Hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 13:45

Wie kan mij hier meer info over geven.
Mijn nieuwe bijrijdpaardje heeft dit en ik weet er eigenlijk erg weinig van. Er stond een artikel in de Bit, maar daar werd meer een behandelmethode beschreven.
Wie kan mij er meer over vertellen, of een website ofzo erover geven??
Alvast bedankt!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!



Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:59

Kijk even op www.hoefkatrol.be, dit is de site van bokker TimVDH die de methode van Antoine de Bodt hier uitlegt.

Echt een aanrader!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:44

Is idd. een goeie site daar kan je alles lezen!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 21:07

Dat is toch degene die het ook in Bit verteld heeft??
Bedankt in ieder geval??
Nog meer, alles erover is welkom!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:21

Goh, mijn paard heeft ook een hoefkatrol, 4 stuks maar liefst! Loopt zo lastig he anders Knipoog

In het boek 'paardenbenen' van Offereins staat ook het e.e.a. over hoefkatrolontsteking

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:30


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

hoefkatrol ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:33

je hebt 2 soorten hoefkatrol (hoefkatrol is trouwens niet het ziekte beeld. Het ziekte beeld is hoefkatrol ontsteking, hierdoor loopt het paard kreupel)
1. klinische hoefkatrol ontsteking, bij deze vorm zie je niets op de foto's en is volgens mij ook maar een slap aftreksel van veeartsen als ze niet meer weten wat het is.
2. De hoefkatrol ontsteking die zichtbaar is op de foto's
Een paard hoeft niet constant hoefkatrol ontsteking te hebben (dus hij hoeft niet constant kreupel te lopen)
Eggbarshoes kunnen heel goed helpen. Er is ook een speciaal kruidenmengsel dat goed werkt. Verder zijn er natuurlijk ook nog de ontstekingsremmers. Je kan een paard ook laten inspuiten met cortisone. Helpt dit allemaal niet meer dan kan je de zenuwsnede laten uitvoeren. Als deze operatie gebeurd is mag je geen wedstrijden meer rijden met dat paard. Ook niet alle paarden kunnen het hebben, het gaat het beste met paarden die wat hoger in het bloed staan. Paarden (met minder bloed) kunnen van deze operatie gaan struikelen wat dus gevaarlijk kan zijn voor mens en dier.
Ik heb wel al vaker gehoord dat zenuwsnedes vrij veel worden uitgevoerd.
De wetenschap is er nog niet over uit of hoefkatrol ontsteking door voeding, vererving of training komt.

Gr. chantal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: masyo en 99 bezoekers