Inteelt doen of niet? En welke hengst anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:24

Pipo"]
[quote="Jan_VT schreef:

Ja, idd Pipo. Daar heb je gelijk in. Ik lees dat de merrie zelf bloederig is. Ferro-bloed zou dan best kunnen Knipoog


Dat had ik op dat tijdstip nog niet gelezen Haha!
[/quote]

Jaaa, het gaat hier effe snel Haha! Nu ik weet niet of Turbo dan wel zo een goede keuze is. Zou die precies niet ij te fijne, bloederige merrie's plaatsen. De inteelt zou ik minder mee zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:24

Achterbeen en Afdruk Gribaldifan..........Dus Painted Black, Sandreo en Ooseven zou ik gewoon thuis laten Haha!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:34

annegti schreef:
Komt ie weer, GertJan voelde hem al aankomen: Rubin Royal geeft een knap achterbeen, net als Houston maar die is wat meer bloed nodig denk ik. (zonder het paard gezien te hebben... )


Ik dacht al, wanneer komt-ie nou? Hij zit alleen net weer een categorie hoger in het dekgeld, dan de genoemde hengsten...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:34

Pipo schreef:
Achterbeen en Afdruk Gribaldifan..........Dus Painted Black, Sandreo en Ooseven zou ik gewoon thuis laten Haha!

Helemaal mee eens. Ik zelf denk dan een beetje aan dit soort hengsten....

Scandic
Rubiquil
Prestige
Special D
Rousseau

Edit: van het lijstje dat je zelf neer hebt gezet denk ik dat scandic het meest passend zal zijn.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 03-06-04 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:35

Pipo schreef:
Achterbeen en Afdruk Gribaldifan..........Dus Painted Black, Sandreo en Ooseven zou ik gewoon thuis laten Haha!


Tegenwoordig is er ook zoiets als KI... Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:14

Hahaha, je hebt gelijk GertJan, nouja, dan ga ik maar voor mijn grote liefde: Houston. Krijg je iig super bewegingen van (en mooie koppies)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:20

Wat mankeert er aan het achterbeen van de merrie?
Met Ferro bloed krijg je wel meer buiging in de gewrichten, maar pas op dat je geen hakkentrekker fokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 01:00

Sjuimpje schreef:
Wat mankeert er aan het achterbeen van de merrie?
Met Ferro bloed krijg je wel meer buiging in de gewrichten, maar pas op dat je geen hakkentrekker fokt.


Dat vind ik meer van Prestige! Die doet dat zelf ook best veel.

Ferro's kunnen over het algemeen toch wel heel goed zitten, en hakkentrekkers krijg je niet aan het zitten ( Oke..........Anky en Edward wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 01:00

GertJan"]
[quote="Pipo schreef:
Achterbeen en Afdruk Gribaldifan..........Dus Painted Black, Sandreo en Ooseven zou ik gewoon thuis laten Haha!


Tegenwoordig is er ook zoiets als KI... Haha!
[/quote]
Haha! Je snapt hem wel he Haha!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:07

Jan_VT schreef:
Citaat:
Scandic en Painted Black is echt een wereld van verschil qua hengst.




Scandis! De hengst spreekt mij niet echt aan qua type. Velen zijn gecharmeerd door zijn aanleg tot... Ik vind er veel reiterei aan. Dat trage zweverige zie ik niet zo graag.

Sandreo is, en ik denk dat dat mag gezeg zijn, bloedmooi. Maar in zijn beweging valt ie tegen.

OO7 vind ik een goede hengst, komt uit mooie lijnen.

Het ligt er al aan wat je wil in je veulen qua type, beweging,...???


Sandreo is wel mooi maar in beweging valt hij inderdaad tegen. Hij loopt correct maar dat is ook alles.

Florencio al eens bekeken? Zoals anderen zeggen bekijk eerst je merrie, goed weten wat je wilt verbeteren, of wat je erin wilt vast fokken. Zoek dan naar een hengst die dat heeft en qua dekgeld aan je limiet voldoet. Trouwens Duitsland heeft ook massa's goede hengsten hoor.

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:47

ikzelf heb ook een paard waar inteelt inzit en dat paard heeft nu en karper rug. dus een soort van gehandicapt. het gaat meestal goed maar kan ook net zoals mijn paard niet goed gaan. ik heb het geluk dat die van mij alleen een kromme rug heeft en daar geen last van heeft maar dan zou die ook een andere afwijking kunnen krijgen.

dus denk er goed over na.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:26

Ooseven kan wel.... maar pas op met de hoofden!!!!

Hoe zijn de hoofdjes in de merriestam? Zit er een ramshoofje tussen? NIET DOEN! Ooseven fokt prachtige paarden, maar de hoofden van onze Oosevens laten de wensen over. Gelukkig dat je er niet op hoeft te rijden, maar voor het plaatje is het minder mooi.

Over mooie hoofdjes gesproken, onze Future (v. Florestan) heeft een prachtig hoofd Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:41

Sjuimpje schreef:
Wat mankeert er aan het achterbeen van de merrie?
Met Ferro bloed krijg je wel meer buiging in de gewrichten, maar pas op dat je geen hakkentrekker fokt.

Wat is een hakkentrekker?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:16

Even op de zoekmachine voor je gekeken Alane.

Sjuimpje schreef:
Das niet krampentrekken, das een hakkentrekker,
die hebben extreem veel buiging in de sprong maar plaatsen het been niet voldoende naar voren en blijft zo wat hoog in het kruis.

Dit zie je trouwens ook regelmatig bij Ferro's met het gewilde knietje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:35

Is al een oud topic...

Jongleurtje, ik denk niet dat het mankement van jouw paard is te verwijten aan het terug fokken an sich.
Wellicht is het gewoon een verkeerde combinatie geweest.

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:48

Sjuimpje schreef:
Is al een oud topic...

Jongleurtje, ik denk niet dat het mankement van jouw paard is te verwijten aan het terug fokken an sich.
Wellicht is het gewoon een verkeerde combinatie geweest.


dat denk ik niet want hij heeft een broertje met zelfde afstamming alleen niet die inteelt.... en die heeft normale rug.....

jorg
Berichten: 190
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:08

Ik wil niet vervelend zijn, maar Turbo Magic is op wacht gezet dussssss... Die zal afvallen denk ik

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:39

Dat komt omdat dit topic begin juni al gestart is. Ik zet er daarom een slotje op. Lachen