met fjord naar wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tolino
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: DR

met fjord naar wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:32

Ik heb een kwpn er en een fjord.
Tussen de kwpn er en mij klikt het niet zo, maar met mijn fjord
wel. Ik ben nu serieus met haar aan het trainen en het gaat
best goed. Nu zou ik best graag wedstrijden willen
gaan rijden. Ik ben 23 en rij zo'n 14 jaar en heb nog nooit wedstrijden gereden. Ik wil gewoon ervaring opdoen.
Ik vertelde dat op de manege waar ik rijd en daar werd er een beetje lacherig over gedaan. Op wedstrijd met een fjord!!
Ik ben van mening dat het best kan en helemaal nu er een aantal mensen comentaar op hebben gehad, wil ik bewijzen dat we het kunnen.
Ik heb alleen geen trailer, dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

Wat vinden jullie hiervan?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:37

Als je mijn reactie op de laatste pagina van [WD] Tinkers op een dressuurwedstrijd?? leest, dan weet je hoe ik erover denk. Knipoog

Gewoon lekker wedstrijden rijden met je Fjord dus, als je maar plezier hebt! Heel veel succes! Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:38

Een fjord kan je gerust op wedstrijd nemen hoor. Ik ken de namen niet vanbuiten, maar er zijn nog bokkers die dressuur rijden met hun fjord, en die zijn heus niet allemaal laatste in de beginnersklasse Knipoog
Fjorden zijn over het algemeen iets minder goed gebouwd om de hogere dressuurklasses zo goed als een bv KWPN'er aan te kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen nette dressuurproef kunnen rijden. Gewoon doen dus, je zegt zelf dat je voor je ervaring en plezier wilt gaan dus wat maakt het uit als je met een fjord moeilijker in Z geraakt Knipoog

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:48

ik rijd met mijn fjord ook tussen de paarden, nog geen 3 maanden en heb na 5 of 6 wedstrijden 9 winstpunten, het is meerdere keren gebeurd dat ik de gewone paarden achter me liet. al weet ik niet wat wij dan wel doen wat hun niet doen.

en of ik ooit de Z zal halen zal me een worst wezen, al begin ik langzaam aan wel fanatiek te worden

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:07

Ik zou zeggen kijkj eens op www.guusje.cjb.net
Dat is de website van Jolanda Adelaar zij rijdt op Grand Prix niveau op een fjord, de beroemde fjord Guus vraag haar maar hoe goed fjorden het kunnen.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:11

Tsja.. ik vind dat je het gewoon doen moet.. Je moet niet rekenen op hele hoge punten e.d. Maar je kan zeker ver komen als je je fjord lekker hebt lopen!
Ik ga dit indoor-seizoen weer starten met mn fjord, heb ook geen trailer, maar doe de wedstrijden die bij mij op de manege worden georganiseerd.
Succes Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:13

Er zijn genoeg fjorden en eigenaren die de wedstrijd tereinen bevolken en ook zeker een groot aantal bokkers: vippie, youknowwho, taaclover, astridastrid, loulou, enz enz... en alemaal de B al ontgroeit dus waarom lacherig doen erover, we rijden er menig bruinmetknotjes paard uit, hihihi
En Jolanda A. rijdt geen GP maar Z2.... (overigens zijn Z fjorden geen uitzondering meer).
Zullen we met zn alleen een keer op jouw manege komen starten, fjordeninvasie, hihihii

Dus ik zou zeggen: GO FOR IT GIRL!!!!!!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:51

Gewoon gaan
Ik start ook met een fjord en ik was binnen een jaar M2 en met mn NRPSer heb ik er 3 jaar over gedaan Haha!
Natuurlijk is dit per fjord verschillend, maar ik zou het gewoon proberen, succes!!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:16

Gewoon doen ik heb het ook gehad dat ze zeiden je gaat toch niet starten met je fjord?!! Verward
Tuurlijk wel, bij ons staat een fjord op stal Ikar die is ook M2....dus waarom niet?!
Gewoon ervoor gaan,ik ga over een maandje ook starten Haha!

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:02

Doen Haha!

Ik rij nu ook sinds pas wedstrijden met mijn verzorgfjord en ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad Lachen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:52

Als je het leuk vind gewoon doen en niets aantrekken van andermans commentaar.
Heel veel succes alvast! OK dan!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:53

Als je het leuk vind gewoon doen en niets aantrekken van andermans commentaar.
Heel veel succes alvast! OK dan!
Laat je ons nog horen hoe het is verlopen?

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:16

Ik zou dr gewoon voor gaan. Ik rij nu ook een jaartje wedstrijden met mijn Fjord tussen de paarden. Dat gaat helemaal niet verkeerd! We rijden regelmatig in de prijzen en zijn nu B + 13 en dus maar over gegaan naar de L1. En zoals Vippie ook al zei: hier op Bokt alleen al zijn genoeg mensen die je vertellen kunnen dat starten met een Fjord niet raar is.
Succes dus en het lijkt mij fantastisch om met een stel fanatieke Fjordenwedstrijdruiters die mensen die het raar vonden dat jij met je Fjord starten wilde, eens flink op hun neus te laten kijken met een vlekkeloze proef Haha! .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:19

Natuurlijk moet je gaan!!!
En al die lacherige mensjes een poepje laten ruiken Haha! Tong uitsteken

Bij mij wordt er over mijn hafnaf ook grappig gedaan, maar ga er toch echt mee beginnen.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:39

laat ze maar eens een fjordenpoepie ruiken en geloof maar dat ze het kunnen. vriendin van mij reed ook mee kreeg vaak commentaar, maar vooral omdat ze het zo goed deed. heeft de m gereden en de z had ze al geoefend en kon ie goed, maar toen is ze helaas gestopt

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:59

Whaha een fjordenpoepie Haha! die is goed Haha!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:23

Ben het met de rest eens Tong uitsteken Gewoon doen!
Ik rij ook wedstrijden (nog bij de pony's) maak volgend jaar de overstap naar de paarden met ze en het gaat hardstikke goed! Gaat er toch om dat je wedstrijden leuk vind om te rijden? En met wat voor paard je dat wilt doen, maakt dan helemaal niks meer uit!