Inteelt doen of niet? En welke hengst anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Inteelt doen of niet? En welke hengst anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:43

Hey,

Wij hebben een Cocktail x Rinaldo merrie, nou vind ik zelf Turbo Magic wel een leuke hengst en het Cabochon bloed lijkt me wel goed kruizen maar ja nou zit er natuurlijk ook Cocktail achter Turbo Magic.
Zouden jullie dat doen of niet?????

Verder hebben we nog 00 Seven, Scandic, Painted Black en Sandreo op ons lijstje staan.

Ik hoor graag jullie mening

Groetjes Jolanda

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:50

OO Seven is een goede hengst met een goede afstamming. Scandic, niet mijn favoriet... Painted Black zou ik ook niet doen. Sandreo is een mooie hengst, maar in zijn bewegen valt hij toch tegen. Turbo Magic kan wat betreft de inteelt geen kwaad denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:53

Waarom heb je specifiek deze hengsten op je lijstje staan? Ik kan niet veel overeenstemming vinden namelijk in je lijstje Verward

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:56

OO Seven, Scandic: populair
Painted Black: Anky
Sandreo: Hij is zo mooi ...

Haha! zal wel niet de reden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:57

GertJan schreef:
OO Seven, Scandic: populair
Painted Black: Anky
Sandreo: Hij is zo mooi ...

Haha! zal wel niet de reden zijn.


Ik doelde meer op type, kwaliteit en bloedvoering mbt passen op de merrie Haha! Maar bovenstaand kan natuurlijk een zeer goede reden zijn Haha!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:59

Gert Jan waarom is Scandic bij jou niet zo favoriet? Ik heb hem op het lijstje staan omdat ik hem een paar keer onder het zadel gezien heb en toen behoorlijk onder de indruk was van de afdruk en verzameling die hij voor zo'n jong paard liet zien.
Waarom zou je Painted Black niet doen? Ik heb wel positieve ervaringen met Gribaldi's daarom staat die dus op het lijstje.
Sandreo heb ik op het lijstje staan omdat ik het liefst Flemmingh erop zou zetten als die niet zo duur was. En 00 Seven was m'n moeders idee.

Dus op die fiets... Knipoog

Groetjes

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:00

Ik zag de logica ook al niet, universele merrie denk ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:03

*Jolanda* schreef:
Gert Jan waarom is Scandic bij jou niet zo favoriet? Ik heb hem op het lijstje staan omdat ik hem een paar keer onder het zadel gezien heb en toen behoorlijk onder de indruk was van de afdruk en verzameling die hij voor zo'n jong paard liet zien.
Waarom zou je Painted Black niet doen? Ik heb wel positieve ervaringen met Gribaldi's daarom staat die dus op het lijstje.
Sandreo heb ik op het lijstje staan omdat ik het liefst Flemmingh erop zou zetten als die niet zo duur was. En 00 Seven was m'n moeders idee.

Dus op die fiets... Knipoog

Groetjes


Ik zou persoonlijk eerder gaan kijken naar wat er bij de merrie past, ipv wat je zelf heel mooi vind.

Scandic en Painted Black is echt een wereld van verschil qua hengst.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:03

Maar wat vind jij niet goed aan Scandic dan?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:03

Lips are sealed Frusty

Lekkere manier om een hengst te kiezen...
Misschien is het handiger om eerst eens goed naar je paard te kijken om te zien wat je wilt verbeteren en wat je juist wilt verankeren. Vandaar uit een passende hengst gaan zoeken Verward

Er zijn veel meer hengsten dan alleen degene die je elke keer in iedere Ids voorbij ziet komen, kijk verder dan je neus lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:05

*Jolanda* schreef:
Maar wat vind jij niet goed aan Scandic dan?


Ik vind Scandic een wereldbeest, maar het moet wel passen op je merrie.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:06

Citaat:
Ik vind Scandic een wereldbeest, maar het moet wel passen op je merrie.



GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:07

Scandic vind ik weinig uitstraling hebben wat type betreft. Hij geeft ook wat grovere veulens. Zijn stap is ook niet echt alles. Hij kan wel goed draven en galopperen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:07

Citaat:
Scandic en Painted Black is echt een wereld van verschil qua hengst.




Scandis! De hengst spreekt mij niet echt aan qua type. Velen zijn gecharmeerd door zijn aanleg tot... Ik vind er veel reiterei aan. Dat trage zweverige zie ik niet zo graag.

Sandreo is, en ik denk dat dat mag gezeg zijn, bloedmooi. Maar in zijn beweging valt ie tegen.

OO7 vind ik een goede hengst, komt uit mooie lijnen.

Het ligt er al aan wat je wil in je veulen qua type, beweging,...???

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:08

Nou wat er verbeterd moet worden is bijvoorbeeld afdruk en ook wel achterbeen.
Maar zo'n topic heb ik vorig jaar al gestart en toen werden er zo ongeveer 100 totaal verschillende hengsten geadviseerd dus daar schiet ik ook niks mee op.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:10

Jan_VT schreef:
Citaat:
Scandic en Painted Black is echt een wereld van verschil qua hengst.




Scandis! De hengst spreekt mij niet echt aan qua type. Velen zijn gecharmeerd door zijn aanleg tot... Ik vind er veel reiterei aan. Dat trage zweverige zie ik niet zo graag.

Sandreo is, en ik denk dat dat mag gezeg zijn, bloedmooi. Maar in zijn beweging valt ie tegen.

OO7 vind ik een goede hengst, komt uit mooie lijnen.

Het ligt er al aan wat je wil in je veulen qua type, beweging,...???


Je neemt me de woorden uit de mond...Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:10

*Jolanda* schreef:
Nou wat er verbeterd moet worden is bijvoorbeeld afdruk en ook wel achterbeen.
Maar zo'n topic heb ik vorig jaar al gestart en toen werden er zo ongeveer 100 totaal verschillende hengsten geadviseerd dus daar schiet ik ook niks mee op.


Jaaa, dat begrijp ik dat je daar niet echt iets mee bent. Als je zegt AFDRUK en ACHTERHAND... Dan adviseer ik je op dit moment (en dat is dan zonder foto van je merrie, en zonder ze te zien lopen) Special D Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:12

*Jolanda* schreef:
Nou wat er verbeterd moet worden is bijvoorbeeld afdruk en ook wel achterbeen.
Maar zo'n topic heb ik vorig jaar al gestart en toen werden er zo ongeveer 100 totaal verschillende hengsten geadviseerd dus daar schiet ik ook niks mee op.


Laat dan Painted Black maar staan! Moet je die zeker niet nemen.

heeft de merrie misschien een stukje veredeling nodig? En wat zit er nog meer achter die cocktail x Rinaldo?

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:12

Moet het een kwpn-er zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:14

Jan_VT schreef:
Jaaa, dat begrijp ik dat je daar niet echt iets mee bent. Als je zegt AFDRUK en ACHTERHAND... Dan adviseer ik je op dit moment (en dat is dan zonder foto van je merrie, en zonder ze te zien lopen) Special D Knipoog


Ferronakomelingen geven zeker afdruk en een goede achterhand, maar ik vraag mij af wat er nog meer achter de merrie zit. Want Ferro wil ook nog weleens was zwaardere types geven.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:17

Het is een behoorlijk bloederige merrie dus wat zwaarders is alleen maar positief.
Ik zal eens over Special D nadenken.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:19

Komt ie weer, GertJan voelde hem al aankomen: Rubin Royal geeft een knap achterbeen, net als Houston maar die is wat meer bloed nodig denk ik. (zonder het paard gezien te hebben... )

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:21

Pipo"]
[quote="Jan_VT schreef:
Jaaa, dat begrijp ik dat je daar niet echt iets mee bent. Als je zegt AFDRUK en ACHTERHAND... Dan adviseer ik je op dit moment (en dat is dan zonder foto van je merrie, en zonder ze te zien lopen) Special D Knipoog


Ferronakomelingen geven zeker afdruk en een goede achterhand, maar ik vraag mij af wat er nog meer achter de merrie zit. Want Ferro wil ook nog weleens was zwaardere types geven.
[/quote]

Ja, idd Pipo. Daar heb je gelijk in. Ik lees dat de merrie zelf bloederig is. Ferro-bloed zou dan best kunnen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:23

Jan_VT schreef:

Ja, idd Pipo. Daar heb je gelijk in. Ik lees dat de merrie zelf bloederig is. Ferro-bloed zou dan best kunnen Knipoog


Dat had ik op dat tijdstip nog niet gelezen Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:23

Er wordt hier aangegeven dat er geen overeenkomst is voor deze hengsten. Echter is het wel zo dat hengsten als sandreo, painted black, en wellicht ook ooseven hengsten zijn die goed gebruikt worden op de wat grotere degelijke merries. Scandic weer minder maar via michelangelo ook weer wel.
Ik vindt het lijstje niet eens zo raar als je wat verder gaat kijken. Wel zou ik graag wat meer van de merrie willen weten en envtuele nakomelingen.
Ik weet ook niet wat je fokdoel is en wat je aan je merrie wilt verbeteren. Daar ben ik toch wel benieuwd naar.