Manen afschuren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Manen afschuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 10:50

Hoi mijn paardje schuurt zijn manen en staart tegen de bomen, het is zonde anders heeft hij een hele mooie bos.
Wat kan ik hier tegen doen?,hij heeft geen exeem.
Gr Annette Ach gut Ach gut

Edit katja: CAPS verwijderd.


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:56

Je kan als je antwoord wilt beter geen hoofdletters gebruiken. Dit is heel vervelend lezen en trouwens niet toegestaan.

Misschien kun je uitzoeken waarom hij jeuk heeft?
Anders lintje om de boom zetten zodat hij er niet meet tegen kan schuren.
Eventueel misschien als het erg is, een staartbandage gebruiken

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 12:53

sorry van de hoofdletters de comp.stond verkeerd

ijslanders zijn toppie

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:00

Misschien voor de zekerheid toch even goed zijn staart wassen. (en dan natuurlijk zorgen dat er geen zeep etc in blijft zitten Knipoog )

Elenriel
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:56

Als je paard dit elke lente doet, kan je er niet veel aan doen. Schuren is erfelijk, het paard wordt ermee geboren en je kan hier dus niet veel tegen doen. Het is een soort allergie tegen bepaalde stoffen in de lente, die vie de merrie word overgedragen. (de merrie schuurt zelf niet noodzakelijk).
Veel paardenwinkels verkopen allerlei shamppos tegen schuren, maar die helpen bijna niet. Je kan hem best in een wei zonder bomen zetten. Soms helpt het ook om paarden alleen smorgens en s'avonds buiten te zetten, wanneer de zon niet zo hard schijnt.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:59

Wanneer doet hij dat? Alleen in de lente/zomer of ook in de winter? Dat helpt misschien een beetje Lachen Hoe weet je zo zeker dat het geen zomerexceem is?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:27

Mijn paard heeft wel zomerexceem (gehad)
Ze zat er helemaal onder Scheve mond
overal schilfers en zooi. uiteindelijk heb ik een middeltje gehaald, en haar helemaal kortgewiekt (was sowieso al weinig van dr manen over:S)

Het was toen helemaal over, maar vandaag ontdekte ik weer wat schilfers in haar manenkam.
Nu heb ik de manen in grote vlechten gedaan, iemand die ik ken doet dat ook bij haar arabier die schuurde en het werkt perfect bij hem.
Hopelijk ook bij Lis anders ga ik het weer behandelen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moniek21 en 136 bezoekers