Wát is er zo bijzonder aan de Ankypads????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Wát is er zo bijzonder aan de Ankypads????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 16:22

Hey,

Ik zie iedereen met Anky pads rijden en overal in de winkels enzo...maar wat is er nou zou bijzonder aan die dekjes?
Okee ik geef toe, ze zijn best dik maar verder, volgens mij verschuiven ze constant onder je zadel omdat je ze niet vast kunt maken en ik hoor ook dat ze onder een vzh zadel slecht passen.....
Ik vind ze bovendien echt belachelijk duur en heb er eens eentje aan de onderkant gezien en (ik kan het fout hebben gezien hoor!!!!) dat "vilt" wat eronder zit lijkt mij ook niet echt lekker voor de paardenrug en lijkt mij ook niet erg sterk, oftewel volgens mij gaat dat snel kapot.

Dus nu mijn vraag: Wat vind jij van ankypads en waarom?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:08

Dat ga ik komende woensdag ervaren Knipoog, dan ben ik jarig en mag ik het reeds bestelde ankypad gaan gebruiken. De kwaliteit vond ik op het eerste gezicht goed, mooie materialen en afwerking. En dat 'vilt' lijkt toch heel wat vocht op te kunnen nemen. Ik had hem voor 38 euro, dus dat is goedkoper dan mijn kiefferdekje.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:08

nee ze verschuiven juist niet, en dat is er dus zo fijn aan...

als je meerdere paarden op een dag rijd is het makkelijk dat je alleen maar een dekje op zijn rug hoeft te leggen zonder al die lusjes vast te maken...

verder zijn ze mooi dik, en ze drogen heel snel op.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:21

Geen idee... Ik vind er niks aan.
Ze zijn te kort onder een normaal dressuurzadel (zelfs onder een ANKY-zadel!)
Pasvorm is beroerd voor een paard met flinke schoft, je kunt ze niet goed in de kamer trekken zonder rare plooien
Te duur
Te dik
Te opzichtig logo erop
...

Geen lusjes vind ik alleen geen punt, die haal ik er ook af bij dekjes die ze wel hebben, schuift nooit.

Nulla tenaci invia est via

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:25

dat vroeg ik mij dus ook al af ! ik vind ze niet eens mooi ! niet dat ik zeg WAUWWW !!!

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:27

Volgens mij is het logo het enige wat er bijzonder aan is. Ik vind ze iig niet fijn, geef mij maar een Polypad Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:29

Ik vind ze ook niet mooi
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben.
Ik hou persoonlijk helemaal niet van die dikke dingen.
En mij lijkt ook dat ze juist te dik zijn en je zadel daardoor te strak komt te liggen.
Gewoon vind ik veel mooier. Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:30

Ze sluiten vaak ook helemaal niet mooi aan op het paardenlijf (alle pads, niet alleen de ANKY) en dan gaan ze zo raar naar buiten staan aan de achterkant/onderkant. Geen gezicht...

Nulla tenaci invia est via

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:39

Nou... Ik heb nogal een interessant geval. Sinds een maandje heb ik een nieuw zadel, ligt perfect en drukt nergens ofzo. Maar met welk dekje ik dan rij loopt ze kreupel, Behalve met een ANKY-dekje. Oftewel mijn conclusie: Ze is verwend Tong uitsteken

Haha nee ik vind het gewoon mooie dekjes en heb er eigenlijk vooral 1 vanwege de kleur Turquoise ANKY is de enige die ze in die kleur verkoopt Boos!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:42

Het bijzondere is.... dat ze heel duur zijn!

SGWay of Life's Online Spr:L, Sgw:M, Dr:Z1
SGWay of Life's Cabanta Spr:B, Sgw:B, Dr:L1

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:45

Tsja, ik vind ze wel mooi Haha!
Hoef er ook geen tientallen van te hebben, maar ik heb er gewoon 1 voor de mooi.

Verschuiven doet die niet, en hij is ook niet te kort oid als ik hem in de kamer trek.

Ik heb de steenrode.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:52

ik vind ze lelijk, en idd dat logo is te opzichtig!!

en verder ga ik helemaal met kawa en margreet mee !
ik zag afgelopen weekend ook iemand op concours met een witte ankypad, sorry vond het geen gezicht, een plat mooi afgerond dekje maakt de combinatie veel meer af als zo'n dikke frot onder je zadel..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:55

Mwa veelste duur, zijn op zich wel mooi hoor, maar dat suede of wat is het, geeft gelijk slijtplekken en idd de zweetbladen van een dresuurzadel komen er overheen, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.

Nee doe mij maar een fatsoenlijk dekje, en als ik zo'n dikke pad zou willen eentje zonder merkje. Ik betaal verdomme niet voor zo'n rubber dingetje waar toevallig anky op staat...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:19

Naja tis maar wat j duur vind. Voor een eskadron dekje ben je al snel meer kwijt..

Plus dat deze elke keer weer als nieuw uit de was komen. Bij mij schuiven alleen de ankypads niet, de rest wel. De onderkant van de dekjes is juist errug fijn en neemt goed zweet op. De dekjes zijn idd wat aan de korte kant. Wel kan k m goed in de kamer trekken, en mijn paard heeft ook n flinke schoft. Ook zijn ze er in errug leuke kleuren.

Tjah dat logo is ook jammer. Ik wilde er eerst ook niet aan, ben eignlijk anti anky Tong uitsteken Maar k heb er toen toch maar eentje geprobeerd, en hij is zo goed bevallen dat k al mn andere dekjes weg doe en voortaan alleen ankypads koop

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:23

Ik heb er 1tje en die heb ik al een hele tijd. De bovenzijde blijft er mooi uitzien vind ik en hij is na de training zeer snel droog. Ik vond de prijs niet bijzonder duur overigens. Een witte zou ik niet nemen want ik vind het zeker op een wedstrijd niets om met een anky logo te gaan rijden, in de training maakt het me niet zo veel uit.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:25

rebeltje schreef:
Naja tis maar wat j duur vind. Voor een eskadron dekje ben je al snel meer kwijt..


Die koop ik ook niet Haha!

Maar ik ben saai, ik rijd alleen maar met dunne katoentjes en dan nog zadelvormig ook om het extra suf te maken.

Nulla tenaci invia est via

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:28

Ik vind ze zelf erg mooi eruit zien. Maar ik zou ze nooit kopen. Om dat ik het belachelijk vind om verdomme zoveel te betalen voor een dekje. 90 euro voor 2 zag ik als aanbieding. Voor schandaal. Daar heb ik normaal wel 5 dekjes voor!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:29

Ik vind ze ook heel erg lelijk om te zien. Meestel steken ze achter helemaal uit en door de dikte vallen ze heel erg op. Ook ik ga dus met Kawa en margreet mee.
Dat vraag ik me ook af, hebben de anky-pad eigenaren geen last van een niet passend zadel zodra je dat dikke ding eronder stopt? (net als wat kawa zegt dus)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:29

LovingTweety schreef:
Nou... Ik heb nogal een interessant geval. Sinds een maandje heb ik een nieuw zadel, ligt perfect en drukt nergens ofzo. Maar met welk dekje ik dan rij loopt ze kreupel, Behalve met een ANKY-dekje. Oftewel mijn conclusie: Ze is verwend Tong uitsteken


Mijn conclusie: als de sodemieter paard&zadel na laten kijken want kreupel lopen onder een zadel is niet normaal Scheve mond

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:30

De dekjes die k normaal kocht zaten ook rond de 40-50 euro. Dus das niet echt veel verschil. Heb helaas een dure smaak Knipoog

De witte vind k zelf ook niet mooi, op een of andere manier vind k die op n dekbed lijken, netals of de stof eronder erdoorheenschijnt. De polypads vind k ook dekbedden Haha!

Op zich vind k ze heel netjes staan, maar zeker niet op elk paard. Op sommige paarden ligt het niet, schuiven de dekjes enz.

De pads zijn niet verschrikkelijk dik, polypads zijn veel dikker. Op zich zijn ze miss 1,5 tot 2 keer zo dik als n gewoon dekje (vergelijking met de andere dekjes die k heb dan, niet de goedkoopste van de divoza ofzo)


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:03

Ik heb ook een dressuurzadel en daar passen ze perfect onder. Ze schuiven niet en ik vind het materiaal erg mooi. Ik ben er tevreden over

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:08

Ik vind die anky pads dus super lelijk.Het gaat alleen maar om de naam die erop staat.Maarja je hebt altijd baas boven baas.Ik doe het wel met minder en dat gaat ook goed .
groetjes wendy

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:09

45 euro voor een dekje! zoveel
hier betaal ik 15 euro oor een dekje
vierkant of zadelvormig
en je kunt veel kleurtjes kopen, heb je nog es afwisseling, enkel wel standaard kleuren
rood wit blauw groen zwart
maar das goed geoeg
je betaalt gewoon voor het merk denk ik...

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:11

Ik begrijp ook niks van de hele rage, als ik zoiets zou willen hebben kocht ik wel een goeie, een PolyPad heet dat Haha!
En waar Margreet het over heeft had ik ook al gezien: de pasvorm als je paard wat schoft heeft is buitengewoon beroerd!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:13

Als ze nou eens met een soort "light" uitvoering kwamen... Wat dunner, zadelvormig en mét pasvorm, dan zou ik er misschien best eentje willen hebben, die moderne materialen spreken me op zich wel aan, alleen de huidige vorm niet.

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Majestic-12 en 42 bezoekers