Grrrrr... Dipje!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Grrrrr... Dipje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 10:48

Echt super balen! Gister was Joop ontzettend stijf. Ik was nogal verbaasd omdat hij de dagen ervoor nauwelijks gewerkt had en wél soepeltjes gelopen had. Ik moest hem flink aanpakken en na 20 minuutjes kwam hij er goed door. Door de galop liep hij gelukkig al een stuk beter. Zijn draf was niet zo houterig en mooi gelijkmatig. Ook bracht hij de achterhand er mooi onder. Hij was wel ontzettend bezweet.
Het was voor mij al een hele opluchting dat hij er doorheen kwam, en toch redelijk vlot. Vandaag maar eens kijken of hij weer iets minder stijf is. Ik merk wel dat zijn conditie na die sneeuwweken echt onwijs achteruit gegaan is. Ik dacht om op minimaal niveau eerst de conditie op te bouwen, zodat we daarna hard aan het werk kunnen, maar dat blijkt dus niet echt te werken. Ik baal maar een beetje en dan vooral van zijn onregelmatigheid. Hij loopt er gewoon nét tegen aan. Een stap terug in de training lijkt me niet de oplossing, want hij heeft al 3 weken niks gedaan, maar ik heb ook niet echt zin in een kwakkeljaar. Ik kijk dit gewoon een paar weken aan en dan hoop ik maar dat hij weer beter gaat lopen. Zo niet, dan moet ik dan maar weer eens een strategie gaan bedenken om mijn oude lenige paard terug te krijgen.
Voorlopig ga ik er maar van uit dat hij deze dip weer te boven komt, en dat hij (hopelijk vanavond al) gewoon weer helemaal de oude wordt. Ik zat er ook aan te denken om hem iets van zeewier te gaan geven, hij is op zich heel gezond, maar mist net dat extraatje. Het moet wel snel beter gaan, want ik ken mezelf, dan zit ik me echt dag en nacht op te vreten en dingen te bedenken om m beter te krijgen... Frusty

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:59

lastig hoor.

Ik duim voor je mee dat alles weer vlug goed is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:06

Ik help ook mee duimen voor jou en je Joop. Gelukkig heb ik er nooit last van dat ze echt stijf is, maar ik kan me voorstellen dat je je er druk over maakt, het is wel vreemd zo van de ene op de andere dag. Verward Ik hoop voor je dat het vanavond al beter gaat...Je komt er wel uit.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:16

Echt stijf is Joop nooit, maar wel 10x stijver dan normaal. HIj is van zichzelf gewoon super lenig, als hij dan een 'bad hairday' heeft, dan is het gelijk heel erg... Ik hoop maar dat t z'n hoeven niet zijn...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:45

He wat vervelend nou, ik hoop ook dat het niet zijn hoeven en dat hij weer gauw goed is.
Groetjes van Kirst

Gun je paard meer dan alleen het wedstrijd terrein en je eigen bak. Maak eens een buitenrit en waai lekker uit!!! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 10:09

Gister niet gereden, de bomen waaiden bijna om, en aangezien de bak omringd is door bomen.... Dus ik hoop dat ik vanavond een gaatje kan vinden om een beetje te hobbelen/longeren. Anders komt hij wel de hele dag buiten, maar toch.
Morgenmiddag sowieso vrij, dus misschien dat ik dan eventjes door het bos ga, wel rustig! Ik zat trouwens te bedenken dat het misschien ook wel door de hoefsmid komt, dan is hij vaak een paar daagjes wat minder. Dan zou hij wel een beetje last van zijn hoeven gehad kunnen hebben, maar dat zou toch echt wel over moeten zijn... Scheve mond

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers