Geeft dierenarts wel goede voorlichting?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Geeft dierenarts wel goede voorlichting?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 16:17

Ik moet dit even kwijt, ik weet dat er al een paar topics (geweest)zijn over het feit of teken gevaarlijk zijn voor paarden,in 1 van die topics heb ik ook gelezen over een paard wat besmet was geraakt(in Frankrijk geloof ik) met de nieuwe ziekte die nu ook in Nederland door bepaalde teken wordt verspreidt en ook voor honden heel gevaarlijk is.Krijg ik vandaag een rekening van de dierenarts en onderaan de rekening schrijven ze altijd een interessante website of wetenswaardigheid,en de wetenswaardigheid van deze keer is,en ik citeer;
"Dit jaar is een echt tekenjaar, ook paarden die door het struikgewas lopen worden aangevallen. Gelukkig is de beet voor het paard niet gevaarlijk."
Niet gevaarlijk? Verward En krijgen paarden alleen teken als ze door het struikgewas lopen? Verward Dacht toch echt van niet!
Ik vind dit nu niet echt spreken van "goede voorlichting".Worden jullie WEL gewaarschuwd door jullie dierenartsen?Wat vinden jullie hier nu van? Verward


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:20

Nee ik wordt hiervoor niet ingelicht door mijn dierenarts wel als ik ernaar zou vragen.
Maar ik vind dit dus absoluut niet nodig en dus een hoop ophef voor niets.
Hoezo is het dit jaar het tekenjaar?

Ik heb mijn jaarling ooit teruggekregen uit drente waar ze op een land stond waar dus wel veel teken voorkwamen en toen ze terug kwam had ze er wel een stuk of 30 op haar lichaam zitten.
Ze waren niet heel erg groot en de merrie deed ook absoluut niet ziek aan, we hebben haar moeten wassen met een middel wat we moesten oplossen met water en ze lieten direct los.
Ik maak me dus echt geen zorgen om een paar teekjes en als deze al gevaarlijk zouden zijn voor een paard hoe zit het dan met de hond en mens?
Wordt jij ook gewaarschuwd door je Huisarts?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:37

Ik krijg ook geen info van mijn DA over teken,tenzij ik er naar vraag.
Dat heb ik dus gedaan en mij is uitgelegd dat het idd niet gevaarlijk is voor paarden.
Ik denk dat het erg lastig is voor een DA om iedere keer voorlichting te gaan geven over bepaalde zaken.Er zijn zóveel dingen die schadelijk/gevaarlijk zijn voor dieren.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 20:49

Bedankt voor jullie reactie,maar misschien ben ik niet helemaal duidelijk;wij worden hier ook niet echt voorgelicht,het is nu toevallig omdat ik een rekening krijg.Maar dat is eigenlijk mijn vraag niet.Overal wordt je gewaarschuwd voor teken,maar volgens onze dierenarts zijn die dus onschuldig voor paarden.Terwijl paarden er wel degelijk ziek van kunnen worden had ik begrepen.Mijn vraag is dus niet of je wel wordt voorgelicht ,maar of er mensen navraag naar hebben gedaan en of die wel gewaarschuwd worden door dierenartsen dat teken wel degelijk gevaarlijk zijn voor paarden. Verward Dus met andere woorden;is de informatie die mijn dierenarts verspreidt wel juist?

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:18

Nee in dat opzicht worden wij daar dus niet in voorgelicht, volgens mij dierenarts kunnen teken alleen in hele grote hoeveelheden tegelijk een eventuele bedreiging zijn.
Ik heb het met mijn merie zelf meegemaakt en er was inderdaad niets aan de hand.
Kan best zijn dat een paard echt allergisch op een tekenbeet reageerd maar ik geloof nu niet echt dat teken gevaarlijk zijn voor paarden anders had dit veel meer bekendheid gehad, ben ik van overtuigd.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:24

Tja, vraag me toch echt af hoe dat met die nieuwe teken zit! Die zijn voor honden immers ook dodelijk. Lijken me dus ook niet echt goed voor een paard. Goed in de gaten houden en evt. teken zsm verwijderen

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:27

Ik heb laast op een buiten rit een mini teekje in mijn hand gehad. resultaat: 1 week koorst,hoofdpijn en mijn arm was helemaal stijf!

Sjeanine.Elite • Jazz x Haarlem. ZZ Zwaar IICH Groningen gewonnen . Lichte tour
Faith Hill • ZiziTop x Janiro. M2
Geranine • United x Jazz. L2
Nobility • Janiro x Fresco Z2+25 L springen.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:35

Ik geloof ook wel dat sommige mensen en paarden best allergisch kunnen reageren op teken maar ik zou me niet zo druk maken.
Mocht er wat allamerends zijn lees en hoor je het gauw genoeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Equinight, germie, Kim_S en 29 bezoekers