schaap eet de staart van mijn pony op en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

schaap eet de staart van mijn pony op en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 20:57

Boos! mijn schapie is wel leif en leuk maar ookw er niet zo leuk ik had het kunen weten maar oke hij eet dus Pamba's staart op
nou weet ikw el dat ik dan iets in Pamba's staart moet smeren zodat hij dat niet meer doet maar ik zou dus echt niet weten wat

weten jullie dat of een ander idee??

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:57

Ik heb een shetlander die dat ook een poos gedaan heeft bij mijn paard,ik heb werkelijk alles geprobeerd.Het hielp allemaal niet,ik heb op een gegeven moment zelfs sambal in de staart gesmeerd,maar dat at dat kleine monstertje ook gewoon op. Haha!
Ben toen maar cribbox in de staart gaan smeren,was geen succes,hele dikke klodders in de staart,maar er werd geen staart meer gegeten. OK dan! Tegenwoordig is dat ook in spuitbus verkrijgbaar,of dat net zo goed is weet ik niet.Een vriendin van mij heeft hertshoornolie en dat helpt bij die van haar wel(bij mij niet),schrik niet maar het stinkt ontzettend!
Succes!

Marrgriet
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Huizinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:24

Uit eigen ervaring is gebleken dat veulens ook graag aan de staarten van hun moeder of van weide genoten gaan eten. Wij gebruiken hier altijd levertraan voor, en dit helpt uitstekend! Snel halen dat spul, en smeren maar!!
Verder heb ik ook het middel cribbox wel eens gebruikt. Werkt uitstekend, alleen smeert heel lastig. Na het potje enkele seconden in de magnetron gezet te hebben, ging het smeren al een stuk makkelijker. SUcces!!
ps. als deze middelen tegen veulens helpen, werkt het vast ook tegen een geit.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:39

ik hoorde pas van iemand dat ze een anti-bijtmiddeltje had van de paardendrogist.
misschine kan je daar is kijken
wel balen zeg!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:45

Er zijn inderdaad speciale antibijtmiddelen. Wat wij ook weleens gedaan hebben is eerst antibijtspul erin en dan de staart invlechten. Schijnt al een stuk minder aantrekkelijk te zijn.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:44

Hier op bokt las ik iets over phb-spray, cribox en sambal (dat vond ik een leuek oplossing!!) Misschien kan je even de zoekfunctie doen, de topicstarter was iemand met 2 welshjes die mekaars manen opvraten.

Als ik een schaapje was zou ik er wel van af blijven; ik beet vroeger nagels en toen smeerde ik er ook een 'anti-bijtmiddel' op: VIES!!!!!!!!!

Succes ermee!!
Groetjes @nnemiekie

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:42

Van die twee welshjes was ikke...k heb dit topic effe doorgelezen,ben altijd wel weer nieuwsgierig naar andere oplossingen enzo.
Die van mij hebben het een hele tijd volgehouden met PBH spray.
Het stinkt enorm,effectief,maar voor de echte die-hards (liefde) moet je dus idd de sambal eens proberen.
Mengen met uierzalf kreeg ik als tip en het heeft hilarische taferelen opgeleverd! Haha!
Misschien in dit geval van schaap kun je het al heel simpel oplossen met dus die PBH-spray.Ik heb het bij een dier-tuincentrum gehaald,anders kun je het misschien krijgen bij welkoop of agrifirm,boerenbond,iets in die zin.

Succes ermee Knipoog

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:55

PHB is hetzelfde als hertshoorn! werk super vraag maar aan mijn veultje!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:13

wat heel erg goed helpt is midalgan. dit is antispierpijnspul voor mensen.
je hebt het in een tube of in spuitbus. spuitbus is het makkelijkst. het kost ong. 5 euro en ze verkopen het bij het kruitvat/drogist.
als je de hete versie neemt, blijft je schaap er zeker weten van af. het is verder helemaal veilig voor dieren.

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:47

en is dat nou in een paardenwinkel te koop of niet?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:27

bij de Boerenbond?welkoop hebben ze een speciaal spuitbusje te koop voor....schapen en varkensstaartjes, die beestjes staan erom bekend dat ze staarten vreten. Als je dat spul op de staart van je pard spuit, vreet het schaap er nooit meer van!

Jij wilt ook niet meer bij je paard in de buurt komen, want het stinkt echt vreselijk Haha!

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 12:57

volgens mij hebben wij geen boerenbond in de buurt nooit vsn gehoord

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:59

heidiLOVER schreef:
volgens mij hebben wij geen boerenbond in de buurt nooit vsn gehoord



in slootdorp zit er eentje

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:07

Schaap in een ander weiland Haha!

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:26

nou hij is er juist om Pamba gezelschap te houden ze kunnen niet zonder elkaar maar ik weet niet of mijn moeder of vader wel naar slootdorp wil rijden vinden ze te ver

randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:12

oei tja zou eens ghaan vragen bij een ruiterwinkel ofzo?

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:19

Anti bijt middel gaan gebruiken te koop bij je ruitersport zaak