Paardentaxi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:54

Heeft iemand op bokt ooit van zo'n taxi gebruik gemaakt en bovendien : Is het een oplossing voor mensen, een paardentaxi ?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:46

hey ik heb ooit een keer paardentaxi gebruik van gemaakt, om op vakantie te gaan. Is super bevallen. is redelijk prijzig, maar is ook logisch benzine trailer een persoon. Die man reed echt super met je paard. echt geweldig.

wendykermit
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:17

ik had er nog nooit van gehoord maar is dat overal in de buurt dan?? ik woon in overijssel (dichtbij zwolle..)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:15

Ja ik heb er vorige week gebruik van gemaakt en het beviel echt super. Prijs viel me echt alles mee en ik ben erg tevreden!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:29

Hey Joyce, ik zie dat je in Zuid-holland woont. Was die paardentaxi dan bij je in de buurt ? Wie is dat dan ? en als ik dat mag weten wat betaal je daar dan voor ?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:37

Ja de paardentaxi zat erg in de buurt. Dit is de link van hun site:
http://home.hetnet.nl/~vmunster/paardentaxi.html
Ze zitten in Hellevoetsluis en mijn pony moest vervoerd van Hoek van Holland naar Rockanje. Hij vertelde wel dat hij vooral hier in de buurt rijd omdat als hij verder in Nederland moet de kosten voor mensen te hoog oplopen omdat hij toch ook dan helemaal naar de klant moet. Tenzij het echt om een lange rit gaat van veel km's (bv ene kant van nederland naar de andere Knipoog ). Hij is heel redelijk met zijn prijzen. Het was 59,- euro, dit vond ik echt niet veel. (7 km naar ons toe + 52 km met mn pony in de trailer). Voor een mensentaxi ben je nog meer kwijt, en ik reed zelf ook nog mee met mijn spullen Wow! Verder was het echt een paardenliefhebber die weet waar hij mee bezig is. Ja ik was best zenuwachtig maar het is echt 100% mee gevallen.
Het kan dus ook zeker wel een uitkomst bieden voor mensen Lachen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:51

ik ben ook vorige week met de paarden taxi naar mijnnieuwe stal gebracht.. ook door die in hellevoetsluis,...
hele aardige man. netjes vervoert, niet extreem duur ik was 42 euro kwijt. hij loopt netjes mee tot je paard op stal staat.. of bij een andere bestemming waar die heen gaat.

ik was maar wat blij dat hij ons op korte termijn wilde helpen.. we belden hem vrijdagavond en zaterdags om 4 uur stondie op de bestemming Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:35

Ja mij was het ook op korte termijn, ik belde maandag en vrijdag verhuisde we Haha! Wel iets langer dan jou dus maar ik vond dit ook al zo fijn Cool
Ja ik was ook echt heel tevreden over die man, heel rustig ook enzo!

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:19

Wij vervoeren ook paarden als zijnde Talouch Paardentaxi en zitten in Stolwijk (bij Gouda). We rijden door heel nederland en de kosten zijn
€ 0.75 cent excl. BTW per kilometer. Het vervoer is met maximaal twee paarden voor het tweede paard wordt €15 extra gerekend. Je kunt dus de totaalprijs bij twee paarden delen. Scheelt in de kosten. De paardentaxi blijft in de buurt (bij wedstrijden, Kliniek etc) zodat indien nodig je direct weer terug kan. Voor info jettalouch@zonnet.nl.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:26

Bij mij op stal gaan elk jaar een groep mensen met paarden naar Kootwijk om daar een weekje rond te crossen in de bossen. De meeste hebben geen trailer of auto die de trailer kan trekken. Dus word er een paarden vrachtwagen geregeld met chaufeur en die brengt alle paarden over en terug en dat word met elkaar verrekent in de kosten. Ik weet niet hoe duur het is.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:29

www.paardentaxi.com

Het kan een goede uitkomst zijn, als je zelf geen trailer hebt en je moet eens ergens heen.
Maar als je het vaker doet wordt het wel een duurder grapje.
Dan zou ik er eerder voor kiezen om zelf een trailer te huren..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:36

Lijkt mij een goede oplossing. Mits het een goed en betrouwbaar adres is en de mensen verstand van paarden hebben.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid een dikke auto te rijden en een trailer te kopen. En als je er toch nauwelijks gebruik van maakt is een paardentaxi natuurlijk veel goedkoper.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:00

k moet zaterdag met mijn pony naar de keuring.. en door omstandigheden kan de persoon die me zou brengen niet meer... dusja ik zit met mijn handen in het haar...