hoe breng ik dit zonder ruzie? ( lang)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

hoe breng ik dit zonder ruzie? ( lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 12:04

Ik heb hier al eens eerder gevraagd hoe ik zonder ruzie te krijgen netjes tegen een vriendin kan zeggen dat ze niet zo in de mond van haar paard moet zagen, heb dit geprobeerd maar ze trekt zich er niks van aan.

Zal even het verhaal verduidelijken.
Een hele lieve goeie vriendin van me heeft ongeveer 1,5 jaar een eigen paardje ( merrie van ongeveer 6)
Heel leuk beestje, makkelijk te rijden.
Ze staat op een kleine pension stal waar heel veel kinderen komen om te rijden ( er worden kleine privelesjes gegeven)

Deze vriendin ( noem haar even C)
Is op het moment weer heel erg bezig om haar paard letterlijk in de krul te trekken, ze wil graag een voorbeeld zijn voor de jonge kids die daar rondlopen.

Ze geeft helaas ook les aan een meisje van 11 op haar eigen paard. Heb ik ook een tijdje gedaan maar kan dit niet samen met haar omdat we niet eens zijn over de wijze waarop gereden moet worden)
Ze is dit meisje nu hele verkeerde dingen aan het leren, dit meisje heeft nog niet de basis onder de knie en kan nog erg weinig, ze leert nu dit meisje het paard in de krul te trekken, leer haar verkeerde hulpen aan en leert haar de teugels ver naar beneden en uit elkaar vast te houden.

er is nu nog een meisje bij haar op stal( meisje van 13 die met haar moeder een paard heeft gekocht) met een paardje om op te kwijlen, meisje in kwestie kan erg goed rijden, en gaat leuk met haar paard om.
Nu is C bezig dit meisje over te halen les bij haar te nemen, ik zind dit zo doodzonde van het meisje en het paard. ( heb er zelf aan zitten denken om haar te gaan lesgeven maar vind mezelf hier niet bevoegd voor want dit meisje heeft een goede basis en verder als de basis kom ik met lesgeven niet)

Ik wil haar erg graag vertellen dat ze dit niet goed doet maar weet niet zo goed hoe ik dit moet doen. ik wil zeker geen ruzie met haar, want buiten het rijden van haar paard ga ik heel goed met haar om.
We rijden altijd samen enzo.

Heeft iemand tips?
Vragen om iets te verduidelijken zeg het maar

* oehh tikfout ernstig *
Laatst bijgewerkt door newie op 02-06-04 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:09

Je kunt het eens netjes voordragen. Maar volgens mij heeft het weinig nut aangezien jullie het al eens duidelijk oneens waren.

Het wordt bijna mijn lijfspreuk, maag goed nogmaals: Mensen die niks aannemen, aangezien ze ervan overtuigd zijn het toch al te kunnen, zullen weinig tot niets leren. "Zij zijn immers al goed".

Uiteindelijk lopen ze wel tegen de lamp.. óf niet!
Jammer van het paard maar als je al je energie en tijd in alle problemen moet stoppen ben ik bang dat je héél snel overspannen in de psychiatrie zit. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Solvej op 02-06-04 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 12:11

Daar heb je wel een punt ( mischien in je onderschrift zetten )
Maar moet ik dan toekijken hoe ze andere meetrekt in haar probleem.
Het gaat me niet zo zeer om de les die ze geeft op haar paard ( is ook zonde natuurlijk)
Maar ze gaat nu een meisje dat het naar mijn mening met goeie les ver kan schoppen meetrekken hier in en dat vind ik triest

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:13

Zolang die meid tevreden is en het leuk vindt ben ik bang dat je niet erg sterk in je schoenen staat.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 12:14

Ben ik ook bang voor, maar wil het toch proberen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:15

Ik denk ook dat hoe vriendelijk je het brengt, C het toch niet van je aanneemt. Ik neem aan de je het over paard P hebt en ik weet hoe C rijdt en met haar paard om gaat. Ik heb P zelf ook een keer gereden en het was echt een heel fijn dier om te rijden, had ik niet verwacht toen ik C er op bezig zag .

Ze zou zelf eerst eens moeten lessen, maar ja dat kun je net zo goed tegen een betonnen muur vertellen, die geeft dezelfde reactie Frusty . Denk dat je er weinig aan kunt doen. Je kunt je vriendschap op het spel zetten hiervoor, maar dat zal niet veel aan de situatie voor het paard veranderen .

Eeuwig zonde van P.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 12:19

Leuk dat je weet over wie ik het heb.
Je weet dus van de situatie af
( was erbij toen je op P reed )

Ik heb zelf ook een aantal keer op P gereden en het is een heerlijk fijn paard idd.
Doodzonde

Ik wil hier niet mijn vriendschap voor op het spel zetten nee maar ik krijg hier ernstig kriebels van helaas.
Ik ga denk toch proberen er wat aan te doen.
We zullen trouwens op de onderlinge wed eens kijken wat ze voor jury commentaar gaat Krijgen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:41

newie schreef:
Leuk dat je weet over wie ik het heb.
Je weet dus van de situatie af
( was erbij toen je op P reed )

Ik heb zelf ook een aantal keer op P gereden en het is een heerlijk fijn paard idd.
Doodzonde

Ik wil hier niet mijn vriendschap voor op het spel zetten nee maar ik krijg hier ernstig kriebels van helaas.
Ik ga denk toch proberen er wat aan te doen.
We zullen trouwens op de onderlinge wed eens kijken wat ze voor jury commentaar gaat Krijgen


Als het een beetje jury is die weet wat hij doet, een hele hoop commentaar en niet al te veel punten op de manier van rijden hoop ik. Voor de rest kan je weinig doen denk ik. Je kan hopen dat ze verhaal gaat halen bij de jury en dat die haar eventjes met beide voeten op de grond zet.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:58

dat zou inderdaad mooi zijn.
Hopen dat ze een beetje een officiele jury nemen.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:19

Als vrienden kan je toch gewoon opbouwende kritiek geven, als je het gewoon niet al te bot brengt ?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:25

Als je het al tegen C hebt gezegt, over haar manier van rijden en lesgeven en zij luistert er verder niet naar is naar mijn idee de enige optie om naar dat andere meisje toe te gaan en te zeggen dat zij op een andere manier rijdt en lesgeeft dan jij nodig vind.

Ik zie dit niet als roddelen, jouw vriendin wilt instructrice spelen?
Over instructrices wordt geluld en niet te zuinig ook.

Het staat immers vrij om lesgeefmensjes te vergelijken toch?

Als je dit geen prettig idee vind kan je wel naar dat andere meisje toe een andere instructrie of instructeur aanbevelen, gewoon zeggen welke jij goed vind en het nummer geven OID.
Ze kan hoogstens vragen waarom jij C niet adviseert en dan mag jij gewoon jouw mening geven.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:29

ik zou me niet in kunnen houden denk ik.. ik zou zeggen dat ff normaal moet doen en dat dwang geen optie is om je paard goed te rijden. ik zou haar zeggen dat ze methaar eigen paard moet doen wat ze wil maar dat ze meisjes die wel normaal kunnen rijden niet lastig moet vallen met haar bedorven rijkunsten Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 20:59

maar dan heb ik waarschijnlijk ruzie en dat wil ik vookomen.

Ik ga tijdens de eerst volgende buitenrit maar eens een goed gesprek proberen te starten.

En ik ga ook eens een instructie aanbieden waar ik wel over te spreken ben denk ik.
Ik ga het gewoon proberen
Bedankt voor de tips allemaal

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:54

Wat je kunt proberen is om met haar en desnoods nog een paar andere van stal een videocamera te lenen en elkaar te filmen terwijl die rijdt.. En daarna kijken.. Jezelf op het paard zien is een echte openbaring (schrikken meestal), en hopelijk ziet ze zelf dan dat zoals zij rijdt het er absoluut niet goed uitziet,...

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:48

Ow wat zit jij in een vervelende situatie. Ik heb zoiets ook met een vriendin,alleen gaat het dan niet over paarden.
Ik ben ook tot op het laatst vriendelijk gebleven,maar ik kon praten tot ik een ons woog, zij had aldus zichzelf gelijk.
Omdat ik nog maar een half jaar met haar omging via de telefoon, mail en msn heb ik haar een mail gestuurd dat ik de vriendschap beëindigd.
Dit is natuurlijk niet de oplossing die jij zoekt.
Ik vind het ook zonde dat hier een paard en een kind bij betrokken wordt.
Ik hoop dan ook dat C ooit eens beseft wat ze aan het doen is.

Watch out !!!
Shetties about !!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 10:04

Dat mag ik ook hopen.
Ik ga het eerst eens gewoon proberen te zeggen, maar denk niet dat ze luisterd.
Die videocamera is ook een goed idee, dat kan ik best een proberen
thnx voor de tips

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 83 bezoekers