beugelriemen onder of boven je zweetblad??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

beugelriemen onder of boven je zweetblad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 23:08

Ik heb een nieuw dressuurzadel gekocht en hierbij zit zoals bij elk zadel de beugelriemen boven het zweetblad...

Hoe hebben jullie je beugelriemen zitten?? en wat is de reden ervoor???

Wat is tevens de reden dat mensen het onder het zweetblad doen?

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:10

Ik heb ze erboven.
Vind ik persoonlijk prettiger rijden.

veel mensen doen ze eronder omdat het zadel dan niet beschadigd op de zweetbladen door de beugelriemen.
Ook hoor ik wel eens mensen die ze eronder doen omdat je dan je benen stiller moet houden doordat het wat meer vast zit.
En dat is nu net precies de reden dat ik ze er juist boven op heb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:10

Onder het zweetblad liggen je beugelriemen naar mijn ervaring stiller, maar is wel weer stugger en egeft een beetje maf gevoel waar je aan moet wennen. Ik vind erboven fijner maar da's natuurlijk persoonlijk.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:10

Ik heb ze onder het zweetblad zitten.
Dan krijg je geen beschadigingen van de riemen op het zweetblad.
Maar verder? Ik weet t verder eigenlijk niet.

Nieuw profiel! Eindelijk

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:10

mijn beugelriemen zitten ook boven het zweetblad, heb eigenlijk nog nooit anders gezien Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:20

Boven het zweetblad, met de gespen aan de onderkant.
Gewoon omdat het niet anders kan bij mijn zadel en ik het zo prima vind. Zadel is van '96 maar sporen van beschadiging door de riemen zie ik niet of nauwelijks.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:08

Ik rijd ihnderdaad ook met passanten en mij gespen aan de onderkant. Vind dat persoonlijk ook het fijnste!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:12

Ik heb het erboven. Heb juist weer begrepen dat eronder het zweetblad meer kan beschadigen aan de aanhechting omdat je meer 'wringt' met het zweetblad en zo snel naar achteren trekt. Ik heb het geprobeert en dat inderdaad gehad. Dus erboven met de gesp onder.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:24

ik heb een winteczadel,en heb ze eronder blijft het zadel er als nieuw uitzien.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:53

Gewoon erboven, bij die van mij kunnen ze geloof ik niet eens onderlangs.
Vind onderlangs een heel rot gevoel, net als uitstappen met een lange zweetdeken op je paard; je kunt je beugels niet goed bewegen.
Beschadiging heb ik niet veel last van, mijn zadel is ook al weer bijna vier jaar oud.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:21

erboven. Eronder zou ik nooit doen. Je kunt dan niet goed meer drijven, het is vrij link ook nog omdat je minder beweginsvrijheid hebt, je beugelriemen schieten zo nooit meer uit de veiligheidshaken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:03

Eronder, heb er geen last van dat het rot zit. Mijn benen liggen meer op één plaats. Nu rij ik al meer dan een jaar met ze eronder en kan ik op elk willekeurig zadel mijn benen heel rustig houden. En heb nog altijd bewegingsvrijheid zat.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:12

erboven, anders heb ik het gevoel dat ik geen kant op kan met mijn benen.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:14

een eige paardje waar ik wel es op rij op de manege.. heeft ze er ook onder.. je moet ff goed kijken hoe je ze moet verstellen.. maar dan is het niet veel anders rijden als erboven.. je bene blijven wel stiller liggen!..

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:18

Ik heb een wintec dressuurzadel, en heb de riemen onder het zweetblad. Ik vind het zo fijner omdat mn beenligging iets stiller is, ik heb eigenlijk iets te lange benen voor mijn pony, en als je dan lange beugels hebt bij een dressuurzadel heb ik toch wat sneller een onrustig been.
Bij de KN heb ik ze er gewoon op het zweetblad, dan heb ik ook nix geen problemen qua beenligging (maar daar rijd ik ook grotere paarden mee, heb m 1 x op mn pony gehad en toen had ik ook wel iets last van onrustige pootjes Bloos )

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:44

ik heb ze er altrijd zo gehad omdat ik mijn zadel zo geleverd kree. Vind het mooier en fijner zitten. Heb ook helemaal geen beschadigingen aan mijn zweetbladen


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:54

Ik heb ze sinds kort eronder.
Veeeeeel fijner!
Geen rare riemen meer onder je benen, en ik heb niks van een "vaster" gevoel gemerkt Verward

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:55

Met dressuur eronder, met buitenrijden/endurance erboven. Gewoon omdat ik dat in beide gevallen zo het prettigst vind rijden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:27

Toen ik in februari m'n nieuwe zadel kocht, heb ik geprobeerd te wennen aan de beugelriemen onder de zweetbladen. Uiteindelijk heb ik het 2 maanden volgehouden en ze er toen weer bovenlangs gedaan. Vreselijk vond ik het! (onderlangs)

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:53

Ik heb de beugelriemen bovenlangs, maar ze kunnen wel onderlangs. Misschien dat ik het binnenkort maar eens ga proberen, dan weet ik iig het verschil.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:21

Ik heb mijn beugels eronder langs met van die webbings (heten die dingen zo? Iig van die specialen beugelriemen die enkel zijn, waardoor je nog minder riem onder je been hebt zitten). Ik heb dan ook een wintec en het kan niet anders bij mijn zadel.
Ik vind het heerlijk zitten. bij mijn oude zadel had ik ze ook zo, alleen dan met normale beugelriemen, en dan de gesp onderop met zo'n hoesje. Ik vond het een groot nadeel dat het hoesje makkelijk omhoog schuift en de flap van de beugelriem dan loshangt.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:29

Ik heb ze er onder, zo kregen wij het zadel ook geleverd sindsdien doen wij ze er ook steeds onder.

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:33

Webbers zijn dat , die fijne beugelriemen van Wintec Knipoog

Ik heb het zelf een paar jaar geleden ook geprobeerd met de beugelriemen eronder , op m'n nieuwe Wintec 500 dressuur.

Heb het een maand ofzo vol gehouden maar vond het helemaal niks , bah Boos!
Gewoon lekker erboven dus.

Net zoiets als je stijgbeugels met touwtjes aan je singel vastbinden...
valt in dezelfde rare categorie vind ik Bloos Het KLOPT niet , brrrrrr Clown

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:19

Webbers ja, zijn echt top!

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:20

Goed he !!!

Mijn favoriete beugelriemen OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej, wendyh en 122 bezoekers