Nogmaals droes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Mithras
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: onder de rook van Rotterdam

Nogmaals droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:20

Ik heb gehoort dat er droes heerst op Reierbos in Ridderkerk is hier iets over bent bij een van jullie Verward . Er is namenlijk deze week een paard van daar naar onze manege verhuisd Verdrietig


windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:07

Dat kan helemaal niet want er zijn daar helemaal geen paarden verhuisd naar een andere stal

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:00

ik sta op reijerbos, zou zelf per 1 juni verhuizen naar zwijndrecht en mag niet weg
dus het is onmogelijk dat er een paard van ons bij jullie staat
hwaarom denk je dat, en welk paard zou het dan moeten zijn??

en je hoeft echt niet zo'n zielig gezichtje te trekken hoor
als ik groen licht krijg dat ik weg mag dan wordt mijn paard geent met peniciline en moet dan binnen 24 uur vervoerd worden omdat dan alle bacterieen gedood zijn en hij ze niet meer kan overbrengen.

droes is het besmettelijkst op het moment dat het openbarst.
en vergeet niet de ergste besmetting neem je mee via je schoenen.
ik sta continue in verbinding met de dierenarts en ivan om er zeker van te zijn dat ik veilig weg kan en zoals het er nu uitziet zal dat waarschijnlijk eind van deze maand worden (mits er geen nieuwe gevallen bijkomen)

groetjes marianne

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 07:24

en je hoeft echt niet zo'n zielig gezichtje te trekken hoor
als ik groen licht krijg dat ik weg mag dan wordt mijn paard geent met peniciline en moet dan binnen 24 uur vervoerd worden omdat dan alle bacterieen gedood zijn en hij ze niet meer kan overbrengen.

droes is het besmettelijkst op het moment dat het openbarst.
en vergeet niet de ergste besmetting neem je mee via je schoenen.

Sorry Gijs, maar met het stukje tekst hierboven kan ik het niet helemaal (of helemaal niet) eens zijn.
Kijk eens even hieronder, naar het vorige droes topic van Griebels op 31 mei, dan snap je wat ik bedoel.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 07:33

ik weet niet waaronder ik moet kijken maar er staat niks

ik kletst niet uit mijn nek, ik sta continue in verbinding met 2 dierenartsen,
volgens mij weten die toch echt wel wat ze zeggen hoor, maar de mensen vergeten dat droes er eigenlijk altijd is alleen zich niet altijd openbaart

het heerst trouwens al 2 maanden bij ons dus ik hoop dat we het laatste geval nu gehad hebben, tot nu toe is er niks meer bijgekomen

zeg kitten ben jij soms dierenarts ofzo?

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:53

Ne hoor, maar ik had er wel 30 met droes staan van de winter.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:09

ja en? het is nu toch ook weg bij jullie?
of zijn jullie een jaar in quarantaine geweest?

ik bedoel dit niet lelijk hoor, maar ik moet nog verhuizen naar de hoge devel, ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik het overbreng, maar op deze manier heb ik al een slechte naam voordat ik er ben en dat wil ik dus niet.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:53

Nou dat was anders echt niet mijn bedoeling. Het topic " droes hoe herken je dit" staat inmiddels op pagina 2 bijna onderaan, en daarin vertelde ik Griebels hoe het bij ons verlopen is.Mijn op merking van, hier kan ik het niet mee eens zijn, sloeg op het feit, dat bij mijn beste weten , de eerste fase, dus hoesten en vieze dikke snotneuzen de meest besmettelijke zijn, dus nog voor de abcessen. Dat er in die abcessen ook nog smetstof zit , accoord, maar de hoogste besmetting ontstaat door verspreiding van besmette vochtdeeltjes (lees snot) tijdens het hoesten. Klopt ook wel, want we hadden er al dik 20 doodziek en snotterig, voor dat het eerste abces open was. De meeste vraagtekens zet ik overigens bij het peniciline spuiten. Tegen droes valt niet preventief te enten er bestaat ook geen entstof tegen droes. Peniciline is als antibiotica alleen werkzaam als de infectie al bestaat en heeft absoluut geen preventieve werking. Dus of jouw paard heeft de infectie al en krijgt daarvoor een penicilinekuur ( zou ik zelf ,meestal, niet doen, maar goed dat is een ander verhaal) maar dan kun je hem nu niet verhuizen, of hij heeft de infectie niet en wat is dan de zin van een 1-malige penicilinenspuit. Vraag hier nog eens naar, want natuurlijk, ik weet ook niet alles, maar leer graag bij, of ...... de beschrijving rammelt een beetje en heb je iets niet goed begrepen.
Ik ben eigenkijk wel benieuwd hoe het echt in elkaar steekt, dus laat nog even wat horen.
Overigens, als je 2 weken nadat de laatste abcessen zijn opgedroogd, geen nieuwe gevallen hebt, kun je veilig aannemen dat het voorbij is. Degene die het dan nog niet gehad hebben, hebben het waarschijnlijk dan al als jong paard gehad en zijn immuun.

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:51

zeg mithras over welk paard gaat het ?

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:45

vind trouwens dat de mensen slecht op de hoogte gehouden worden door de "leiding". Moeten overal maar naar raden en als menwat vraagt krijg je geen antwoord of een grote mond


Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:10

zeg windhond, sta jij ook op de hoge devel

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:08

nee hoor reijerbos

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:53

Wie ben jij dan Windhond..??
Ik heb er een verzorgpaard.
Ontopic:
Ik ben het met Gijs eens.
Er zijn ook geen paarden weggegaan richting de hoge devel van onze stal af.
Dus ik zou eigelijk niet weten hoe je daarbij komt...

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:16

JA der zijn helemaal geen paarden weg gegaan zover ik ook weet..
misschien ben je in de war en omdat er een paard zou komen maar niet gekomen is omdat er droes is..
maar voor der rest kan het gewoon niet want er zijn geen paarden weg elk paard staat er nog en ik hoop voor gijs dat het snel over is en dat ze eindelijk naar de hooge devel kan want 2 stallingen betalen is wel erg duur :J ik hoop het gewoon voor iedereen want droes is gewoone gt K*t

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:18

JA der zijn helemaal geen paarden weg gegaan zover ik ook weet..
misschien ben je in de war en omdat er een paard zou komen maar niet gekomen is omdat er droes is..
maar voor der rest kan het gewoon niet want er zijn geen paarden weg elk paard staat er nog en ik hoop voor gijs dat het snel over is en dat ze eindelijk naar de hooge devel kan want 2 stallingen betalen is wel erg duur :J ik hoop het gewoon voor iedereen want droes is gewoone gt K*t

Mithras
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: onder de rook van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 17:01

Je weet hoe het gaat op een manege, van een mug een olifant maken!!!
Het paardje wat verhuisd was naar Zwijndrecht kwam niet van Reyerbos, maar dat werd wel vertelt. Ik heb het voor alle zekerhied aan de eigenaar gevraagt, maar ze kwam van een privestal, dus ik heb jullie met elkaar verwisseld. Mijn paard gaat woensdag naar de wei dus als je komt staat hij er toch niet

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:02

ja mithras je hebt gelijk van een mug een olifant maken maar dat is op elke stal zo denk ik. Mensen kunnen soms dingen zo sterk overdreven maken.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:20

Nou, dan gaat er bij deze een slotje op dit topic.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, ElCid, nadcha, ogidni en 30 bezoekers