Mijn paard is net wiskunde :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Mijn paard is net wiskunde :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 21:21

Ik heb zo'n heerlijke merrie met kuren... Je kent 't wel. Nou wil mevrouw bij ons dus niet op de trailer. En zodra je de manege eigenaar erbij haalt loopt ze er eigelijk bijna zo op (nadat ze hem eerst een paar keer van de sokken heeft gelopen ). Verder hebben we alles al uitgeprobeert, longeerlijnen, boos worden, eten (1x met succes), tillen (1x met succes) en nu dus NH. (gigantisch succes, gewoon rustig blijven en lichte druk met een freestyle halster)

Gisteravond had ik dus ergens anders les. Nou ja, paard met moeite in de trailer... En dan moet je weer terug... daar had paard geen zin in. (er was ook nog 1 of andere *peep* die hem er wel in wou slaan, je blijft met je ***** van mijn paard af! Schijnheilig ) Maar goed. Paard wou nog steeds niet. Of wou half, maar goed. Toen moest ik maar lopen... Dus ik heel vrolijk naar huis gereden, in zo'n 3 kwartier.

Nou heb ik dus die boktrit in Midlaren, en dan kan ik een beetje moeilijk naar huis gaan lopen. Dus vandaag weer geoefend;
Eerst is mijn mams maar lekker rustig met m'n paard langs de trailer gaan lopen. Toen de 1e x met moeite erop. Alleen ging mevrouw steeds naar de zijkant en dan gaat ze echt niet voor jou stoppen... Wat blijkt nu, ze is wel bang voor een touwtje, dat is nl een denkbeeldige staart en als je daar dan mee gaat zwiepen... Dankjewel meneer Voest OK dan!

Sindsdien is het trailerladen er een stuk makkelijker op geworden. Daarna is ze er nog 2x opgeweest. En morgen weer oefenen. En dan maar hopen dat ze er in Midlaren weer op wil Knipoog

Het meest stomme is is dat ze er bij haar vorige eigenaar nooit af wou... Die ging nl nogal hard tegen de borst aan duwen. En dan blijven we gewoon staan... Dus mijn moeder had bedacht dat ie haar wel om kon laten draaien in de trailer. Dus hij loopt erlangs, paard kijkt eens achteruit en loopt zo vrolijk achteruit de trailer uit Tong uitsteken

Kortom, mijn paard is net wiskunde, heel simpel, je moet het alleen wel ff snappen Knipoog

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:25

Whaha leuke uitspraak joh Haha!
Gelukkig dat het steeds beter en makkelijker gaat!

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:38

jah zeker ik lach me echt rot over die uitspraak OK dan! Haha! gelukkig dat het beter gaat Cheese! OK dan!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:08

zoiets is dus een paard met gebruiksaanwijzing Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:31

Een paard dat op WISKUNDE lijkt??? Whaaaaa, verkopen!!! Knipoog

Nee hoor, ze kan vast wel heel lief zijn. Schijnheilig

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 13:45

wiskunde is best simpel hoor Schijnheilig

gister in Midlaren liep ze er weer zo op Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:47

Nou zo'n merrie heb ik ook lopen.... Haha!

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:23

Rustig blijven is toch wel het belangrijkste, ik heb 2 pony's die moeilijk hebben gelaad (en ja ze lopen er nu in 5 min. in).
Nr. 1 bleef VOOR de klep stilstaan en was niet van plan verder te gaan, slaan hielp niet dan ging hij steigeren, longeerlijnen ook steigeren. Hele week oefenen met voer (alleen 's ochtends eten en 's avonds op de trailer) met heel veel geduld en lokken. Meneer loopt er nu super in (nam vandaag zelfs een sprong de trailer in.

Dan nr. 2 Azra Of ze bleef op de klep staan en was met geen mogelijkheid verder te krijgen, of ze liep erin en kwam er dan met 100 km per uur uitzetten. Ook met voer en wat lekkers haar op de laadklep gezet en zelf in de trailer gaan zitten stapje voor stapje kwam ze dan naar binnen toe en als ze het niet vertrouwde met 100 km per uur terug.
Toch haar vetrouwen weten te winnen en met geduld lukt alles nu