buurman aangeklaagt wegens dierenmishandeling

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

buurman aangeklaagt wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 09:31

Zoals ik al eens eerder geschreven heb hebben wij erg veel problemen met onze buurman. Hij is ziekelijk gefocust op zijn erfscheidingen. Sinds wij hier wonen maakt hij ons helemaal gek over regeltjes omtrent de paddock en onze paarden. De paarden zouden namelijk zijn hek beschadigen en op zijn terrein poepen en stinken en weet ik wat al niet meer. Er staat vanaf onze kant een dubbel hek met schrikdraad dus allemaal vrij onmogelijk, maar goed. De paddock ligt op "landschutzgebiet" en dat mag inderdaad officieel niet, we zijn al van gemeente beambte naar gemeente beambte gelopen om voor onze paddock toch een vergunning te krijgen zodat we er zand kunnen storten (het is nu heel snel een modderzooi) en vooral dat we een schutting kunnen plaatsen tussen onze buurman en de paddock. Volgende week komt er een hoge pief uit Bonn langs om nu voor eens en voor altijd (hopelijk positief) uitsluitsel te geven over onze paddock.

Maar goed, onze buurman laat dus duidelijk merken dat hij er niet van gediend is dat er paarden naast zijn terrein staan. Nu had ik al langer het vermoeden dat er af en toe wat gebeurde, omdat de kleine Salvator zo angstig reageerd als de buurman bij het hek stond (hij "controleert" elke dag!) en het was mij opgevallen dat de paarden niet meer schuillen onder de bomen aan zijn kant van de paddock als het regent.

Dinsdag avond, zo tegen de schemering, had ik de paarden nog even wat lekkers gegeven en geknuffeld en toen het hek afgesloten. ik had gezien dat de buurman in zijn tuin aan het werk was. Ik ben heel stiekempjes onder onze appelboom op een bankje gaan zitten kijken, buurman had mij niet gezien, Salvator stond bij mij een beetje aandacht te vragen, dus die ontrok mij ook nog eens aan het zicht. Ik hoefde nog geen 5 minuten te wachten.... Mijn andere 2 paarden stonden aan de andere kant van de paddock zo'n 3 meter van de erf afscheiding vandaan, ik kon aan hun opmerkzaamheid precies zien dat de buurman in hun richting liep. Ik zag hem bij het hek verschijnen, zich bukken en een hand vol zand en kiezels oppakken en hij gooide het gericht op het hoofd van Guinness, de paarden stoven uiteraard meteen weg. En ik.... ik was WOEDEND Boos! . Ik heb gebruld dat hij daar onmiddelijk mee op moet houden, hij schrok zich uiteraard kapot en liep onmiddelijk weg al schreeuwend dat die paddock niet goed lag en er een paal van onze paddock op zijn grond stond en dat er mest op zijn grond lag en weet ik veel wat nog meer. Ik heb terug geschreeuwd dat hij me dat dan nu direct maar eens moest laten zien, maar dat wilde die niet, ik moest dat zelf maar gaan bekijken. Toen schreeuwde hij meermaals dat ik nu heel erg op moest passen en dat er nu echt iets zou gebeuren !!

Ik stond te trillen op mijn benen en de tranen stroomden over mijn gezicht, na overleg met mijn vriend hebben we toch besloten de politie te bellen. Die waren er na een kwartiertje al en die namen de zaak zeer serieus, ze bleken mijn buurman maar al te goed te kennen. Ik heb niet meteen diezelfde avond aangifte gedaan, omdat ik eigelijk bang was om de buurman nog bozer te maken met als gevolg dat er echt ernstiger dingen gebeuren. De volgende dag hebben we echter alsnog aangifte gedaan van dierenmishandeling en bedreiging. De agent vertelde ons toen dat de buurman min of meer had toegegeven dat hij dit soort dingen inderdaad al vaker gedaan had met mijn paarden, met vooral de bedoeling de paarden weg te jagen zodat ze niet te dicht bij zijn erf afscheiding kunnen komen. De agenten zeiden ook dat er nauwelijks met deze man te praten valt en dat ze tegen hem gezegt hebben dat er vanaf nu bewakingscameras hangen. Die gaan we dus deze week ook daadwerkelijk ophangen, want ik doe geen oog meer dicht.

Nu is het alleen nog te hopen dat we een vergunning krijgen voor die paddock, want dan is het eerste wat we neer gaan zetten een hele hoge schutting !!!

(Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.)

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:52

Sjonge Jonge Jonge, want een ramdebiel... Dat mensen zo om kunnen gaan met lieve beesjes ... Sjeez ik hoop echt voor jullie dat jullie die vergunning krijgen, het moet ook haast wel want die buurman is gewoon een dierenmishandelaar!! Maar (ik vind het erg om dit te zeggen) wat gaan jullie doen als jullie geen vergunning krijgen ??

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:53

He bah..
Wat naar, zulke buren..
Zit hier zelf al bijna gif te spuiten naar hem toe.. maar ken em niet..
Hoop dat het allemaal goed uit gaat pakken met de gemeente, en als er weer wat gebeurd meteen naar de politie gaan! hoewel je dat ook wel zult doen denk ik..

Jakkes, lummel Boos!

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:53

houdt op over buren, het maakt niet uit waar je woont. Wij hebben ook van die aso's naast ons wonen en dat maakt het er niet gezelliger op. Die van ons hebben het voorzien op de tuin (alle planten waar ze maar bij kunnen worden vernietigd) en op onze katten (gooien met water, kiezels en stokken met punten). Politie er al tig keer bijgehad, toen ze met rotjes gingen gooien door onze brievenbus bijv. Maar het blijft in Nederland bij een waarschuwing.
Wij zijn er over een maand vanaf, want ze gaan verhuizen. Zeeland, opgepast er komen een paar aso's aan.

Jij zit met een groter probleem. De paarden zijn minder makkelijk in de gaten te houden. Ik wens je alle sterkte en zet 220 V op je omheining als die klaar is. Misschien houdt 'ie dan op.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:10

jeetje, wat een verhaal!!vreselijk zulke buren...ik hoop voor je dat je de schutting mag plaatsen(lekker hoog!!!),en de paddock zijn vergunning krijgt, ik ben alleen bang dat je dan nog steeds niet van hem af bent, hij zal wel weer wat gaan "zoeken"...heel veel sterkte....

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:31

Wat ben ik toch blij met mijn buren als ik dit hoor, ik hoop voor je dat je snel die vergunning krijgt en dan moet je inderdaad een huisenhoge schutting neerzetten.

===>PennyPatrouille: we're watching you >;)

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:40

Jeetje lekkere vent zeg, stel je voor dat hij straks nog met grover geschut aan komt. Ik hoop dat er gauw wat aan gedaan word.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:55

Boos! Je buurman is echt een dierenbeul!!

Hij verdient zelf hardhandig aangepakt te worden ~~}>

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:58

Jeetje, wat een l*l zeg! Je kunt ook overdrijven he? Boos!
Goed dat je hem hebt aangegeven en hopelijk mag je binnekort een schutting plaatsen!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:54

zet de video bewaking maar neer, deze man zal niet stoppen voordat hij je paardjes iets echts pijnlijk aan zal doen, of erger. wees blij dat de politie op de hoogte is van deze man, want ze weten nu wel als jij bel dat het menis is. Hopelijk kan je snel je schutting plaatsen, succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:59

Zo wat erg zeg. Kan mij voorstellen dat nu dat je het weet je erg bang zult zijn dat hij het weer doet. Hoop dat die videocamera's er snel hangen zodat je weer rustig kunt slapen. Sterkte


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:06

Siggy, ik zag net dat je in duitsland woont en de cultuur is daar toch heel anders dan hier. Voor alles wordt direct een Anwalt ingeschakeld, du s misschien moet je hem voorzijn en zelf vast juridisch advies inwinnen.( privacyschending ivm camera's, stankoverlast door paarden)

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:09

Wat verschrikkelijk! Laat je idd goed voorlichten wat wel en wat niet mag! Succes..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 10:05

Afgelopen zaterdag hebben we een professionele bewakingscamera opgehangen die de paarden continu in de gaten houdt zolang ze op de paddock staan. Je moet inderdaad oppassen dat je niet het terrein van de buurman filmt want dat mag inderdaad niet. Voel me iets geruster nu, al heb ik de afgelopen week erg slecht geslapen. Zaterdag schreeuwde de buurman "Aufpassen, Montag ist der letzte Tag !". Tja, wat moet je ermee. Ik vermoed dat het gemeente huis weer eens door een bezoekje van hem vereerd wordt, die mensen daar kennen hem echter door en door en kunnen hem wel schieten. De buren die aan zijn andere kant wonen hebben al jaren lang rond hun hele huis cameras hangen om zich te beschermen tegen hem.

Woensdag avond hebben we een afspraak met een "Schiedsman" ofzo (soort scheidsrechter dus), die probeert een gesprek op gang te brengen tussen de vechtende buren, het is echt een laatste poging om met deze man een gesprek te voeren. Als de buurman weigert aan zo'n gesprek mee te werken staat hij in elk geval een stuk zwakker in een evt. verdere rechtsgang.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:10

Wat een vreselijke situatie. Bah, sommige mensen maken je leven er niet leuker op. Veel sterkte hoor!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:11

ik hoop echt voor je dat het allemaal afloopt in jou voordeel, ze zouden zo'n man op moeten sluiten. Succes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:23

succes aanstaande woensdag hoop dat alles nu voorgoed opgelost word.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:11

jeetje wat een vreselijk irritante man zeg! goed dat je hem hebt aangegeven en zoals ik lees hebben jullie politie en gemeente aan jullie kant staan. Maar ja, zo'n zot hou je natuurlijk niet 1 2 3 tegen. Boos!

succes er maar mee!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:34

jezus!
Wat een sukkel zeg! Boos!
Ik hoop dat hij lekker hard wordt bestraft!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:49

Zo wat een piemel zeg! Zo iemand zou je toch....

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:53

Wat een toestand... Scheve mond
Gelukkig nemen de agenten de situatie wel serieus op, dat is al een geruststelling.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:00

Wat een L*L zeg!

Maar goed dat hij niet positief bekend staat bij gemeente en politie. IK geloof dat ik hem persoonlijk wat aan zou doen als hij mijn paarden zo had behandeld. Boos!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:09

Oei hoop dat het bij ons ook goed blijft gaan met de buren. Wij wonen ook sinds kort in duitsland en de ene buurman vertrouw ik ook niet zo. Heb al struiken gekocht die ik er straks ga planten van die stekeldingen.

Olavje
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:26

Wat een imbeciel zeg!!!! Ik geloof dat ik hem had aangevlogen! Eigenlijk zou er een wet moeten bestaan die zulke mensen dwingt om te verhuizen. Ik hoop dat je met die camera's een beetje rust krijgt en dat je idd binnenkort je schutting mag plaatsen

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:34

Wat een achterlijke imbiciel die vent!! Gelukkig dat de politie in duitsland dit soort zaken wel goed opneemt, daar mag de politiestaat hier wel een voorbeeld aan nemen..

Je zou hem eens zand in zijn bakkes moeten gooien, kijken hoe hij dat vind.. Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VinandoW en 39 bezoekers