is mijn paard verzuurd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

is mijn paard verzuurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 21:34

Sinds vandaag kan ik mijn paard niet meer aanraken op haar rug, en hals..
Ik ben er gister ook afgebokt.. nu zeiden er al een paar mensen tegen mij dat ze verzuurd was, ze is een jaar onder het zadel, en loopt nu al Mniveau, ze heeft alles heel snel geleerd en werkt heel erg hard.
Denken jullie dat ze verzuurd is, wat zijn de gevolgen? en hoe komt ie er vanaf?
Morgen komt de DA maar ben benieuwd of jullie er wat van weten...

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:57

Dit klinkt eerder als pijn.
Verzuurd is meestal merkbaar in de omgang oren plat, sjacherijnig kijken, etc.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 22:35

oh kijk thanxx hier heb ik wat aan..ik kan echt niet wachten tot de veearts komt, maar ze doet wel sjaggie hoor, maar dat kan natuurlijk door de pijn komen..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:39

Met verzuurd kunnen ze ook bedoelen dat haar spieren verzuurd zijn. Maandagsziekte/tying-up. Dat zie je vnl in de achterhand en met lopen. Ontstaat meestal tijdens of vlak na het beweging geven.

Ik denk dat Tamary meer doelt op 'verzuurde merries' Haha!.

In dit verhaal klinkt het alsof het zadel wellicht niet meer goed past, dat ze spierpijn heeft of wellicht vastgelegen oid. Ben benieuwd wat de DA zegt Lachen.

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:13

een jaar onder het zadel en nu al M niveau.....dat gaat veel te hard. Juist paarden die dit "gratis" aanbieden moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Ik neem aan dat ze nog jong is? Ze groeien nog tot hun 5e jaar door minstens en het is dus niet verstandig om je paard al te trainen alsof ie volwassen is. De spieren worden dan al zo sterk dat het de ontwikkeling van de botten in de weg kan gaan zitten. Daar kan ze op een gegeven moment flink last van krijgen. Maar hopelijk is het gewoon een behoorlijke spierpijn. Ben benieuwd wat de DA zegt.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:28

Ben het helemaal eens met Paars. Zulke dieren moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. En ze zijn zelfs pas met 6 jaar volledig volgroeid......

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:43

nee ze is niet jong, ze is 8jaartjes
op haar 7e zadelmak gemaakt, het heeft nix met een zadel te maken, de gevoelige plek ligt eigenlijk midden op haar billen en hals, dus zelfs als je er een manenellastiekje op legt word ze gek!! of een borstel!! ja tis echt heel erg... Ze loopt trouwens bdressuur wedstr hoor! Maar ze loopt de oefeningen van het M als of ze niet anders weet! Ik ben net begonnen met wedstr. Ik ben benieuwd, bedankt voor de tips, en de DA komt zo

paars

Berichten: 5561
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:31

Oh ze is al 8, gelukkig maar, ik schrok al even. En? Wat zei de DA??