[Dienstmededeling] De kots smiley

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] De kots smiley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 14:54

De kots smiley (:r) is een aantal dagen geleden inderdaad verwijderd, dit door een discussie op het moderator forum waarin in redelijk sterke mate sprake was van groupthink. Iemand maakte een opmerking dat deze mod zich nogal ergerde aan de manier waarop de Misselijk smiley ingezet werd. Dat werd beaamd door een aantal andere mods, iemand oppert het idee om de smiley uit het lijstje te halen, de mods die reageren zijn het daar mee eens en dan is de smiley weg. Later, als de smiley al verwijderd is, mengen zich een aantal andere mods in de discussie die zeggen dat deze smiley wat hun betreft had kunnen blijven, helaas iets te laat. Niet heel handig en we zijn dan ook aan het kijken hoe we dit soort situaties (waar een beslissing wordt genomen waar achteraf niet alle mods het mee eens zijn) kunnen voorkomen.

Maar goed. De kots smiley is dus weg. Persoonlijk vind ik dat geen gemis, 9 van de 10 keer werd hij gebruikt om iets te melden in het kader van 'ik kots op jou', niet echt iets dat een discussie veel goed doet. Als er eenmaal kots smileys gebruikt worden in reacties zie je over het algemeen het topic verzanden in 1 grote vechtpartij, of mensen houden de eer aan zichzelf en reageren maar niet meer op de 'kotsers'. De kots smiley kan zeker wel op een normale manier gebruikt worden maar in de praktijk was dat dus 9 van de 10 keer niet het geval, helaas. Wat mij betreft is het verwijderen van die smiley het verder voorkomen van escalatie in topics. Erg vaak wordt een kots smiley veel zwaarder opgepakt dan de gebruiker hem bedoeld had waarna we weer ruzie hebben, mensen zich lopen te ergeren aan de sfeer en de moderators die rommel weer op kunnen ruimen.

Het voorstel is nu dat men in dit topic smileys aandraagt die we aan de smileylijst toe kunnen voegen. Nadat er een aantal smiley genomineerd zijn wordt er een poll gemaakt met de geschikte smileys (iig maximaal 1 tekst regel hoog, in bokt stijl, geschikt voor alle leeftijden) waaronder ook de kots smiley. Uit die poll wordt de populairste smiley gehaald en die wordt in de lijst gezet. Als er erg leuke nominaties zijn is de kans redelijk aanwezig dat er meer dan 1 smiley wordt toegevoegd. Oh, geef trouwens ook even een suggestie voor een smiley code als je een smiley nomineert...

[edit:BartVB]Foutje verbeterd[/edit]
Laatst bijgewerkt door BartVB op 05-06-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:55

Jammer dat ie nu voorgoed weg is.. Verdrietig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:57

Okeeeeeeeee Lis en alle andere, kom maar op met die geweldige bokt-stijl-smileys uit het vorige kots-smiley topic Pling

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:58

Deze is geweldig, maar die zal wel niet mogen. Bloos Haha!

Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:00

Wat voor smiley zou je dan moeten gebruiken als iets heel vies is? Ik heb de "Ik heb mijn wangen al vol" smiley (pre-kots) nog niet ontdekt en deze Ziek is het ook niet echt (after-kots) Iemand suggesties?

Nulla tenaci invia est via

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:01

Huilen

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:19

Horseless, meld je deze smilies nou aan, of heb je het nou gewoon tegen Bart? Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-04 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:20

Ehm.... had ik eigenlijk nog niet over nagedacht Haha! Schijnheilig

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smiey 2 zou ik graag als vervanger zien van de huidige 'blondjes'-smiley, en de 3e is een geweldige smiley, die IMHO een 'emotie' uitbeeld die de andere smilies die er nu zijn nog niet uitbeelden...
Laatst bijgewerkt door Elliot op 05-06-04 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:52

De derde doet het niet, Ynzo.
En de tweede vind ik lelijk. Tong uitsteken

*Edit: nu doet de eerste het niet

Die derde is idd gaaf! *LOL*

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:54

Nu doen ze het allemaal, het is even wennen allemaal nu met die aanpassingen Tong uitsteken


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:55

Idd, die aanpassingen.. Rolleyes

Ik vind die eerste en die laatste heel leuk.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:01

Ynzo schreef:

Smiey 2 zou ik graag als vervanger zien van de huidige 'blondjes'-smiley, ...


Ik ook ik ook!!!

Jill_

Berichten: 1931
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:00

Samsam schreef:
Ik ook ik ook!!!
Die 2 de heeft een heel hoog pennygehalte Tong uitsteken

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:08

De derde van Ynzo Haha!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:15

Afbeelding

Die is ook wel schattig... Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:16

Ik wil nogmaals mijn *ik-zie-water-branden* smiley voordragen... Ben de andere versies kwijt, die heeft Fairie nog ergens op haar computer staan...

Bij deze:
Afbeelding :| (als smileycode)

... And we like all the fluffy animals.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:32

Ik vind de betuttelende manier waarop de mods met ons bokkertjes zijn omgegaan in deze kwestie erger dan het gemis van die ene smiley.

Ik weet ook uit mijn moderator-tijd dat er nogal de behoefte is om bokt als een soort lala-land te beschouwen (Botervlieg!! Dat is mijn kreet!! Haha!) waarin iedereen alleen maar lief en blij en aardig met elkaar om mag gaan. Persoonlijk zie ik bokt liever als een afspiegeling van de realiteit, en daar hoort zowel Ach gut en Lovers als en Afbeelding in thuis.

Op precies dezelfde manier vind ik het te hypocriet voor woorden dat deze smiley: Blauw oog in de lijst is gezet, maar alleen op voorwaarde dat de smiley die hem dat blauwe oog bezorgde niet zichtbaar was. "Want een ander slaan, dat doen we niet op bokt" (waar is deze dan mee bezig, vraag ik me dan af??)

Als ik moet kotsen van iemand (en dat gebeurt best af en toe) dan blijkt dat uit de tekst ook wel. Tekst + smiley samen maken het geheel echter af en de smiley voorkomt een misinterpretatie. Ik vind bijvoorbeeld ook een babyblauwe kruiwagen om van te Afbeelding en witlof lussikooknie.

Daarnaast mag uit dit bericht wel duidelijk zijn dat ik via [img]url[ /img] die kotssmiley gewoon nog kan toepassen. Het kost alleen iets meer moeitw (en ik begrijp dat daar een preventief effect vanuit gaat) En als ik Misselijk typ weet 90% van de bokkers ook wel wat ik daarmee zeggen wil. Maar Misselijk heeft nou eenmaal niet de impact van Afbeelding

Ik wil me op bokt vrij kunnen uitdrukken, en ik vind het niet aan de mods om zich daarmee te bemoeien. Ik snap niet waarom ik een ander alleen maar zo Lovers Ach gut OK dan! zou mogen vinden?? Als ik een ander te erg beledig met mijn Afbeelding dan is het aan de beoordeling van de mod om mij daar een UN of een waarschuwing voor te geven. Het probleem ligt bij de user, niet bij de smiley.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:39

Amen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:59

Helemaal met Zep eens!

En daarnaast zou ik ook deze wel van de partij willen zien: Afbeelding en deze Afbeelding voor die lelijke blonde en deze Afbeelding voor de stoom uit de oren smily.... scheelt ook een regeltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:00

Ik ben het ook helemaal met Zep eens!

En mogen we ook aangeven welke smilies dat er weg mogen? Schijnheilig

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:03

Boos! deze zou beter in het geel zijn.. dan wil je je uitdrukken dat je verdrietig bent, lijkt hij boos

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:18

Ik blijf de kotssmily geeeeeeeeeeweeeeelldig vinden..... Als ik zeps stukje lees lig ik weer dubbel.

De blonde smilie mag indd vervangen worden door die van ynzo, die van heden daar erger ik me echt groen en geel aan zo ook dat clowns poppetje.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:19

ilovespony schreef:
Die 2 de heeft een heel hoog pennygehalte Tong uitsteken


inderdaad, fantastisch.

Verder ben ik het heel erg met Zep eens...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers