Sommige mensen mogen geen rijbewijs hebben

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Sommige mensen mogen geen rijbewijs hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:56

Ik kom net bij mijn vader uit de zaak vandaan. Ik rij op de A10 richting Coentunnel. De weg is daar 4 baans. 2 banen A10 richting Coentunnel, 2 banen A8 richting Zaandam.

Ik rijd dus op de rechterbaan van de A10. Op dat deel van de weg mocht ik 70 rijden (fileborden boven de weg), op de A8 stond de zooi stil, dus ik hield al iets in voor het geval dat.
Komt er een tulpentrut in een zwarte Renault Clio uit die stilstaande rij vandaan vlak voor mijn auto. Ik reed dus ongeveer 60 daar. Ik VOL in mijn remmen. Ik had me gordel om maar op een of andere manier sloeg die niet vast, ik klap dus met mij borst op het stuur en zowat met mn kop tegen het raam aan.
Ik heb daar dus even zitten trillen en ben rustig doorgereden want ik had haar net niet geraakt. Die doos heeft niet eens geremd en is met een noodvaart doorgegaan.

Ik heb gelukkig wel haar kenteken, ik had op dat moment mijn vriend aan de telefoon en die heeft het snel genoteerd.

Ik heb nu dus onwijse pijn aan mijn borst. Maar ook mijn nek doet gruwelijk pijn. Het is niet leuk meer. Ik kan mijn hoofd niet eens draaien, ik zie sterretjes en al.
Ik heb net al gauw 2 ibuprofen ingenomen en hoop dat de pijn snel zal zakken...

Bah sommige mensen verdienen echt geen rijbewijs... Boos!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:05

Jee, das schrikken! Maar goed dat je op tijd stil stond, voor hetzelfde geld was je er tegenop geklapt! Die was dus echt niet goed wijs, en dan nog niet eens even stoppen maar gewoon meteen wegrijden.... Sommige bestuurders!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:14

Dat mens heeft jou waarschijnlijk niet eens gezien... Nerd
Mazzel dat je er niet op zat, met een beetje pech hadden ze jou de schuld nog gegeven ook.
Ik zit ook veel op de weg (bijbaantje als chauffeur) en er zitten soms gekken tussen.... En zoveel mensen die gewoon simpelweg hun ogen niet gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:17

Margreet schreef:
Dat mens heeft jou waarschijnlijk niet eens gezien... Nerd
Mazzel dat je er niet op zat, met een beetje pech hadden ze jou de schuld nog gegeven ook.
Ik zit ook veel op de weg (bijbaantje als chauffeur) en er zitten soms gekken tussen.... En zoveel mensen die gewoon simpelweg hun ogen niet gebruiken!


Dat kan niet... Ik reed zelfs nog iets onder de max. snelheid en zij kwam zonder richting of wat dan ook eruit zetten. Dan erbij er is op dat stuk camerabeveiliging omdat dit soort acties vaker voorkomen.

Had zij nou haar richting aangegeven ja dan was ik fout maar dan had ik ook anders gereageerd (=afremmen of naar de andere baan gaan).

Ik ben blij dat de gene achter me ook zo snel was...

Maar je heb er af en toe mensen bij dat je je afvraagd bij hoeveel koffiepunten ze dat papiertje gehad hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:20

Joh, laatst had ik er eentje die in die stijl gewoon invoegde, mij wel zag, maar haar (al reeds ietwat gehavende) japanner zo voor mij gooide. Gelukkig had ik een lage snelheid, maar nog moest ik fiks op de hohouwer hangen vanwege zo'n gestoorde.

Wat dacht je van motorrijders die een 4e baan creeren als het ze niet hard genoeg gaat in de spits? Die mafkezen rijden rustig tussen een zooitje auto's door die toch al ongeveer 60 70 rijden, dat betekent dus dat die motorrijders harder rijden. Liefst nog links en rechts zo wat inhalen als gewoon tussen 2e en 3e baan niet lukt.
Die imbecielen moesten ze opsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:23

Motorrijders mogen inhalen tussen 2 banen door.
Niet als het 70 rijd, maar wel als het 30/40 rijd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:26

Jajajaja, dat doen ze ook zeker, wees maar niet bang Haha!. Ze rijden zelf nog harder he, dus tel uit je winst.
Rechts inhalen mag in ieder geval niet als de rijen nog rijden en de vlechtwerkjes die je af en toe ziet, mogen zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:30

Als de auto's 30 of 40 rijden, mag de motorijder er nog tussen door en gaat dan idd harder.
En rechts inhalen is niet toegestaan als je daarmee de vluchtstrook bedoeld, maar wel rechts van de 2e of 3e strook Lachen
Vlechtjes werk mag idd niet nee Lachen
Maar express je auto voor een motorrijder naar links pleuren of express je deur opengooien mag ook niet Verdrietig

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:34

Daar heb je wel gelijk in Sorane, maar het is dan nog altijd jouw woord tegen het hare en dat soort dingen kan heel vervelend verlopen. Beter word je er in ieder geval nooit van!
Mensen die ineens uit een parkeerplaats of een uitrit komen is ook zo fijn, of geen voorrang verlenen aan verkeer van rechts, dat hoeft immers niet als je een duurdere auto hebt Handsfree bellen hoeft dan ook ineens niet meer, heel gek is dat... Verward

Voor Lovely en RK:
http://www.twentsemotorclub.nl/wetgeving/motor_file.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:29

RK, 30 of 40 is geen stapvoets hoor. Ze mogen het zelf weten, maar ik denk dat de situatie er niet veiliger op wordt met de huidige praktijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:32

Ik vind 30 toch heel verdomd zachtjes, dat valt bij mij onder stapvoets.
En ja met een motor ga je simpelweg niet achteraan staan Haha! , helaas kunnen veel automobilisten dat niet hebben en gooien duidelijk express een auto naar links (niet om in te voegen)
dat is veilig Knipoog

gewoon wat verdraagzaamheid onder elkaar, dat zou auto en motorrijden een stuk aangenamer maken.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:35

rijbewijs zeker gratis bij 3 pakken maanverband gekregen Tong uitsteken Tong uitsteken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:55

wat is een tulpentrut? Haha!

ik vrees helaas dat je weinig aanspraak kunt maken...
ik raad je wel aan even langs dokter of eerste hulp te gaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:57

Margreet schreef:
Daar heb je wel gelijk in Sorane, maar het is dan nog altijd jouw woord tegen het hare en dat soort dingen kan heel vervelend verlopen. Beter word je er in ieder geval nooit van!
Mensen die ineens uit een parkeerplaats of een uitrit komen is ook zo fijn, of geen voorrang verlenen aan verkeer van rechts, dat hoeft immers niet als je een duurdere auto hebt Handsfree bellen hoeft dan ook ineens niet meer, heel gek is dat... Verward
Voor Lovely en RK:
http://www.twentsemotorclub.nl/wetgeving/motor_file.htm


Ik hou me altijd netjes aan de regels. Netjes knipper uit, carkit in de auto enz enz. De enige overtreding die ik met grote regelmaat bega is te hard rijden. Maar dat was nu zelfs niet zo.

Maar de pijn in mijn nek zakt niet. Ook niet met ibuprofen. Ik hoop toch dat het straks wat zakt...

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:05

Als je achterop rijdt ben je inprincipe altijd schuldig..........dus wat dat betreft heeft magreet gelijk dat je geluk hebt gehad....
IK zeg niet DAT je schuldig bent maar de regels zijn inprincipe wel zo.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:48

Misschien is het verstandig om even langs te dokter te gaan? De klachten die je omschrijft lijken met niet echt iets om mee rond te blijven lopen...
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:50

Na een nachtje slapen is het weer wat beter. Mijn nek is nog wat stijfjes en gevoelig maar niet meer zo erg als gisteren. Mijn vriend heeft het steeds ingesmeerd met SRL gelei. Dat heeft erg geholpen.
Ja mijn borst doet nog pijn, maar dat is denk ik een fikse beurse plek van binnen...