Leren Laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Leren Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 21:26

Hai sinds een jaar of 5 heb ik leren laarzen. Helaas heb ik deze niet vaak aangehad en zijn ze dus nog niet ingelopen. Nu rij ik elke maand wedstrijden en wil ik mijn laarzen weer gebruiken (Ik pas ze nog), maar zijn ze bij mijn kuiten te smal. Ik kan ze laten oprekken, maar mijn oprek ding houdt het niet vol om mijn laarzen te laten staan zoals ik ze heb opgehaald bij de schoenmaker. Hebben jullie ideetjes wat ik er mee moet doen? Want het is zonde om ze hier op mijn kamer te laten staan, ze zijn helemaal op maat gemaakt!

ThnX


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:04

Ik had hetzelfde probleem en vond het ook erg zonde. Ik heb ze een paar op laten rekken, maar dat werkte niet, want na een tijdje waren ze weer te smal bij mijn kuiten.

Ik heb voor de radicale oplossing gekozen, maar ben er wel erg blij mee: ritsen! Het was ff doorbijten, want ik vond het verschrikkelijk zonde, maar nu kan ik tenminste weer lekker met m'n laarzen rijden en je ziet er eigenlijk vrij weinig van. Het kostte geloof ik rond de 35 euro.

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:09

Ik heb mijne 2 keer op laten rekken, maar scheelde niks, ze krompen gewoon weer terug. Morgen gaan ze naar de schoenmaker om er ritsen in te laten zetten. Idd zonde, maar om ze weg te gooien is nog erger.

Cyra jeugdkampioen Wijk bij Duurstede 2008

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 08:51

Ik heb idd wel eens mensen met ritsen gezien, vind het niet zo zonde maar dacht dat het niet kan bij mijn laarzen. Dus wel Haha! Orion1996 wil jij ff vertellen hoe duur ze bij jou waren de ritsen? En kan k het beter bij de schoenmaker of bij een ruitershop doen?

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:39

is hier in de buurt rond de 40 euro. (Bilthoven) Schoenmaker is goedkoper. Was toen het nog in guldens was 70 piek bij de schoenmaker en 125 bij de ruitersport winkel.

Hoorde vandaag van de laarzenmaker dat je beter geen ritsen kan laten zetten als je ze wijder wil hebben, maar gewoon een stuk leer er tussenin. Ritsen is wel makkelijk als je moeilijk in je laars komt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:01

Ik heb het door de schoenmaker laten doen en ik vind dat ie het prima heeft gedaan. Ik heb zelf gezegt waar ik ze wilde hebben (bij die boog aan de achterkant aan de buitenkanten zegmaar) en hij heeft ze erin gezet, en ook nog zodat ik iets meer ruimte kreeg. Nu passen echt perfect Haha!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 10:43

Tja ze zijn bij mij dus te smal (damn) bij mn kuiten maar ik krijg ze dus ook niet aan! Dus dan heeft een rits ook niet veel zin. En een stuk leer er tussen in zetten, wat voor gevolgen heeft dat?? Denk zoiezo dat ik wel een rits erin laat zetten, maar ik kijk eerst wel even hoe het met leer gaat!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:27

Nee, ik kreeg ze ook niet meer aan, echt met superveel moeite en veel pijn wel. Door die ritsen krijg je automatisch al meer ruimte en de ritsen kunnen ook nog verlegd worden, zodat je meer ruimte krijgt. Vaak scheelt 1 of 2 cm al een hoop, want ze moeten ook weer niet te los zitten.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:22

misschien kun je er beter elastiek in zetten schijnt ook te kunnen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:42

mmmm ik moet zowiezo aan de ritsen denk ik
heb nogal klapkuiten , als ze voor het dikste punt goed zijn ,
sluit het onder mijn knie totaal niet
sluit het onder mijn knie goed aan , dan krijg ik het dikste stuk de laars niet in Tong uitsteken

maar als je een goede schoenmaker hebt moet die dat ook wel kunnen
alleen vervalt dan wel je garantie van de fabrikant

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:53

garantie had ik toch al niet meer, heb ze ooit gratiz gehad en tevens op maat laten maken! De schoenmaker hier vind ik niet echt super, vorige keer ook met mijn laarzen ze willen alles te graag doen en hebben. Ik zal wel eens in de stad (UTREG) na vragen wat de schoenmakers daar voor suggesties over hebben!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:02

je moet heet water in je laarzen gieten en er dan instappen. waar de laarzen stark zitten daar gaat het na oprekken. stap er uit en laat je laars dan weer drogen.
het water kan egt geen kwaad.
je merkt het verschil gelijk. spreek uit ervaring.

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:11

Water in je laars? Volgens mij zuigt dat hartstikke vacuum en kom je er nooit meer uit Verward

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:15

ik zou er gewoon een rits in laten zetten, ikzelf heb dat ook en ik zie er helemaal niks van. Het is echt superhandig Lachen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:26

Ik heb hetzelfde gedaan als manon, ritsen aan de buitenachterkant laten zetten door een schoenmaker. Alles eerst besproken en het heeft me uiteindelijk 30 euro gekost!!!! Lachen

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 09:11

Ik ga gewoon maandag even in de stad verhaal halen. Water in mijn laarzen helpt niet, dat heeft mijn vader al eens gedaan ....

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:34

succes!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:46

TeamSpirit schreef:
je moet heet water in je laarzen gieten en er dan instappen. waar de laarzen stark zitten daar gaat het na oprekken. stap er uit en laat je laars dan weer drogen.
het water kan egt geen kwaad.
je merkt het verschil gelijk. spreek uit ervaring.


Heb ik ook gedaan, toen ik mijn nieuwe laarzen kreeg, kreeg het advies om er of mee te gaan douchen of ermee in bad te gaan zitten, vond het maar raar klinken, maar heb het toch gedaan en de laarzen zitten nu als gegoten

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:26

Natte laarzen inlopen is idd prima (heb ik obverigens niet gedaan, mijn man wel met zijn legerkistjes). Maar als tadana al sowieso niet in de laarzen komt, komt ze ook niet in natte laarzen, en dus zal ze weinig aan deze tip hebben. Ik denk dat ze het beste een rits of een stuk leer (of een combi?) tussen kan laten zetten.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 17:06

ThnX ik ga eerst ff langs de schoenmaker!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:59

succes. vind ritsen ook niet raar staan, en is lekker makkelijk

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 11:13

Ben nog niet langs geweest denk morgen ff, en k ga ook ff idees vragen @ de manege, maar als jullie nog wat weten ... GRAAG

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, YandexBot en 83 bezoekers