Veulens, stap draf en galop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Veulens, stap draf en galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 13:40

Hoe is het bij jullie veulens?
Mijn 2 weken oude veulen staat stil, stapt en gallopeert, maar die draf is ver weg te vinden. Heb nu hooguit enkele passen gezien!!
Toch willen ze een dravend veulen zien op de keuring. Vraag me af of dit nog komt of zal er training aan te pas moeten komen?
Nu hoorde ik dat springgefokte veulens meer galloperen. Dat veulen van mij is niet springgefokt.
Ben benieuwd wat er bij jullie gebeurt


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:57

draf is voor veulen het moeilijkst
even geduld en het komt wel hoor. Mijn veulen kon het eerst ook niet maar na enkele weken ging het plots wel

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:25

hoe gaat het met Zappa?met zijn bijna tweeling zusje gaat het goed is behoorlijk eigewijs en nergens bang voor gaat zonder mams op pad vooral galloperen vind ze erg leuk en dan zo hard mogenlijk als ik geluk heb dan doet ze een paar draf passen maar voornamelijk galop of stap maar dat doen de meeste veulens en bij keuringen kan de voor brenger de merrie vaak zo laten lopen dat het veulen ook draaft maar vaak galoperen ze ook een stuk maar het hangt veel van de voorbrenger af.
nou veel succes met Zappa groetjes van Zinclaire

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 14:28

Alles o.k. Wat ik lees is Zappa hetzelfde. Ik pb wel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:36

Ja hoor, gaat allemaal als een tierelier Haha!:D:D:D:D:D

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:15

die van mij draafde wel erg snel... galoperen blijft haar lievelingsgang, maar draf met staart in de lucht is ook een favoriet!
Vorig jaar had ik een veulen dat nooit draafde, alleen maar galoperen, stappen, stilstaan... die is idd meer springgefokt (bleek ook wel toen ze vorige maand een klein hindernisje mocht springen Haha! )

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:01

Die van mij draaft vanaf het begin al. Nog niet superveel maar meer dan mijn vorige veulens.

Je kunt hier wel een beetje op oefenen. Stap of draaf zachtjes met de merrie aan de hand. Je zult zien dat het veulen dan ook gaat draven als je het juiste tempo hanteert.

Mo Annamh Gypsy Cobs
http://www.moannamh.com


Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:16


Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:44

Die van ons is een dag oud. Maar al erg ondernemend! De trailer is besnuffeld, het hek, ik (wie zei dat jonge veulentjes mensenschuw zijn?). Hij sjouwt al vrij veel, vind ik. Maar de vader is een springtypische Groninger, dus... Knipoog

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, AnsoDM, marga1, MerleSimone, SparkYY_8, Trendiction, YvonneV en 46 bezoekers