Telemarketing, hoe reageer je?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Hoe reageer je?

klik *tuut tuut tuut*
8 (5%)
Sorry, ik heb op het moment even geen tijd
10 (7%)
Heb ik geen intresse in
77 (55%)
Laat dame/heer zijn/haar verhaal doen en bepaald dan of je wel of geen intresse hebt
23 (16%)
Scheld dame/heer dwars overhoop
4 (2%)
anders
18 (12%)

Totaal aantal stemmen: 140


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Telemarketing, hoe reageer je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:27

Goedemiddag, u spreekt met ..... van .....
Ik hoop dat ik u niet al te zeer stoor?


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:30

Meestal is geen intresse, of ik geef de telefoon aan m'n ouder Schijnheilig (die ook geen intresse hebben Tong uitsteken).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:30

Absoluut geen interesse in Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:32

sorry geen intresse

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:34

Heb ik een leuke, hoe weet je nou of je wel of geen intresse hebt als je totaal niet weet wat de persoon je wil bieden?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:34

Ligt er aan wat het is, maar het antwoord is meestal nee Haha!

Laat de persoon wel ff uitpraten, want soms gaat het bv om een gids waar een en ander van ons in staat en dat moet wel goed zijn Haha!

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:36

Heb nooit intresse in aansmeer verhalen, als ik ze nodig heb bel ik zelf wel

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:37

Optie 2 (geen tijd) of optie 4 (laat verhaal doen en bepaalt daarna). Dit geheel afhankelijk van of ik daadwerkelijk tijd heb of niet.

Die mensen doen ook hun werk, ik ga dus niet direct van het negatieve uit. Maar ik zeg het wel eerlijk als het niet uitkomt dat ik word gebeld, net zoals ik bij vrienden en bekenden doe.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:37

Idd, laat de persoon zijn verhaal doen.......vindt ik het een hoop gezeik dan zeg ik gewon netjes:
Sorry mevrouw(of meneer) ik heb geen intresse suuces nog doegggg

Netjes toch?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:37

Het is negen van de tien keer verzekeringen of leningen e.d. Not interested. Alles is geregeld hier en dat vertellen we dan ook heel snel voor de persoon zijn relaas begint.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:39

Charos schreef:
Heb nooit intresse in aansmeer verhalen, als ik ze nodig heb bel ik zelf wel


Als je zelf belt loopt je de aanbieding mis.....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 12:40

Karin schreef:
Optie 2 (geen tijd) of optie 4 (laat verhaal doen en bepaalt daarna). Dit geheel afhankelijk van of ik daadwerkelijk tijd heb of niet.

Die mensen doen ook hun werk, ik ga dus niet direct van het negatieve uit. Maar ik zeg het wel eerlijk als het niet uitkomt dat ik word gebeld, net zoals ik bij vrienden en bekenden doe.

OK dan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:41

Heb wel een hekel aan doordrammers... Pff maar mevrouw, het is echt een topaanbieding... aanmelding bij xx aantal zoekmachines. Ik meneer, 1 keer sintels en ze hebben de site Haha!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:41

Volgens mij werk jij bij zo een dramabureau aan je reactie te zien?

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:44

Ik vind het erg storend, soms wordt je wel 4 keer op een avond gebeld, en in de helft van de gevallen zijn degene die je iets aanwillen bieden erg onbeschoft. Ik zeg daarom ook eigelijk altijd dat ik geen intresse heb, en als ze dan doorblijven zeuren zeg ik dat ik echt geen tijd heb. En elke keer denk ik: 'Volgende keer hang ik gewoon op.' Maarja dat doe je ook weer niet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:44

Ik onderbreek ze altijd en zeg.. sorry het komt me niet uit nu... dan zeggen ze kan ik later terugbellen en dan zeg ik soms ja hoor en andere keer sorry maar ik heb het heel druk dus liever niet.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:44

Ik heb het werk zelf ooit gedaan en zeg gelijk dat ik geen interesse heb.
Ik heb ook werkelijk geen interesse, als ik iets nodig heb ga ik er zelf wel achter aan. En die aanbiedingen mogen ze van mij houden Knipoog

Gelukkig heb ik tegenwoordig een geheim nummer en word ik niet meer lastig gevallen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:45

Bij ons is het meestal zijn het de kranten, GEK word ik ervan!
Goedemiddag u spreekt met de amersfoortse krant, wij hebben een aanbieding voor u.

Mevrouw alstublieft (zeg ik dan) ik heb al zo vaak gevraagd mij van de bellijst te halen Boos!
Wij hebben de krant op kantoor, we willen hem niet Boos!
Alstublieft, nogmaals, wilt u me van de lijst af halen? (dat doen ze dus niet he Boos! ) want echt, de volgende dag gaat de tel gewoon weer, over dezelfde verdomde krant!!!

Ik hou al niet zo van telefoneren en als het dan ook nog mensen zijn die je wat willen verkopen en altijd tijdens het eten of een goede film (want overdag krijgen ze ons nooit te pakken, dan kan ik ze wel wat Boos! )

Wij hebben om die reden sinds kort geen thuis telefoon meer! Moet je nagaan.

Ik zeg dus ik heb geen interesse OK dan!
Laatst bijgewerkt door Marieke op 05-06-04 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:46

Charos schreef:
Heb nooit intresse in aansmeer verhalen, als ik ze nodig heb bel ik zelf wel


Ja, dat vind ik ook

Soms vind ik het ook wel zielig want die mensen doen ook maar hun werk.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:47

Geen intresse. We hebben het ook eens gehad van iemand die een of andere lening wilde aanbieden/aansmeren. Nadat hij zijn verhaal gedaan had vertelde mijn moeder vriendelijk dat er geen intresse in was. Hij begon heel opdringerig te doen,toen mijn moeder de telefoon er maar opgooide belde hij constant terug en heeft zelfs opgenomen wat er gezegt werd (toen hij voor de 5de keer ongeveer opdringerig belde en mijn vader netjes maar duidelijk zei dat hij beter op kon houden). Dit is zo 2 dagen lang doorgegaan. Vanaf die tijd is het gewoon duidelijk, zodra we weten waar voor gebelt word is het 9 vd 10 keer GEEN INTRESSE. en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:48

Ik vertel ze heel beleefd dat ik op het moment geen tijd heb, maar als ze mij even hun privenummer geven dan bel ik ze s'nachts even om 03:00 terug tijdens mijn nachtdienst zodat ze kunnen vertellen wat ze kwijt willen.
Het blijkt dan nooit zo dringend te zijn want ik heb nog geen 1 telefoonnummer gekregen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:48

Ik zeg meteen dat ik geen interesse heb.
Maar meestal krijg je dan chagerijnige opmerkingen dat je dat helemaal niet kan weten als hun z'n verhaaltje nog niet hebben mogen doen.

En als ergens wel een grote klere hekel aan heb is dan van die opdringerige verkopers (mis nu de kots smiley)

Als ik ergens intereese in heb, ga ik zelf wel info opzoeken, daar heb ik zo'n ge-etter via de telefoon niet voor nodig.

Lijkt me ook een verschrikkelijk werk om te doen.
Ik hoop dat je het lang volhoud Stef, maar mij lijkt het verschrikkelijk.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:48

Van opdringerige verkopers moet ik idd niets hebben. Maar dat heb ik in een winkel ook. Van mij mogen ze best hun verhaal doen, maar als ik vervolgens laat weten dat ik geen interesse heb, dan verwacht ik wel dat ze dat respecteren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:51

Ik heb nooit interesse eigenlijk. Als ik thuis ben heb ik gewoon niet de behoefte om allerlei dingen te kopen.

Maar, die mensen die mij bellen doen ook maar hun werk, dus ik laat ze altijd uitpraten en zeg dan: "Nee, ik heb geen interesse, maar toch bedankt!". Op die manier hou je het leuk voor elkaar. In het protocol staat toch dat als de klant meteen aangeeft dat ie niet geinteresseerd is dat de telemarketeer dan meteen ophoudt met bellen. Je maakt het alleen maar moeilijk en vervelend als je dan onvriendelijk bent.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:52

Toevallig dat je erover begint. Ik had net een zeer onbeschoft mens aan de telefoon van Frisia. Hallo, blabla... Frisia... Dus ik vraag, doen we dat tegenwoordig ook al in het weekend? Ik heb geen belangstelling. Ja mevrouw, maar dan bel ik door de weeks wel terug. Dus ik, nee, dat vind ik onbeschoft, ik heb toch geen belangstelling.
Nou mevrouw, u weet nog niet eens waar ik voor bel.

Nou jaaa zeg.
En eergisteren al een van de KPN, om belminuten in te kopen. Dus ik, als ik er niets voor hoef te doen. ->Nee hoor, gaat automatisch. Blablabla...U moet aanmelden... ->Dus ik dan moet ik er dus wel wat voor doen?? Dan heb ik geen belangstelling Daaag!

Gek word je ervan, vooral omdat ze gewoon niet luisteren.

-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Bjarni, Dapnik, hel1, Lis_Ol, Little_Gift, mirriezz, Nietsmar, OleJon, pjer, Rupser, vikawiek en 46 bezoekers