Rare 1e stagedag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Rare 1e stagedag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 20:39

Vandaag voor het eerst op stage in Meppel.
Ik doe een Lerarenopleiding Nederlands en zit in het 3e jaar, nu moet ik dus 8 weken stagelopen op een middelbare school en 50 lessen geven.

Toen ik vandaag aankwam ving mijn begeleider mij al op dat ik een rare binnenkomst zou hebben. Er was namelijk een jongen van 14 overleden van de klas die ik krijg. Iedereen in rouwstemming, er was een klaslokaal ingericht voor de mensen die het even teveel werd en van lesgeven kwam ook niks meer.
Heb dus vandaag alleen maar met leerlingen gepraat, iedereen in tranen...
De jongen was vrijdag nog op school geweest, eind van de middag ziek geworden door de meningokokken-bacterie. Hij heeft daardoor bloedvergiftiging opgelopen en is in de nacht van vrijdag op zaterdag al overleden. Iedereen was er kapot van.


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:09

Dat is niet zo leuk zeg.
Arme jongen nog maar 14 jaar.

liefs layla d

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:34

He bah ja dat kan ik me voorstellen... Maar als je ze goed opgevangen hebt zullen ze je snel aardig vinden!
Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:43

Nou dat was dus geen leuke binnenkomer voor jouw. Raar toch dat die bacterie af en toe de kop weer opsteekt. Ieder jaar sterven een paar mensen er weer aan. Cody ik hoop dat je het aan kunt, maar het lijkt me geen gemakkelijke klus. Sterkte meid.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:56

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 01:07

Dat is echt een akelige binnenkomer, zeg. Het is ook bijna niet te bevatten dat zo'n jonge knul van het ene op het andere moment zomaar wordt weggenomen.

Dat het verdriet op een middelbare school enorm kan zijn heb ik pasgeleden ervaren. Op de school waar ik werk had een meisje van 16 jaar zelfmoord gepleegd. 's Middags nog met klasgenootjes naar huis gefietst, een paar uur later was ze er niet meer. Ongelooflijk wat dit allemaal teweegbracht op een school met 1250 leerlingen.

Nou is dit natuurlijk iets heel anders dan iemand die aan een ziekte overlijdt, maar het feit dat iedereen deze meningokokken-infectie had kunnen krijgen laat de dood van deze jongen er nog eens extra diep inhakken. Het is gewoon onvoorstelbaar dat iemand zomaar ineens er niet meer is.

Ik wens jou en alle anderen op school ontzettend veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 09:41

Poe hee, dat is ook een zwaar begin! Wat akelig en zielig zeg van die jongen.
Sterkte en succes verder op je stage!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:06

Dat is geen fijn begin zeg.
Het lijkt precies op het verhaal van 2 weken geleden wat hier gebeurt is. Ook een jongen van een jaar of 15 binnen no time overleden door hersenvlies ontsteking (meningokokken). En mijn zusje loopt stage in het ziekenhuis waar ze 'm heen gebracht hadden, daar werd gezegd dat het in Nederland al 5 jaar niet meer zo acuut was voor gekomen.
Succes met je verdere stage.

:evaw:

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:19

zeker niet leuk, zo'n begin.
En 14 jaar nog maar..... Scheve mond
door dit soort berichten krijg ik echt een akelig geveol Verdrietig
sterkte ermee, met je stage

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:19

Wat een ontzettend sneu verhaal...
Marije, veel sterkte, bij zo'n moeilijk begin van de stage....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 15:07

Dit is niet leuk voor, zeker niet als je nieuw bent. Je hebt misschien al moeite met kennismaken etc.
Veel sterkte, en niet opgeven!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 16:19

Gin de 2e (vandaag denk ik?) wat beter? zal nog wel zo'n rot stemming hangen vrees ik....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 16:57

Nou dag 2...

Het eerste en tweede uur werd er zo goed en kwaad als kon lesgegeven en heb ik achterin de klas gezeten.
Het derde en vierde uur was de herdenkingsdienst. 500 leerlingen in de aula van de school en bijna 50 docenten aanwezig. Het was zo stil dat je je niet voor kunt stellen dat je met bijna 600 mensen in een zaal zit!
Er stond een gedicht op de overheadprojector, er hing een hele grote foto van de jongen en overal stonden kaarsjes.
Het begon met de muziek Laat me nu toch niet alleen van Clouseau. Daarna werd er gesproken door de directie van de school. Toen het nummer Maskers af van Marco Borsato en daarna kwamen de mentor en 4 klasgenoten aan het woord. Over hoe onbegrijpelijk dit allemaal is. En over hoe die jongen was. Hoe vrolijk, hoeveel plannen hij had, hoe irritant hij soms kon zijn maar dat je nooit lang boos op hem kon blijven. En dat ze hem enorm zullen missen.
Toen nog Tears in Heaven van Eric Clapton en en Hoe lang heb ik te leven van Volumia.
Ik was zo verdrietig, heb steeds mijn tranen weg zitten te slikken. Ik ken die jongen niet maar kom toevalligerwijs op zijn school stagelopen en maak daardoor het hele rouwproces mee met mensen die ik net 1 dag ken. Het is heel vreemd en best moeilijk maar met een aantal leerlingen heb ik wel een heel goed contact en ik hoop dat we volgende week de draad weer op kunnen pakken met z'n allen want dat komt er deze week niet meer van. Morgen is de begravenis waardoor vele lessen uitvallen, donderdag staat ook nog niet zo veel gepland en vrijdag heb ik terugkomdag op mijn eigen school. Denk dat ik een heel andere stageweek heb gehad dan mijn klasgenootjes. Die lopen ook allemaal in tweetallen stage en dat vertrouwde heb ik wel een beetje gemist deze week.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:01

Jeetje zeg, wat lijkt me zo'n situatie verschrikkelijk moeilijk! Je komt binnenwandelen en dan gebeurt er zoiets verschrikkelijks!

Sterkte en succes met je stage!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 17:04

Bah zeg... Niet makkelijk... Bewijst wel metteen dat je het aankan... Samen met leerinlingen die je wegpesten zijn dit zowat de moeilijkste dingen voor een lerares, naar mijn weten...
Khoop voor je dat stageweek 2 leuker verloopt....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Amparo, anne7, Christina, Danseresje, Eliana, Evito_06, ferropaard, Lalladidoo, Mars, NikkiB1991, ogidni, Roosch, SemrushBot, YandexBot en 155 bezoekers