leren laarzen worden kaal - hoe verven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

leren laarzen worden kaal - hoe verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 15:28

Ik heb mijn leren rijlaarzen al heel wat jaartjes, maar ze beginnen nu echt te slijten op de binnenkant. Nu weet ik dat je ze kunt (laten) verven.
Hebben jullie daar ervaring mee? Kun je het zelf doen, of beter uitbesteden aan de schoenmaker. Gewoon schoensmeer is niet afdoende helaas.



Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:07

Hm, ik smeer zelf altijd schoensmeer erop, lekker dik en dan flink laten intrekken. Daar worden ze wel donker van, maar echt lang houdt het niet.
De schoenmaker heeft mijn laarzen wel een keer gesprayed toen ie er ritsen in gezet had en dat ging heel mooi. Ik denk dus dat de schoenmaker dat wel kan.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:12

Bij mij hebben ze het bij van rijs gedaan, maar dat was er na 3 x rijden alweer af.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:26

Is toch aan de binnenkant? Ik zou mij er niet zo druk om maken!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:35

Lizz schreef:
Is toch aan de binnenkant? Ik zou mij er niet zo druk om maken!


Volgens de verkoopster bij van rijs: sommige mensen vinden dat mooi, dat laat zien dat ze veel rijden...

dan ben je wel heeeel erg.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:51

Ik denk dat het het bij de winkel waar je je laarzen aan hebt laten meten wel kan vragen. En ik denk dat de schoenmaken er ook wel raad mee weet . Maar ik zou er persoonlijk aan de binnenkant niks aan doen Het slijt er toch weer, en als je aan het rijden bent ziet de jury het toch niet..Maar dat is een keuze die je zelf maakt Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:22

Ik ben erg benieuwd hoe die plekken eruit zien. Ik heb sinds een maand leren laarzen. De eerste dag heb ik er meteen op gelopen en mee gefietst. Toen ik ze uitdeed, zat er een rare plek aan de buitenkant van mijn rechterlaars. Ik dacht dat het viezigheid was en probeerde het schoon te maken met wat water. Dat hielp niet en schoenpoets ook niet. De plek is steeds erger geworden en zit nu op meerdere plaatsen ter hoogte van het inzakken. Het is ontzettend lelijk en het is maar aan 1 laars. Ik weet zeker dat ik nergens langs ben gelopen en het daardoor is beschadidg, omdat het aan de buitenkant zit en er later dus meer plekken bij zijn gekomen. Ik had natuurlijk meteen terug moeten gaan, maar daar heb ik absoluut geen tijd voor gehad en nu zit ik 4 weken in Engeland.

Ik ben dus erg benieuwd hoe die plekken eruit zien. Misschien rare vraag, maar kan iemand er een duidelijke foto van maken? Als het er nou hetzelfde uitziet, weet ik in ieder geval dat een schoenmaker het over kan spuiten.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 13:02

Haffielover: ik rij geen wedstrijden, dus dat is sowieso het probleem niet. Ik vind het gewoon zonde van mijn dure rijlaarzen. Nou net wat een van de anderen zegt: ik moet er maar trots op zijn dat ik zoveel rijdt!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:16

Van verven zullen ze beslist niet mooier worden. Je krijgt heel snel kleurverschil of verschil in glans. Bovendien pakt verf vaak slecht op leer dat al gebruikt is, dat is vettig.

Nulla tenaci invia est via

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:19

Mwah, ik stoor me er niet aan, het zit toch aan de binnenkant, dus niemand ziet het.

Ik weet nog goed toen ik bij Coby stond: die binnenkant was zo versleten dat de gaten erin zaten! Het kan dus erger Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N en 38 bezoekers