Valcursus ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Valcursus ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 06:53

Gisteren weer een onderonsje met m'n lieftallige echtgenoot gehad over dat ik weer zo fijn aan het rijden ben.................. Schijnheilig

Hij zou het fijn vinden als ik een soort van valcursus ga doen maar heb al op google gezocht, maar kan niet echt iets vinden............wie kent dit ???????????


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:13

Kun je doen bij de plaatselijke judo vereniging. Daar kun je leren vallen. Gewoon even melden wat je wilt leren.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 08:15

ow dat is misschien wel een idee vippie !

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:26

Ik wil geen roet in het eten gooien hoor.... maar ben je niet bang dat je juist door veel te "vallen" tijdens zo'n cursus (zeker in het begin als je nog niet weet HOE het moet) om dan juist iets te breken..... bedoel het niet verkeerd, maar denk dat je wel moet uitkijken met je rug Scheve mond

De beste remedie tegen iets breken is nog altijd ontspannen... maarja, dan nog kan je verkeerd terecht komen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 09:29

Cinzano schreef:
De beste remedie tegen iets breken is nog altijd ontspannen... maarja, dan nog kan je verkeerd terecht komen.


ja dat bleek wel, ben nog nooit zo ontspannen van een paard gelazerd als verleden jaar...... Cool

ik heb nu niet meer kans dan een ander om wat te breken dus ach....er een studie van maken kan geen kwaad denk ik.......ik moet ook eerst even het eea informeren dat wel....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 07:55

nog meer tips voor me ?????

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:42

ik heb geen idee of die bestaan,
misschien dan maar een bodyprotector kopen
succes verder

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:19

Op de Boshoeve in Soest zag ik last een briefje hangen over valcursesen van het paard..
Misschien kan je daar even heen bellen en vragen of die mensen van die curses een site hebben ofzo..

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:18

judo schijnt inderdaad goed te zijn, het zorgt ervoor dat de uitstrek reflex, die je normaal hebt, wordt vervangen door een rolreflex.
misschien is een privé judoinstructuur wat, die kan je gericht wat goede oefeningen met je doen. Zodat je niet in het diepe wordt gegooid (letterlijk en figuurlijk) en niet de dingen doet als houtgrepen enzo, want daar heb je niets aan natuurlijk.

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:17

ach mens ga gewoon op de wildste hengst zitten die je vindt dan leer je het vanzelf Tong uitsteken

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:47

hihi dan leer je het vast wel snel Tong uitsteken

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:35

Ik vind dat eerlijk gezegd best wel een slim idee van je IngridM. Helaas weet ik zelf niets, maar ik houd dit topic wel even goed in de gaten!

:D M2 + 8 :D

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:48

Nog nooit van gehoord, maar ik denk dat met judo vallen toch anders is dan van een paard vallen, of niet?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:53

Wat wij weleens eens doen op Luck als hij stilstaat je laten vallen en als hij stapt.. Deels om hem daar aan te laten wennen en ook voor ons.. We hebben ons als op de raarste manieren laten vallen met gekke geluiden..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 20:31

Quote schreef:
ach mens ga gewoon op de wildste hengst zitten die je vindt dan leer je het vanzelf Tong uitsteken



goeie tip hoor meid OK dan! Cool

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:56

Ik heb ook een aantal jaar op judo gezeten en het helpt echt wel
Je valt met Judo misschien wel anders dan van een paard maar de 'reflex' om je hoofd te beschermen en je spieren te onspannen blijft.
Juist als je jezelf proberen 'tegen te houden' tijdens een val breek je vaak wat en ook heel belangrijk is dat je 'door rolt'na een val.

Blauwe plekken zal je altijd wel overhouden...maar in de 7 jaar tijd dat ik paard rijd ben ik redelijk vaak gevallen. Heb 1x een gekneusde heup gehad en een gekneusde kaak, verder alleen maar blauwe plekken.

Succes! Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:37

Citaat:
ach mens ga gewoon op de wildste hengst zitten die je vindt dan leer je het vanzelf



tuurlijk, zo'n rolstoel heeft ook zijn voordelen. Scheve mond

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:40

Quote schreef:
ach mens ga gewoon op de wildste hengst zitten die je vindt dan leer je het vanzelf Tong uitsteken

Gezien de voorgeschiedenis van Ingrid, is dit niet bepaald een subtiele opmerking te noemen. Boos!
Ik heb in het verleden een jaar Jiu Jitsu gedaan, en daar heb ik goed leren vallen.
Ik bezeer me dan ook nooit echt. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Googlebot en 80 bezoekers