkehuis.
Als ik uit school kom ga ik meestal direct naar de paarden toe. Ik doe die van mijn vriend 4 dagen in de week erbij want hij heeft een hele onvaste baan met verschillende tijden. Eerst mijn eigen paardje en dan die van Roel. Op woensdagavond ga we gezellig samen rijden en in het weekend is het meestal eerst lekker uitslapen en dan op ons gemakkie naar de paardjes. s'avonds lekker vrij om leuke dingen te doen en zo gaat het de gehele week. Huiswerk doe ik meestal tussen door en in het weekend. Aangezien ik meestal niet zo veel heb maak ik bijna alles op school zodat ik de avonden en weekenden voor ons 2tjes zijn.

Groetjes van Tamaar

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

.............???????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 15:50

Ik heb dit topic aan mijn vriend laten lezen.
Weet je wat ie zei: Ja, ik heb het leren accepteren.
Toen had ik toch echt ff iets van: Boos! Schijnheilig Extreme duivel Pling Verward }>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, MairiMacBran, MoniqueT en 44 bezoekers