Paard in termijnen betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Paard in termijnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 18:23

Wat vinden jullie hiervan, ervan uitgaand dat degene aan wie je je paard verkoopt vertrouwt en enigszins kent?

Ikzelf ben wel een voorstander.

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:27

Als je paardje goed terechtkomt en diegene hem graag wil hebben, waarom niet??? Mooie oplossing als je net wat minder geld hebt, maar kan diegene dan wel de rest betalen? Een paard kopen is een ding, maar een paard onderhouden is ook niet goedkoop.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 18:30

Nee maar de aankoop van een paard bedraagt natuurlijk wel veel meer dan het onderhoud van een paard (maandelijks dan). Wij sparen nu elke maand een behoorlijk groot bedrag...dus als we dalijk dat paardje hebben, hebben we nog genoeg geld om de stalling te betalen.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:35

Lijkt me wel een goedde oplossing voor iemand die ff niet zoveel geld heeft, maar het geeft wel aan dat die gene niet zoveel geld heeft. En het paard kost ook geld in het onderhoud enz.... misschien kan die gene dat allemaal niet betalen als ie het paard al in termijnen koopt. Naja daar zal die gene ook wel overnagedacht hebben....
Als je het doet er i.i.g. wel goedde afspraken er overmaken.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:37

ik heb twee paarden op termijn betaald de eerste in twee keer en de andere iets langer ik had genoeg geld om hem te onderhouden maar niet genoeg om in eenkeer een paard te kopen.het laatste paard heb ik nog steeds.dus het zegt niet zoveel als je in termijnen betaald.maar het is waar ik heb ook gezien dat mensen een paard in termijnen kocht en dat ze ook daarna 1000ende schulden hadden bij de staleigenaar.

groetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:42

Niet doen!
Helemaal niet als het bekenden van je zijn. Heb het vaak genoeg gezien dat door dat 'stomme' geld vriendschappen een knauw krijgen.
Koop pas een paar als je al het geld hebt. Je hebt namelijk ook steeds niet het gevoel dat ie al echt van jou is.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:46

Voor Indy heb ik een kwart geleend van kennissen, hebben we wel gelijk de maand erop betaald. Ik vind dat ht niets te maken heeft met of je het onderhoud wel zou kunnen betalen. Dat kan ik namelijk wel (heb er zelfs nu tijdelijk 3, waarvan ik dus ook het stalgeld betaal), maarik vond Indy te lief om aan mijn neus voorbij te laten gaan, vooral omdat ze meer dood als levend was.

Maak wel goede afspraken, en zorg dat je er zeker van bent dat je de afspraken ook na kunt komen. Als je bang bent dat je dat niet kunt, doe het dan ook niet, want dan gaat je vriendschap eraan....

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:30

Ik betaal mijn paard ook in termijnen en ik heb zeker wel het idee dat het helemaal mijn paard is en ook het onderhoud kan ik prima betalen. Als ik had moeten gaan sparen tot ik het paard in 1 keer kon kopen was ik wel jaren verder gezien mij spaargedrag! Een andere optie was een ander en goedkoper paard geweest (waar ik dan nog tijden voor had moeten sparen)maar ik wilde nou net die ene en kon die dus in termijnen betalen en daar hebik dus echt geen spijt van!
Moet ik wel bij zeggen dat ik de mensen (+vorige eigenaar en fokker van mijn paard) goed ken en wel allemaal zwart op wit heb dat het mijn paard is en hoelang en hoeveel ik nog moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:14

ik zoiets dus echt nooit doen. Je zit aan een heleboel rompslomp vast, en het loopt nooit zoals je het hebben wil. Bovendien blijf je volgens mij veel te veel emotioneel betrokken bij het hele verhaal.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:19

Ik heb het te vaak fout zien gaan...
sterker nog:
ik ken geen van zulke verhalen die goed zijn afgelopen!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:34

Het is wat anders als je 'tot het eind van de maand moet wachten voor je aan het spaarbedrag op de bank kunt komen omdat het vast staat'.
Dan leen je het bedrag eerst van bijv. je ouders of je vriendin, en aan het eind van de maand betaal je het terug.
Very simple.
Maar om nou te denken: wij sparen nu 600 gulden per maand, paard kost 350 per maand en daarom kunnen we best 250 gulden per maand aflossen bij diegene waar we het van geleend hebben... Dat werkt niet!
Je hebt altijd een maand wanneer het krap is...
Of het paard blijkt per maand toch meer geld te kosten dan je dacht... wat dus altijd zo is, ook bij ons.
Ik ben nu al ontzettend veel kwijt aan Cerise, ben blij dat we een 'spaarpotje' hadden voor onverwachte uitgaven.
Gelukkig heb ik wel het bedrag dat we voor haar nodig hebben per maand, ruim ingeschat, superruim, zodat ik zeker wist dat het goed zou gaan hihi.
Sterkte.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:39

Ik zou het in principe goed vinden als iemand een paard van mij koopt en het in termijnen af wil betalen. Maar dan verlaat het paard mijn terrein geen moment eerder als dat het hele bedrag van de aankoop is voldaan. Hij mag komen rijden, en omgaan met het dier. Hij mag niet het terrein af voor een wedstrijd (hoe vaak zie je het niet op de manege, eigenaar komt paard halen, zogenaamd voor een wedstrijd, en werd nooit meer gezien?)

Ik zou in het koopcontract opnemen dat, mocht er op een gegeven moment geen geld meer worden gestort, de koop ongedaan wordt gemaakt en het geld dat al betaald is, wordt gebruikt voor kost en onderhoud van het dier. De transferpapieren (in geval van Quarters en Paints) en ook de papieren van het paard blijven tot het hele aankoopbedrag is voldaan, in mijn bezit.

Er zijn in Nederland genoeg manieren om een lening te nemen voor de aanschaf van een paard, zodat de verkoper van het dier niet de financiele risico's op zich hoeft te nemen, en straks misschien zijn geld en zijn paard kwijt is. En goede vrienden of goede kenissen of niet, er zijn goede vriendschappen uit elkaar gegaan en ruzies ontstaan om kleinere dingen en kleinere bedragen dan het bedrag wat de aanschaf van een paard zou kosten.

Bovendien ben ik opgevoed met de regel dat je geld leent voor een huis, en al het andere moet in principe contant worden voldaan. En dat betekent soms even sparen...

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 22:50

Bedenk je ook eens wat er gebeurt als het paard in die aflossingstermijn iets overkomt. Het wordt bv. kreupel en kan niet meer genezen, of iets anders engs. Hoe gaat het dan verder met aflossen? Ik zou zelfs niet willen lenen ( van de bank bv.) voor de aanschaf van een paard, straks is het paard iets overkomen en zit jij nog met afbetalen. Ikzelf koop pas een paard als ik het geld ruim voorhanden heb, zodat er nog iets achter de hand is als er onvoorziene kosten zijn. ( Dat kan ook een nieuwe wasmachine o.i.d. zijn).

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:24

Citaat:
Bedenk je ook eens wat er gebeurt als het paard in die aflossingstermijn iets overkomt. Het wordt bv. kreupel en kan niet meer genezen, of iets anders engs. Hoe gaat het dan verder met aflossen? Ik zou zelfs niet willen lenen ( van de bank bv.) voor de aanschaf van een paard, straks is het paard iets overkomen en zit jij nog met afbetalen.


Natuurlijk zou dat vervelend zijn maar dat is het ook als je je paard van te voren betaald hebt, dan ben je je geld ook kwijt. Daarbij neem ik wel aan dat je er van te voren rekening mee houdt dat er onvoorziene kosten kunnen komen (wel of niet met betrekking tot dat paard) en dat je dat paard alleen koopt als je die onvoorziene kosten ook nog kunt betalen, of je nou vooruit betaald, leent bij de bank of bij iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:54

Als je niet redelijk snel het aanschafbedrag voor een 'normaal' paard kunt ophoesten dan kun je nooit het onderhoud en onvoorzienen uitgaven betalen.
Toen ik mijn eerste eigen paard kocht ben ik eerst gaan kijken hoe veel ik per maand nu kon sparen van mijn salaris. Ik kwam uit op een spaarbedrag van fl. 1200,- per maand. Toen wist ik ook zeker dat ik een paard zou kunnen onderhouden.
Als mensen het bedrag niet in een keer kunnen betalen vraag ik me af wat er aan de hand is:
1 is het paard vreselijk duur?
2 besluiten deze mensen in een opwelling een paard te kopen?
3 waarom kunnen ze geen lening bij de bank krijgen voor het tekort?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:02

Ik heb het ook al vaak mis zien gaan...En ik snap ook wel wat Jet bedoeld met die lening. Als je je paard gewoon vooruit betaald is je geld bij een ongeluk ook wel weg, maar dan heb je geen kosten meer aan het paard. Als je hem op afbetaling koopt moet je nog betalen voor iets dat je niet meer hebt. Dat is gevoelsmatig moeilijker.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:20

Jippie schreef:
Als je niet redelijk snel het aanschafbedrag voor een 'normaal' paard kunt ophoesten dan kun je nooit het onderhoud en onvoorzienen uitgaven betalen.
Toen ik mijn eerste eigen paard kocht ben ik eerst gaan kijken hoe veel ik per maand nu kon sparen van mijn salaris. Ik kwam uit op een spaarbedrag van fl. 1200,- per maand. Toen wist ik ook zeker dat ik een paard zou kunnen onderhouden.
Als mensen het bedrag niet in een keer kunnen betalen vraag ik me af wat er aan de hand is:
1 is het paard vreselijk duur?
2 besluiten deze mensen in een opwelling een paard te kopen?
3 waarom kunnen ze geen lening bij de bank krijgen voor het tekort?


Sorry als ik me nu aangevallen voel! Maar ik kan het onderhoud van mijn paard zeer zeker wel betalen, en ja ook de dierenartsrekeningen/kliniekbezoeken etc. Ik heb ook niet in een opwelling besloten een paard te kopen, sterker nog dat wilde ik al zeker tien jaar maar gezien de studie en geen studiefinanciering had ik daar toen geen geld voor. Toen ik eindelijk kon gaan werken, kon ik dus ook dat onderhoud opbrengen maar had ik alleen een studieschuld en geen cent gespaard en geen zin om nog eens een jaar (op zijn minst) te wachten tot ik het geld bij elkaar gespaard had om het paard te kopen wat ik graag wilde. Dat paard was overigens niet heel goedkoop maar ik had dat er graag voor over en dat is mijn keus vind ik. Die lening bij de bank had ik dus ook kunnen krijgen maar ik wilde liever (en dit werd mij aangeboden door de verkopende partij) tegen veel minder rente (lees zo goed als geen) afbetalen bij de verkoper.

En Gomir, natuurlijk snap ik wel dat het gevoelsmatig moeilijk is te betalen voor iets wat je niet meer hebt. Maar anders had je het geld er toch ook al aan uitgegeven. Ik snap het punt heel goed maar zolang ik (en eventueel anderen) mij ervan bewust ben dat het ook mis kan gaan voor het paard is afbetaald denk ik niet dat dat een onoverkomelijk bezwaar is.

En nogmaals, dit is geen pleidooi dat iedereen nu een paard op afbetaling moet gaan kopen, alleen een voorbeeld dat het ook WEL goed kan gaan.

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 01:11

I.d.d. Gomir, gevoelsmatig lijkt het me moeilijk af te betalen voor een paard dat er niet meer is. Ik heb trouwens ook geen idee hoe verzekeringen er tegenaan kijken als je je paard wilt verzekeren. Maar ik bekijk het dus vanuit de kant van de koper en niet van de verkoper. Als ik verkoper zou zijn, zou ik het bedrag ineens willen ontvangen, wat als er onverwachts iets met de koper gebeurt, of met het paard, misschien kan of wil de koper dan wel niet verder afbetalen en wat doe je dan? Had Lonneke zoiets niet met Nina? Volgens mij kan er een hoop geruzie van komen en daarom zou ik het nooit doen. Gelukkig voor degenen waar het goed mee is gegaan, daar zijn dus alle partijen tevreden, maar ik ben bang dat het vaker misgaat en de verkopende partij kan fluiten naar ( een deel van) het geld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 11:36

Jet schreef:
I.d.d. Gomir, gevoelsmatig lijkt het me moeilijk af te betalen voor een paard dat er niet meer is. Ik heb trouwens ook geen idee hoe verzekeringen er tegenaan kijken als je je paard wilt verzekeren. Maar ik bekijk het dus vanuit de kant van de koper en niet van de verkoper. Als ik verkoper zou zijn, zou ik het bedrag ineens willen ontvangen,
wat als er onverwachts iets met de koper gebeurt, of met het paard, misschien kan of wil de koper dan wel niet verder afbetalen en wat doe je dan?
Had Lonneke zoiets niet met Nina? Volgens mij kan er een hoop geruzie van komen en daarom zou ik het nooit doen. Gelukkig voor degenen waar het goed mee is gegaan, daar zijn dus alle partijen tevreden, maar ik ben bang dat het vaker misgaat en de verkopende partij kan fluiten naar ( een deel van) het geld.


Dan kun je het reeds gekregen geld beschouwen als geld voor de stalling en voer e.d.

Maar wat vinden jullie hiervan. Stel ik heb al ongeveer de helft van de aankoop van een paardje van 8000 gulden gespaard, en moet dus nog 4000 gulden afbetalen. Dit zou ik dan in 4 5 maanden af kunnen betalen. Zouden jullie dat dan wel/ook doen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:10

XoNo"]
[quote="Jet schreef:
I.d.d. Gomir, gevoelsmatig lijkt het me moeilijk af te betalen voor een paard dat er niet meer is. Ik heb trouwens ook geen idee hoe verzekeringen er tegenaan kijken als je je paard wilt verzekeren. Maar ik bekijk het dus vanuit de kant van de koper en niet van de verkoper. Als ik verkoper zou zijn, zou ik het bedrag ineens willen ontvangen,
wat als er onverwachts iets met de koper gebeurt, of met het paard, misschien kan of wil de koper dan wel niet verder afbetalen en wat doe je dan?
Had Lonneke zoiets niet met Nina? Volgens mij kan er een hoop geruzie van komen en daarom zou ik het nooit doen. Gelukkig voor degenen waar het goed mee is gegaan, daar zijn dus alle partijen tevreden, maar ik ben bang dat het vaker misgaat en de verkopende partij kan fluiten naar ( een deel van) het geld.


Dan kun je het reeds gekregen geld beschouwen als geld voor de stalling en voer e.d.

Maar wat vinden jullie hiervan. Stel ik heb al ongeveer de helft van de aankoop van een paardje van 8000 gulden gespaard, en moet dus nog 4000 gulden afbetalen. Dit zou ik dan in 4 5 maanden af kunnen betalen. Zouden jullie dat dan wel/ook doen?
[/quote]

Toch klopt er iets niet met die rekensom van jouw. (of die van mij, net hoe je het bekijkt, als je mijn voorbeeld hebt gevolgd)

Stel je koopt een paard voor fl 8000,- je zet hem ergens neer voor fl 500,- in de maand. Dan ben je dus in een jaar fl 14.000 kwijt.

Nu de volgende rekensom. Je betaalt fl 4000,- aan. Je moet per maand nog eens fl 500,- betalen. Plus nog eens de aflossing van je schuld in - wat schreef je - 4 a 5 maanden of in 45 maanden? Weet je hoe lang 45 maanden is? Dat zijn bijna 4 jaar. In die 4 jaar kan er heel veel gebeuren. De manege kan over de kop gaan. Jijzelf kunt het paard wel zat zijn. Je paard kan zijn overleden. Je kunt wel slaande ruzie hebben met de eigenaar van de stal of de kennis waar je hem van hebt gekocht.

Enfin, terug naar ons voorbeeld: Je hebt fl 4000,- aanbetaald. En gaat nu fl 100,- in de maand afbetalen. Mocht je paard nu na een half jaar overlijden en je zegt dat je het al betaalde geld laat gebruiken voor stalling en voer (6x fl 500= fl 3000, dan houdt de verkoper maar fl 1000,- over? Verward Of had je in die periode ook nog stalling erbij willen betalen?

Je harnachement zul je moeten aanschaffen, smid en dierenarts (inentingen) je zult hem waarschijnlijk willen verzekeren, niet te vergeten de kosten voor de lessen, je zult naar wedstrijden toe willen, dat is nog een heel bedrag dat er nog bij komt kijken. Je zult waarschijnlijk ook je rijbewijs willen halen, en verder gaan leren/studeren. Er zal in die periode ook harnachement stukgaan dat vervangen dient te worden, reken je nu niet rijk!

Ik snap dat je perse een Quarter wilt, en dat je hem nu wilt. Maar vier jaar is een periode waar er een heleboel met een paard kan gebeuren. Je kunt een paard maken, maar je kunt ook een paard breken. Een ongeluk zit in een klein hoekje. In jouw geval zou ik nog een jaartje of twee sparen om het aankoopbedrag in een keer op tafel te kunnen leggen, of je koopt een goedkoper paard (lees ander ras, of Quarter zonder papieren) en gaat daarmee alvast aan de slag.

Als het sparen voor het aankoopbedrag een kleine 4 a 5 maanden in beslag neemt zou ik ook nog even sparen totdat ik het geld bij elkaar had. Of je moet nu tegen een paard aanlopen die echt voor jouw bestemd is (waar het dus mee klikt). Ik was ook niet helemaal klaar voor mijn paard, maar had mijn spulletjes wel zover op en rijtje dat ik er met twee maanden uit was, en ik hoefde geen lening te nemen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:32

Ik denk dat je wel een paard op afbetaling kunt kopen, mits je het een en ander wel goed op een rijtje zet.
Ik zou zeker zwart op wit zetten wat je afspreekt zodat koper en verkoper wetennwaaraan ze zich dienen te houden. Ook als er iets met het paard mocht gebeuren.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 12:55

Cassidy"]
[quote="XoNo"]
[quote="Jet schreef:
I.d.d. Gomir, gevoelsmatig lijkt het me moeilijk af te betalen voor een paard dat er niet meer is. Ik heb trouwens ook geen idee hoe verzekeringen er tegenaan kijken als je je paard wilt verzekeren. Maar ik bekijk het dus vanuit de kant van de koper en niet van de verkoper. Als ik verkoper zou zijn, zou ik het bedrag ineens willen ontvangen,
wat als er onverwachts iets met de koper gebeurt, of met het paard, misschien kan of wil de koper dan wel niet verder afbetalen en wat doe je dan?
Had Lonneke zoiets niet met Nina? Volgens mij kan er een hoop geruzie van komen en daarom zou ik het nooit doen. Gelukkig voor degenen waar het goed mee is gegaan, daar zijn dus alle partijen tevreden, maar ik ben bang dat het vaker misgaat en de verkopende partij kan fluiten naar ( een deel van) het geld.


Dan kun je het reeds gekregen geld beschouwen als geld voor de stalling en voer e.d.

Maar wat vinden jullie hiervan. Stel ik heb al ongeveer de helft van de aankoop van een paardje van 8000 gulden gespaard, en moet dus nog 4000 gulden afbetalen. Dit zou ik dan in 4 5 maanden af kunnen betalen. Zouden jullie dat dan wel/ook doen?
[/quote]

Toch klopt er iets niet met die rekensom van jouw. (of die van mij, net hoe je het bekijkt, als je mijn voorbeeld hebt gevolgd)

Stel je koopt een paard voor fl 8000,- je zet hem ergens neer voor fl 500,- in de maand. Dan ben je dus in een jaar fl 14.000 kwijt.

Nu de volgende rekensom. Je betaalt fl 4000,- aan. Je moet per maand nog eens fl 500,- betalen. Plus nog eens de aflossing van je schuld in - wat schreef je - 4 a 5 maanden of in 45 maanden? Weet je hoe lang 45 maanden is? Dat zijn bijna 4 jaar. In die 4 jaar kan er heel veel gebeuren. De manege kan over de kop gaan. Jijzelf kunt het paard wel zat zijn. Je paard kan zijn overleden. Je kunt wel slaande ruzie hebben met de eigenaar van de stal of de kennis waar je hem van hebt gekocht.

Enfin, terug naar ons voorbeeld: Je hebt fl 4000,- aanbetaald. En gaat nu fl 100,- in de maand afbetalen. Mocht je paard nu na een half jaar overlijden en je zegt dat je het al betaalde geld laat gebruiken voor stalling en voer (6x fl 500= fl 3000, dan houdt de verkoper maar fl 1000,- over? Verward Of had je in die periode ook nog stalling erbij willen betalen?

Je harnachement zul je moeten aanschaffen, smid en dierenarts (inentingen) je zult hem waarschijnlijk willen verzekeren, niet te vergeten de kosten voor de lessen, je zult naar wedstrijden toe willen, dat is nog een heel bedrag dat er nog bij komt kijken. Je zult waarschijnlijk ook je rijbewijs willen halen, en verder gaan leren/studeren. Er zal in die periode ook harnachement stukgaan dat vervangen dient te worden, reken je nu niet rijk!

Ik snap dat je perse een Quarter wilt, en dat je hem nu wilt. Maar vier jaar is een periode waar er een heleboel met een paard kan gebeuren. Je kunt een paard maken, maar je kunt ook een paard breken. Een ongeluk zit in een klein hoekje. In jouw geval zou ik nog een jaartje of twee sparen om het aankoopbedrag in een keer op tafel te kunnen leggen, of je koopt een goedkoper paard (lees ander ras, of Quarter zonder papieren) en gaat daarmee alvast aan de slag.

Als het sparen voor het aankoopbedrag een kleine 4 a 5 maanden in beslag neemt zou ik ook nog even sparen totdat ik het geld bij elkaar had. Of je moet nu tegen een paard aanlopen die echt voor jouw bestemd is (waar het dus mee klikt). Ik was ook niet helemaal klaar voor mijn paard, maar had mijn spulletjes wel zover op en rijtje dat ik er met twee maanden uit was, en ik hoefde geen lening te nemen.
[/quote]

sorry er had een komma tussen gemoeten...haha dacht je serieus 45 maanden? nee op die manier kan je inderdaad beter niet aan beginnen. Ik had het over 4 à 5 maanden...

Maar gelukkig hoef ik geen 2 jaar meer te sparen. Ik wil een jong, groen paardje kopen en de meesten zijn ook niet al te duur. Dat bedrag kan ik over een maand of 4 à 5 (let op de à Cassidy Knipoog ) contant op tafel leggen. Dat bedrag is door mijn ouders gespaard. Ze sparen nu een groot bedrag per maand, waardoor het meteen zeker is wat we kunnen missen en daarmee de stalling kunnen betalen en genoeg overhouden voor eventuele andere kosten. Daarnaast werk ik, leg elke maand veel geld wel voor mijn paard (ik weet gelukkig waar ik het voor doe...veel mensen verklaren me voor gek Haha! ). Ik weet nog niet zeker of ik mijn droompaardje tegen ben gekomen...ben een hoop paardjes tegengekomen maar als ik niet ga kijken, weet ik ook niets. Maar ik denk dat zolang het juiste paardje nog niet voorbijkomt dat ik ook niet drastisch ga lopen zoeken totdat ik het geld heb...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:27

Ik zou die 4 a 5 maanden dan nog rustig doorsparen, en als het moet nog langer. Als je een groen paard koopt moet je de eerste tijd nog heel veel geld opzijleggen voor training, en lessen. Dekens, harnachement,zadel, pads enz komen er nog eens bij.
Sowieso zou je tegen de winter kunnen kijken naar een paard,
dan kun je misschien een paard voor minder aankopen dan hetzelfde paard in de zomer zou kosten (mensen moeten dan nu eenmaal wat sneller van hun dieren af door eventueel gebrek aan stalling).
Helemaal als je nu nog geen paard op het oog hebt waar het mee klikt, dan is de haast nog niet geboden om iets snel te moeten kopen.

Good things come to those who wait....

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:03

ik betaal loulou nou ook in 2keer maar dat is niet omdat ik het niet in 1keer kon betalen. ik wilde der pas in maart kopen want dan kon ik der pas bij mijn tante stallen. maar dan wilde hij dat ik nou vast de helft zou betalen zodat ik zeker wist dat ik hem in maart ook echt zou kopen. want als er in die tussentijd anders iemand anders was gekomen had ie hem ook aan diegene kunnen verkopen Koe Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-02 14:13

Cassidy schreef:
Good things come to those who wait....

Ik wacht al jaren!! Ik snap wel wat je bedoelt. Maar een groen paardje, die je zelf inrijdt kun je volledig naar je eigen hand zetten...bovendien vind ik het leuk om mijn eigen paardje in te rijden...