spiritueel, zweverig???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Spiritueel, ben je dat?

ja
35 (68%)
nee
16 (31%)
gaat je helemaal niets aan!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 51


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

spiritueel, zweverig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 08:03

hallo,
Ik ben iemand die intresse heeft in spiritualiteit en alles daar om heen. Ik vind eigenlijk alles wel intressant, als het maar niet te zweverig word. Zweverig is het als mensne niet meer met bijde benen op de grond staan en van het leven hier op aarde wegvluchten, die als het ware helemaal in hun eigen 'spirituele' leventje gaan zitten. Van die mensen word ik helemaal gek, ook in omgang met de paarden, ze zijn zo schijn dat ze nieteens meer doorpakken als dat nodig is. Het is alsof ze gelijd worden door angst maar dat niet toe durven geven en dus maar 'spiritueel' worden.

hoe staan jullie tegenover spiritualiteit en het leven??? Ik ben heel benieuwd!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:10

Ja, ik ben spiritueel.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 08:12

maar hoe gebruik je dat in je leven zonder zo'n zweverig mens te worden? Ik zeg altijd maar: Je hebt Spiritueel en spiritueel (en 'spiritueel').

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:18

Duncan schreef:
maar hoe gebruik je dat in je leven zonder zo'n zweverig mens te worden?


anderen zijn/haar wil niet probeert op te leggen
ik bedoel dus dat zolang je anderen niet probeert te overtuigen dat
jouw manier van leven de juiste is gaat t goed ,denk ik

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 08:22

dat vin ik een goede. Iedereen op zijn eigen manier!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:45

Absoluut niet! Maar als je wel zweverig bent OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:09

Zweevo's, dat zijn die lui die 'hun innerlijke godin zoeken' en niet alleen heks worden maar daar een lange mantel en een 'toverstaf' en 100 spiritueel stinkende kaarsen bij nodig denken te hebben. Zweevo's zijn niet stil van binnenuit bezig maar moeten jan en alleman met hun 'bijzondere spirituele kracht' om de oren slaan.

Voor een schoolvoorbeeld van zweevo's moet je eens naar de Elf Fantasy Fair gaan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:26

Ja, ik ben spititueel aangelegd en ik heb mijn gaves en krachten inmiddels ontdekt. Mensen denken weleens dat ik zo'sn zweefteef ben die altijd gehuld is in lange jurken met rinkelende armbanden.
Jammer dan, zo steek ik niet in elkaar.

Ik ga heel normaal om met hetgeen ik doe, vind het ook niet iets speciaals ofzo. Ik kleed me enigzins normaal (haha) en loop niet continu met rare voorspellingen rond en dat soort dingen.

Dus eigenlijk ben ik heel normaal... Haha!

ps... zie mijn onderschrift om te lezen waarmee ik bezig ben, voor wie het nog niet weet Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:28

zolang je schijn en werkelijkheid niet door elkaar haalt is spiritualiteit prima. dat is nou net het punt waar het zo vaak fout gaat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:31

ArwenLune schreef:
Zweevo's zijn niet stil van binnenuit bezig maar moeten jan en alleman met hun 'bijzondere spirituele kracht' om de oren slaan.


Doet me denken aan overfanatieke gereformeerden, katholieken of moslims. Ik vind het prima als mensen een houvast hebben in hun leven, of dat nou een geloof is of iets anders wat je niet kunt zien. Maar laat een ander vrij in wat hij of zij gelooft en dring jouw geloof etc. niet aan een ander op als 'de enige manier waarop je gelukkig/bevrijd/whatever' wordt.

En ja, ik ben spiritueel, tot op zekere hoogte. Ik geloof iig dat er meer is tussen hemel en aarde.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:30

Karin schreef:
Doet me denken aan overfanatieke gereformeerden, katholieken of moslims. Ik vind het prima als mensen een houvast hebben in hun leven, of dat nou een geloof is of iets anders wat je niet kunt zien. Maar laat een ander vrij in wat hij of zij gelooft en dring jouw geloof etc. niet aan een ander op als 'de enige manier waarop je gelukkig/bevrijd/whatever' wordt.

En ja, ik ben spiritueel, tot op zekere hoogte. Ik geloof iig dat er meer is tussen hemel en aarde.

Dit is dus precies wat ik ook van plan was te schrijven Ik ben zelf wel spiritueel op mijn eigen manier, en vind iedereen's denkbeelden en ideeën altijs erg interessant. Maar als er één ding is waar ik me aan erger dan zijn het wel diegenen die hun manier van leven willen opleggen aan anderen.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 16:20

Ik vind dat zeker ook irritant. Asl mensen belangstelling hebben gaan ze wel een boek lezen of een cursus volgen of whatever, er is in ieder geval genoeg (of misschien wel teveel...) Ik heb dus niet een richting die ik volg, ik lees er veel over en denk daar over na, dat vind ik al spiritueel. Miscchien heb ik ook wel gaven, ik ben er alleen nog niet achter Haha! (maar als ik heel eerlijk ben hoop ik dat ik gewoon een gewoon mens ben, dat wel iets van paarden weet en dat graag aan anderen wil vertellen Haha!)

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:54

Ik heb helemaal niets met spiritualiteit. Ik hou van en geloof in wetenschap!

Ik begrijp het wel dat mensen geinteresseerd zijn in spiritualiteit. En ik hoop dat zij daar gelukkig mee zijn. Ieder zijn eigen ding.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 16:58

precies, zo denk ik vaak over anderen Haha!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:06

Ik gebruik zowel wetenschap als spiritualiteit in het leven.
En ik moet zeggen het levert een fijn en afwisselend leven.
Maar het allerbelangrijkste voor mij is het nu en het zijn.
De rest is leuke bijkomstigheid.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:53

Spiritualiteit heeft helemaal niks met lange jurken en rinkelende armbanden te maken! Mijn moeder zweeft (verdiept zich wel in spirituele dingen) Haha! Af en toe komt ze met zulke aparte verhalen dat ze zowat opstijgt dan zeg ik "jezus mam kom nu maar weer met je beide benen op aarde"! Ik ben het met sommige dingen wel eens en daar ben ik wel geinteresseerd in, maar soms gaat het me echt te ver.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:11

Tja, echt in verdiept heb ik me nooit, ik heb alleen eigen ervaringen maar dat is voor mij genoeg Lachen

Ik ben een beetje aan het aftasten hoever mijn 'bereik' is met dergelijke dingen, maar ik heb voor de gemiddelde 15-16-jarige al heel wat meegemaakt op spiritueel gebied (als je het spiritueel mag noemen iig, ik vin het altijd maar een vage benaming)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:16

Ik vind het altijd interessant dat veel mensen zo zoekende zijn. Ik heb dat niet zo. Ik weet wat ik weet, en ik vermoed dingen, en ik weet wat ik niet weet. En dat is prima zo. Geen idee waarom wij hier op aarde zijn of wat 'de zin van alles' is, maar dat is prima, dat *hoef* ik ook niet te weten... Misschien is dat gewoon een soort vrede met het leven.

Is dat nou zo'n raar standpunt?

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:25

Ik zoek achter veel dingen iets; ik speculeer er iig over met mezelf..

Idd de vraag waarom wij hier zijn
Waar je in moet geloven en wat je kan geloven
Wat je ziel is, wat ermee gebeurd... enz..
'Niet' wat is dat ?

En nog veel meer van dat soort dingen..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:53

Ik heb behoorlijk weinig met spiritualiteit.

Ik vind het interessant, maar meestal geloof ik het allemaal niet zo.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:57

Ik kan mezelf wel spiritueel noemen. Maar ik stop geen voeten tussen de deur en sta met twee pootjes op de grond.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:23

ik ben normaal maar als ik alleen ben dan ben ik best wel spiritueel. ja klinkt raar Knipoog maar dan denk ik er over na.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:03

Volgens mij zit er wel wat in me....
Maar niet veel...
Ik heb vaak dromen en vervolgens gebeurd er altijd iets wat met die droom te maken heeft.....
De laatste tijd valt het mee maar heb het wel vaak gehad....

ook hoor ik thuis wel eens wat(of ik ben gewoon gek)
Sinds mijn vriend van mn moeder er woont niet meer gehad maar ik was steeds keibang.....omdat ik dan wat hoorde...(knettergek kan ook)
Iemand die langs een papier loopt met zn mouw ofzo zulke geluiden en dat als je alleen bent...

Valt dit trouwens onder spiritueel?
Of ik verbeeld me alles ik weet het ook niet..
Gelukkig is het weg nu

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:09

Er zijn nogal wat verschillen van hoe je ermee omgaat.
Sommige mensen willen inderdaad aan iedereen laten zien hoe fantastisch ze zijn.
Het jammere daarvan is dat ze dan (onbedoeld) anderen als minder zien.
Of ik zelf spiritueel ben weet ik niet, wel ben ik met de indianenleer bezig, al zo'n 16 jaar.
Als dat ook onder spiritueel valt dan ben ik dat ook,maar dit heeft meer te maken met goed om je heen kijken wat de natuur je verteld dan met zweverige dingen.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:36

eehm ja... ik ken het zweverig zijn.... ben er heel erg in geinteresseerd. vooral in magnetiseren en tarotkaarten leggen....