Primeval artrose geletinaat bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Primeval artrose geletinaat bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 17:05

Ik ben bezig met een inventarisatie over het gebruik van Primeval artrose gelatinaat bij artrose en brokkelhoeven bij paarden/pony's. Ik zoek mensen met ervaring met het behandelen van arthose met Primeval of andere (wel of niet succesvolle) middelen?
(Wil je meer informatie over Primeval kijk dan op www.dierennieuws.nl, paardensectie. Voor iedere serieuze en gedocumenteerde bijdrage heb ik een leuke cd-rom De DierenDisk in de aanbieding.)
Peter KLaver, dierenarts


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:00

hier een meer dan tevreden gebruiker. wat wil je allemaal weten?

Voorzitster AFM


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:35

Dit middel is toch ook voor paarden met hoefkatrol?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:13

Jura schreef:
Dit middel is toch ook voor paarden met hoefkatrol?


Inderdaad is het ook voor paarden met problemen aan de hoefkatrol, brokkelhoeven, matige pezen en ter verbeteren van de huid en vacht.
Maar het eerste indicatiegebied is het verbeteren van het kraakbeen in de gewrichten, dus ARTROSE.
Peter Klaver, dierenarts en bezig met de effecten van Primaval in de praktijk.
Laatst bijgewerkt door klaver4dieren op 25-03-02 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 17:23

PUCK schreef:
hier een meer dan tevreden gebruiker. wat wil je allemaal weten?

Bedankt voor je reactie.
Ik wil graag weten:
1. Wat je klachten waren bij je paard, hoe oud het dier was?
2. Wanneer je Primeval bent gaan geven,
- op advies van wie,
- wanneer je effect zag en
- wat dat effect was.
3. Of je het nog steeds geeft?
4. Als je zeer tevreden bent of je eventueel een interview wilt geven voor dit product? (kan later eventueel gebruikt worden voor een advertorial/advertentie in een blad).
bedankt en als je je adres geeft, stuur ik de de cd-rom De DiernDisk op.
Peter Klaver, dierenarts
Je mag het ook naar mijn emailadres sturen info@klaver4dieren.nl

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:44

In juni 2001 kreeg mijn paard een peesklap. Sinds augustus voer ik primeval door de slobber. De pees is genezen, en hij glanst als een spiegel. En dat komt echt door de primeval. Laatst nog naar de Dierenarts geweest voor een scan, en de pees was zelfs nog beter geworden. Echter, hij had hele broze hoeven, en ik moet zeggen dat dat maar een heel klein beetje beter is geworden sinds ik primeval voer (elke dag 6 schepjes). Mijn paard is 4 en een half, dus ik vind het wel belangrijk om er mee door te gaan, want hij zit nog in de groei!!

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Primeval artrose geletinaat bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:55

HOI
ik heb een paard van 8 jaar en die heeft slijtage(atrose) aan de kogels zou ik het ook voor haar kunnen gebruiken. zouden jullie me dan wat informatie over willen geven waar je het kunt krijgen wat de prijs is en wat de werking is. Alvast bedankt
Groetjes Janna

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:56

klaver4dieren"]
[quote="PUCK schreef:
hier een meer dan tevreden gebruiker. wat wil je allemaal weten?

Bedankt voor je reactie.
Ik wil graag weten:
1. Wat je klachten waren bij je paard, hoe oud het dier was?
2. Wanneer je Primeval bent gaan geven,
- op advies van wie,
- wanneer je effect zag en
- wat dat effect was.
3. Of je het nog steeds geeft?
4. Als je zeer tevreden bent of je eventueel een interview wilt geven voor dit product? (kan later eventueel gebruikt worden voor een advertorial/advertentie in een blad).
bedankt en als je je adres geeft, stuur ik de de cd-rom De DiernDisk op.
Peter Klaver, dierenarts
Je mag het ook naar mijn emailadres sturen info@klaver4dieren.nl
[/quote]

ik stuur morgen even een email

Voorzitster AFM

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Primeval artrose geletinaat bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 23:27

jannahuis schreef:
HOI
ik heb een paard van 8 jaar en die heeft slijtage(atrose) aan de kogels zou ik het ook voor haar kunnen gebruiken. zouden jullie me dan wat informatie over willen geven waar je het kunt krijgen wat de prijs is en wat de werking is. Alvast bedankt
Groetjes Janna

Beste Janna,
Voor artrose aan de kogels kan Primeval heel goed helpen, maar zekerheid kan ik je niet geven over internet. Ik heb het paard niet gezien.
Graag verwijs ik je voor de werking naar www.dierennieuws.nl, sectie paarden waar je op "primaval" kunt klikken. Hier staat de informatie redelijk uitgebreid. Een emmer Primeval van 5 kilo kost bij dierennieuws Euro 128,60 (f. 283,60). Dit is ongeveer genoeg voor drie maanden, mede afhankelijk van de maat van het paard. Er is ook een twee liter emmer. Je kan ook even bellen voor een folder naar Primeval 0251-36 10 55? Bestellen kan bij www.dierennieuws.nl, (invullen formulier, wordt het binnen enkele dagen opgestuurd, betalen doe je later) bij het gegeven telefoonnumer.
Veel succes met je paard met artrose?
Peter Klaver, dierenarts

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:34

Dan heb ik ook een vraag. Ik heb een paard waarbij op 11 jarige leeftijd OC is geconstateerd en hij was al flink op weg naar artrose. HIj is echter geopereerd, veel kraakbeen dat inmiddels los zat is verwijderd. Is dat middel dan ook voor mijn paard aan te raden, zo ja;
- wat doet het dan
- op wat voor termijn werkt het
- waar kun je het halen
- wat kost het?

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:35

Desiree schreef:
Dan heb ik ook een vraag. Ik heb een paard waarbij op 11 jarige leeftijd OC is geconstateerd en hij was al flink op weg naar artrose. HIj is echter geopereerd, veel kraakbeen dat inmiddels los zat is verwijderd. Is dat middel dan ook voor mijn paard aan te raden, zo ja;
- wat doet het dan
- op wat voor termijn werkt het
- waar kun je het halen
- wat kost het?


en wat is het werkzame bestanddeel erin? is dat gewoon gelatine?

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 21:08

Jade"]
[quote="Desiree schreef:
Dan heb ik ook een vraag. Ik heb een paard waarbij op 11 jarige leeftijd OC is geconstateerd en hij was al flink op weg naar artrose. HIj is echter geopereerd, veel kraakbeen dat inmiddels los zat is verwijderd. Is dat middel dan ook voor mijn paard aan te raden, zo ja;
- wat doet het dan
- op wat voor termijn werkt het
- waar kun je het halen
- wat kost het?


en wat is het werkzame bestanddeel erin? is dat gewoon gelatine?
[/quote]
Beste Desiree,
Jouw paard lijkt mij ene prima kandidaat voor zover ik het op afstand kan beoordelen. Het verbeterd de kwaliteit van het kraakbeen in het gewricht (zie uitleg op www,dierennieuws.nl sectie paarden waar alles wordt uitgelegd.
Bestellen kan op de dierennieuwssite met korting, of via sommige paardendierenartsen of via de fabrikant tel 0251 36 10 55.
Kost euro 140 voor drie maanden, paard van 500 kilo.
Er zit gehydrolyseerd (in kleine stukjes geknipt) eiwit, die op een speciale manier (chemisch) zijn bewerkt,
succes ermee, Peter Klaver, dierenarts

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 21:17

Pascha schreef:
In juni 2001 kreeg mijn paard een peesklap. Sinds augustus voer ik primeval door de slobber. De pees is genezen, en hij glanst als een spiegel. En dat komt echt door de primeval. Laatst nog naar de Dierenarts geweest voor een scan, en de pees was zelfs nog beter geworden. Echter, hij had hele broze hoeven, en ik moet zeggen dat dat maar een heel klein beetje beter is geworden sinds ik primeval voer (elke dag 6 schepjes). Mijn paard is 4 en een half, dus ik vind het wel belangrijk om er mee door te gaan, want hij zit nog in de groei!!

Normaal moeten je brokkelhoeven ook met Primeval een stuk beter worden binnen 3-4 maanden. Maar regelmatige stlijtage en beweging (lopen , draf) is belangrijk voor de bloedsomloop in de hoefwand en de voeding van cellen die de hoefhoorn aanmaken. Verder is natuurlijk een goede voeding belangrijk. Mijn advies is toch nog even doorgaan en de hoefsmid of dierenarts nog even zijn mening vragen als hij in de buurt is.
Peter Klaver, dierenarts

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Primeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:19

Hallo Peter,

Ook ik gebruik Primeval. Wat zou je zoal willen weten?

Groet, UniferB

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Primeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-02 12:25

UniferB schreef:
Hallo Peter,

Ook ik gebruik Primeval. Wat zou je zoal willen weten?

Groet, UniferB

Bedankt voor je reactie.
Ik wil graag weten:
1. Wat je klachten waren bij je paard, hoe oud het dier was?
2. Wanneer je Primeval bent gaan geven,
- op advies van wie,
- wanneer je effect zag en
- wat dat effect was.
3. Of je het nog steeds geeft?
4. Als je zeer tevreden bent of je eventueel een interview wilt geven voor dit product? (kan later eventueel gebruikt worden voor een advertorial/advertentie in een blad).
bedankt en als je je adres geeft, stuur ik de de cd-rom De DiernDisk op.
Peter Klaver, dierenarts
Je mag het ook naar mijn emailadres sturen info@klaver4dieren.nl

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Primeval artrose geletinaat bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:21

Hoi
Ik heb een paard Postel een draver van 7 jaar. Van de zomer begon ze kreupel te lopen en na een bezoek aan de dierenarts werd er geconstateerd dat ze slijtage aan de kogels had, het advies was zet haar op speciaal beslag en als je nog intesief wilt rijden dan zul je een ander paard moet kopen, eigenlijk kwam het er op neer dat ik haar beter in kon later slapen, ikzelf was het er niet mee eens want rechtuit liep ze nog prima. En ik vond dat ze nog plezier in het leven had dat kon ik zien. Maar zij vonden als een paard pijn heeft is het dan redelijk om haar te laten leven en ik vond een paard wat plezier in het leven heeft is dat redelijk om haar in te laten slapen.Maar oke Ze staat op speciaal beslag en het gaat echt heel erg goed ze loopt niet meer kreupel maar ook niet helemaal rad ze loopt rechtsom een klein beetje stijf af en toe. Maar ik rij voornamelijk buiten.
Ik ben Janna huis en ik heb hier wel een eerder een paar vragen gesteld, maar ik heb het er met mijn ouders over gehad om Primeval te gaan voeren en dat vonden ze wel goed maar nou heb ik nog een paar vraagjes.
Hoe lang moet je het blijven voeren?
Wat zijn jullie ervaringen ermee, vooral met paarden de slijtage hebben?
Wat is het resultaat word het kraakbeen weer volledig aangemaakt?
Want mijn paard staat op speciaal beslag zou ze daar uiteindelijk weer van afkunnen?
En waar moet Primeval ATrose geletinaat vandaan komen, zijn er in de buurt leveranciers?
Groetjes Janna
Alvast hartstikke bedankt

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Primeval artrose geletinaat bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-02 16:01

jannahuis schreef:
Hoi
Ik heb een paard Postel een draver van 7 jaar. Van de zomer begon ze kreupel te lopen en na een bezoek aan de dierenarts werd er geconstateerd dat ze slijtage aan de kogels had, het advies was zet haar op speciaal beslag en als je nog intesief wilt rijden dan zul je een ander paard moet kopen, eigenlijk kwam het er op neer dat ik haar beter in kon later slapen, ikzelf was het er niet mee eens want rechtuit liep ze nog prima. En ik vond dat ze nog plezier in het leven had dat kon ik zien. Maar zij vonden als een paard pijn heeft is het dan redelijk om haar te laten leven en ik vond een paard wat plezier in het leven heeft is dat redelijk om haar in te laten slapen.Maar oke Ze staat op speciaal beslag en het gaat echt heel erg goed ze loopt niet meer kreupel maar ook niet helemaal rad ze loopt rechtsom een klein beetje stijf af en toe. Maar ik rij voornamelijk buiten.
Ik ben Janna huis en ik heb hier wel een eerder een paar vragen gesteld, maar ik heb het er met mijn ouders over gehad om Primeval te gaan voeren en dat vonden ze wel goed maar nou heb ik nog een paar vraagjes.
Hoe lang moet je het blijven voeren?
Wat zijn jullie ervaringen ermee, vooral met paarden de slijtage hebben?
Wat is het resultaat word het kraakbeen weer volledig aangemaakt?
Want mijn paard staat op speciaal beslag zou ze daar uiteindelijk weer van afkunnen?
En waar moet Primeval ATrose geletinaat vandaan komen, zijn er in de buurt leveranciers?
Groetjes Janna
Alvast hartstikke bedankt


Beste Jannie,
Primeval Artrose Gelatinaat is een voedingssupplement en dat betekent dat je het langere tijd moet geven, twee maal daags, in principe levenslang, maar de dosering kan worden verminderd.
Kraakbeen wordt redelijk hersteld, maar 100% herstel is niet altijd mogelijk. Het moet in eerste instantie 3 maanden gevoerd worden om effect te kunnen verwachten. Op www.dierennieuws.nl staat op de paardensectie een uitgebreide uitleg over dit product.

Ik zou het beslag nog laten zitten tot je verbetering ziet.

Bestellen van het product kan via www.dierennieuws.nl (met korting en een cd-rom De DierenDisk van mijn hand), bij de de producent Parmalux tel 0251-361055. Het wordt dan toegestuurd en je betaald na ontvangst. Een vijf liter emmer is als regel genoeg voor 3 maanden en dan moet je verbetering zien. Na verloop van tijd kan de dosering verminderen. In d etoekomst zal het ook via dierenartsn en dierenspeciaalzaken verkrijgbaar zijn.

Succes ermee en stuur je nog een verslag van een interview rechtstreeks van een tevreden Primeval-gebruiker,

Peter Klaver, dierenarts

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 12:30

We geven onze 22 jarige Iwan sinds september Primeval.
Begin januari zijn we overgestapt op de z.g. onderhoudsdosis.

Onze ervaringen zijn :
- Hij struikelt bijna nooit meer, wat hij eerst bijna iedere dag deed
als je er op reed
- De conditie van zijn hoeven is enorm vooruit gegaan.
Hij had lichte brokkelhoef, maar daar hebben we het spul
niet voor gekocht. Toch is hij daar nu helemaal van af
en zijn z'n hoeven een stuk elastischer en steviger geworden.
*LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 20:07

Ik heb nog een vraag. Er zit toch ook glucosamine in? Of ben ik nu in de war met iets anders? Verschillende artsen hebben mij verteld dat glucosamine erg weinig effect heeft en dat het pas na 6 jaar te merken is.

Op zich zou ik het supplement graag willen gebruiken maar ik vind het ontzettend duur en heb het er alleen voor over als het ook daadwerkelijk helpt. Mijn oudste paard (1o jaar) heeft dus hoefkatrol, maar loopt eigenlijk wel heel goed. Ze staat op speciaal beslag en krijgt geen supplementen, wel goed voer. Mijn paarden glimmen trouwens echt als een spiegel, dus ik geloof dat dat meer heeft te maken met goed voeren dan alleen met zo'n supplement.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 20:37

Pegasus schreef:
We geven onze 22 jarige Iwan sinds september Primeval.
Begin januari zijn we overgestapt op de z.g. onderhoudsdosis.

Onze ervaringen zijn :
- Hij struikelt bijna nooit meer, wat hij eerst bijna iedere dag deed
als je er op reed
- De conditie van zijn hoeven is enorm vooruit gegaan.
Hij had lichte brokkelhoef, maar daar hebben we het spul
niet voor gekocht. Toch is hij daar nu helemaal van af
en zijn z'n hoeven een stuk elastischer en steviger geworden.
:))

Beste verzorger/eigenaar van Pegasus,

Goed te horen dat je resultaat hebt met Primeval en dat je naar de onderhoudsdosering kunt overgaan.
Niet helemaal duidelijk is wat de klachten waren bij jullie paard, kreupelheid, artrose, niet meer soepel zijn?
Peter KLaver, dierenarts

p.s. stuur even je adres per email naar info@klaver4dieren.nl voor de cd-rom de DierenDisk met het diergeneeskundig woordenboek en beschrijving van paardenrassen.

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 20:51

Jura schreef:
Ik heb nog een vraag. Er zit toch ook glucosamine in? Of ben ik nu in de war met iets anders? Verschillende artsen hebben mij verteld dat glucosamine erg weinig effect heeft en dat het pas na 6 jaar te merken is.

Op zich zou ik het supplement graag willen gebruiken maar ik vind het ontzettend duur en heb het er alleen voor over als het ook daadwerkelijk helpt. Mijn oudste paard (1o jaar) heeft dus hoefkatrol, maar loopt eigenlijk wel heel goed. Ze staat op speciaal beslag en krijgt geen supplementen, wel goed voer. Mijn paarden glimmen trouwens echt als een spiegel, dus ik geloof dat dat meer heeft te maken met goed voeren dan alleen met zo'n supplement.

Beste Jura,
In Primeval zit GEEN glucosamide, een product dat ook werkt tegen artrose/kraakbeenproblemen. Glucosamide is erg aan de prijs als je het in voldoende hoeveelheden wilt geven.
Primeval is inderdaad niet goedkoop en moet met beleid gegeven worden. Op afstand kan ik niet voor 100% garanderen dat het werkt voor jouw paard. Wel heft het veel andere paarden geholpen die anders niet meer gereden konden worden. Als je het zo bekijkt, valt het mee. Het kost ongeveer 1 euro 25 per dag mede afhankelijk van de maat van het paard (dit is voor de standaardmaat 500kg). Op www.dierennieuws.nl is het mer korting te bestellen.
Succes met je paard en hoop je wat meer uitleg te hebben gegeven.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:08

Ik geef zelf Biosynovia van Fabra. Mijn paard heeft artrose fase 3 aan haar voorbenen. Ik kan moeilijk inschatten of het helpt omdat ik na constatering door de VA zoveel dingen heb aangepast, dat alles er waarschijnlijk aan bijdraagt. Ik ben gestopt met springen, longeer regelmatiger, ben alert met rijden dat de voorhand niet overbelast wordt en geef Biosynov.

Een paar weken geleden was het op en ik had nog geen nieuwe besteld. Ze heeft toen 2 weken stilgestaan omdat ik op vakantie was. Nadat ik terugkwam liep ze minder soepel. Dat kan natuurlijk komen doordat ze 2 weken geen Biosynov heeft gehad, maar het kan ook komen omdat ze alleen maar in de paddock en in de stapmolen is geweest. Trainen is namelijk erg belangrijk voor haar omdat de beweging de aanmaak van gewrichtsvloeistof stimuleert.

Ik vind het dus erg lastig om aan te geven of t werkt. In overleg met kliniek Hofland heb ik besloten dat 'baat t niet, t schaadt ook niet'.

Ook Biosynov is niet goedkoop. 120 Euro voor 50 zakjes, dat betekent dus nog meer dan Primeval. Je geeft in het begin elke dag een zakje en na 2 dozen geef je om de dag.

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 17:08

Manon 2 schreef:
Ik geef zelf Biosynovia van Fabra. Mijn paard heeft artrose fase 3 aan haar voorbenen. Ik kan moeilijk inschatten of het helpt omdat ik na constatering door de VA zoveel dingen heb aangepast, dat alles er waarschijnlijk aan bijdraagt. Ik ben gestopt met springen, longeer regelmatiger, ben alert met rijden dat de voorhand niet overbelast wordt en geef Biosynov.

Een paar weken geleden was het op en ik had nog geen nieuwe besteld. Ze heeft toen 2 weken stilgestaan omdat ik op vakantie was. Nadat ik terugkwam liep ze minder soepel. Dat kan natuurlijk komen doordat ze 2 weken geen Biosynov heeft gehad, maar het kan ook komen omdat ze alleen maar in de paddock en in de stapmolen is geweest. Trainen is namelijk erg belangrijk voor haar omdat de beweging de aanmaak van gewrichtsvloeistof stimuleert.

Ik vind het dus erg lastig om aan te geven of t werkt. In overleg met kliniek Hofland heb ik besloten dat 'baat t niet, t schaadt ook niet'.

Ook Biosynov is niet goedkoop. 120 Euro voor 50 zakjes, dat betekent dus nog meer dan Primeval. Je geeft in het begin elke dag een zakje en na 2 dozen geef je om de dag.

Beste Manon,

Dierenarts Leendert Jan Hofland in Bodegraven werkt met regelmaat en bij redelijk veel paarden met Primeval Artrose Gelatinaat, omdat de samenstelling constant en gegarandeerd is. Dat vindt hij een voordeel van Primeval.
Biosynov ken ik onvoldoend eom goed te kunnen beoordelen. Met Primeval hebben we bijzondere resultaten gehad,

Peter Klaver, dierenarts (voor informatie over Primeval zie www.dierennieuws.nl sectie paarden)

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

arthrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 20:03

Hallo,

Na alles eens doorgelezen te hebben op dierennieuws, wil ik ook graag even reageren en heb ik een aantal vraagjes...
Bij onze kruising KWPN-er van 16 jr. oud is 2 jr. geleden arthrose, hoefkraakbeen-verbening geconstateerd, op de foto's was ook te zien dat er tevens een "los" fragmentje zit.
Het advies was om hem in te spuiten rechtstreek in het gewricht, hij zou daarna (gegarandeerd een aantal jaren) "lekker" blijven lopen...
Ik vond dit nogal rigoreus en besloot om eerst iets te proberen met een suplement. (hogerop en zwaardere middelen kon altijd nog...)
Ik ben begonnen met "equi flexion", (paardendrogist) hier zit glucosamine + chondroitine sulfaat in. Langzaam aan ben ik ook begonnen met "aangepaste training" Dit is heel goed bevallen, totdat hij afgelopen jaar begin herfst wat minder begon te worden....
Niet echt kreupel, maar ook niet zuiver....
Inmiddels ben ik een ander middel aan het proberen nl. "Navilam O"
(Jordens Hippo), hier zit in : Meidoorn en Duivelsklauw.
Ik gebruik dit nog niet zo lang, dus is het nog even afwachten om hierover te oordelen....
Verder ben ik een voorstander van "zo natuurlijk mogelijke produkten".

Mijn vraag is nu : zou primeval een oplossing kunnen zijn en denkt u dat dit middel beter werkt en zo ja , waarom?
Na een zoektocht op internet kwam ik tot de conclusie dat arthrose zowel bij mens als dier het gewrichtsvloeistof ontbreekt, dus glucosamine/chondroitine (wel in de juiste hoeveelheden, zo puur mogelijk!!!).

Tevens las ik dat primeval ook werkt op brokkelhoeven... in hoeverre?
Werkt het bijv. ook voor een paard met losse hoefwand?

Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

klaver4dieren
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Dodewaard

arthrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:05

Colinda schreef:
Hallo,

Na alles eens doorgelezen te hebben op dierennieuws, wil ik ook graag even reageren en heb ik een aantal vraagjes...
Bij onze kruising KWPN-er van 16 jr. oud is 2 jr. geleden arthrose, hoefkraakbeen-verbening geconstateerd, op de foto's was ook te zien dat er tevens een "los" fragmentje zit.
Het advies was om hem in te spuiten rechtstreek in het gewricht, hij zou daarna (gegarandeerd een aantal jaren) "lekker" blijven lopen...
Ik vond dit nogal rigoreus en besloot om eerst iets te proberen met een suplement. (hogerop en zwaardere middelen kon altijd nog...)
Ik ben begonnen met "equi flexion", (paardendrogist) hier zit glucosamine + chondroitine sulfaat in. Langzaam aan ben ik ook begonnen met "aangepaste training" Dit is heel goed bevallen, totdat hij afgelopen jaar begin herfst wat minder begon te worden....
Niet echt kreupel, maar ook niet zuiver....
Inmiddels ben ik een ander middel aan het proberen nl. "Navilam O"
(Jordens Hippo), hier zit in : Meidoorn en Duivelsklauw.
Ik gebruik dit nog niet zo lang, dus is het nog even afwachten om hierover te oordelen....
Verder ben ik een voorstander van "zo natuurlijk mogelijke produkten".

Mijn vraag is nu : zou primeval een oplossing kunnen zijn en denkt u dat dit middel beter werkt en zo ja , waarom?
Na een zoektocht op internet kwam ik tot de conclusie dat arthrose zowel bij mens als dier het gewrichtsvloeistof ontbreekt, dus glucosamine/chondroitine (wel in de juiste hoeveelheden, zo puur mogelijk!!!).

Tevens las ik dat primeval ook werkt op brokkelhoeven... in hoeverre?
Werkt het bijv. ook voor een paard met losse hoefwand?

Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
Jolanda
Beste Jolanda,
Ik vind het niet zo makkelijk om over producten van anderen iets te zeggen of te oordelen.
Primeval is geheel natuurlijk (= niet chemisch), gemaakt van bindweefsel van runderhuid, "gelatine" dat op een speciale manier is behandeld. Het bestaat uit de bouwstoffen, de aminozuren, voor de eiwitten die het kraakbeen moeten opbouwen, maar ook de hoeven. In het gewrichtskraakbeen zitten ook de cellen die het gewrichtssmeer, de synovia, aanmaken, het smeermiddel voor het gewrichten. Primeval is de veterinaire versie van de humane Mariandl, dat al duizenden mensen met artrose geholpen heeft. (verkrijgbaar bij de meeste apotheken en drogisten)
Of Primeval werkt bij jouw paard met en losse hoefwand, kan ik op afstand niet zeggen. De losse wand moet er langzaam uitgroeien onder begeleiding van je hoefsmid of dierenarts (of in overleg). Wel zie je in meer dan 80% een goede tot zeer goede verbetering van de hoefkwaliteit.
Mijn advies op afstand (maar ik kan ook een komen kijken) probeer een emmer Primevel (5 liter is voor ongeveer drie maanden/paard van 500 kilo) , dan moet je begin van effect zien. Als je nog een keer drie maanden Primeval geeft, moet je paard minimaal 60-70 % beter lopen.

Maar natuurlijk zijn zaken als:
regelmatig gedoseerd belasten,
niet te zwaar laten zijn,
verdeeld over de dag voeren,
goede hoefsmid en regelmatig ontwormen ook van belang,
OOK voor de behandeling van artrose.
Peter Klaver, dierenarts voor Primeval


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, idje, jilinda, Natashaa, Olikea en 29 bezoekers