Bestrijdingsmiddel Round Up nog te krijgen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Bestrijdingsmiddel Round Up nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 08:59

Mag je nog Round Up gebruiken in Nederland Verward Zo ja, waar is dat nog te krijgen? Echt van dat allesdodende middel. Hoeveel zijn de kosten daarvan?

Kan iemand me helpen?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:06

Wij hebben het vorige maand gewoon bij de Welkoop gehaald,
kosten weet ik niet uit het hoofd.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:24

Ja hoor dat is nog te krijgen. Bij de Boerenbond en bij Hornbach hebben ze het nog in het assortiment. En dan anders in duitsland, maar dat zal wel niet naast de deur zijn voor je.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:34

Wij hebben het laatst ook nog bij de Welkoop gehaalt. Die moeten het dus gewoon nog hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:01

De Round up van tegenwoordig is niet meer die van vroeger... Het schijnt nu verdund te zijn, omdat die andere wel erg agressief was. Gewoon iets meer er overheen gooien dus Bloos

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:17

Er is zelfs reclame van op de radio... Deze week nog gehoord. Dus dan is het vast ook nog te koop.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 12:10

Monday schreef:
De Round up van tegenwoordig is niet meer die van vroeger... Het schijnt nu verdund te zijn, omdat die andere wel erg agressief was. Gewoon iets meer er overheen gooien dus Bloos


Zou dat oude Round up nog te krijgen zijn? Daar ben ik nou juist naar op zoek!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:57

Jawel is nog te krijgen als je naar de chemische samenstelling vraagt,weet ik zo niet uit mijn hoofd..

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:44

LuvdaTossa schreef:
Mag je nog Round Up gebruiken in Nederland Verward Zo ja, waar is dat nog te krijgen? Echt van dat allesdodende middel. Hoeveel zijn de kosten daarvan?

Kan iemand me helpen?


Ik werk zelf bij de welkoop
we verkopen Round up in liters , en in 5 liter ook wel kleinere verpakkingen maar die zijn much duurder !!

het enige wat je moet doen als je roud up koopt ( teminste bij ons ) dan word je naam genoteerd en adres thats all

Round up 1 liter ( voor landbouw maar ook te gebruiken voor thuis tussen de tegels ) is als ik het goed heb , € 18,35 ) goed aan de prijs dus !!!

Als je meer nodig hebt ( 5 liter ) moet je vragen naar Glyfosaat ! is precies het zelfde.

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:46

ja, het is niet goedkoop,maar het werkt echt goed!!
wij proberen het zo weinig mogelijk te gebruiken hoor,want het is echt slecht voor het milieu!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:10

Heb je tegenwoordig geen vergunning/papieren meer nodig om Glyfosaat te kopen? Overigens is de Round Up bij de bouwmarkt ook gewoon Glyf. Vroegah Haha! kreeg je alleen proff. middelen mee in de handel als je kon tonen dat je de papiertjes ervoor had. Maar gewone RU is nog gewoon te koop, iig bij de Praxis in A'foort.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:09

Roos schreef:
Heb je tegenwoordig geen vergunning/papieren meer nodig om Glyfosaat te kopen? Overigens is de Round Up bij de bouwmarkt ook gewoon Glyf. Vroegah Haha! kreeg je alleen proff. middelen mee in de handel als je kon tonen dat je de papiertjes ervoor had. Maar gewone RU is nog gewoon te koop, iig bij de Praxis in A'foort.


vergunning ? nee niet dat ik weet.
Wij verkopen het iig zonder vergunning !

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:15

Wij hebben lekker nog oude round up

Euh,...?? Tsjah,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:09

De particulier mag zoveel gif kopen als hij maar wil, mag het allemaal open en bloot in zijn tuinhuisje neerzetten, zo op de aarden grond. Mag allemaal, volstrekt legaal... Mag ook allemaal door elkaar neergezet worden géén probleem Maar de boer moet dure gifkasten kopen, alles gescheiden bewaren, en weet ik veel hoeveel filters gebruiken. Logisch he?

Maar ontopic. RoundUp is nog vrij verkrijgbaar, zag bij de Welkoop van die mooie kleine verpakkingkjes voor particuliertjes dus Haha! Ik tap gewoon een beetje van m'n pa af Haha! Bloos!

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:22

Wij mengden het altijd met Zimazine. Dat werkte goed!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:09

Maya schreef:
Maar ontopic. RoundUp is nog vrij verkrijgbaar, zag bij de Welkoop van die mooie kleine verpakkingkjes voor particuliertjes dus Haha! Ik tap gewoon een beetje van m'n pa af Haha! Bloos!


klopt Haha! maar als het goed is heeft de welkoop ook groot verpakking ( vanaf 1 litr ! ) maar dat staat niet in het schap ( maar achter in de gifkas ) teminste...bij ons.

maaruuh klein verpakking is inverhouding veeeel duurder !
daar betaal je voor een halve liter net zo veel als voor een liter ( bestemd voor de landbouw )

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 18:10

Maar is de oude Round Up net zo effectief als de nieuwe? Die is hier wel volop te krijgen...!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:57

LuvdaTossa schreef:
Maar is de oude Round Up net zo effectief als de nieuwe? Die is hier wel volop te krijgen...!


tot nu toe geen klachten gehad dus lijkt me van wel Lachen

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:00

hier ook gewoon te krijgen, bij bouwmarkten en fouragehandels...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Aard, AhrefsBot, AngeliqueB, Ann, Bielsje, Cowboy55, GrapeshotBot, H_W_, JitskeJeldau, Lalidan, LisanneMans, lizard, ManonGrr, misshester, mvdende, onpaard, Saaams, Siers83, wisja, xU_Blinghx en 60 bezoekers