Meer sprong?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 09:31

OK dan! thanks, we gaan zoveel mogelijk dingen doen om het beter te krijgen

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:56

Je kan best de galop iets verbeteren, maar het is en blijft een draver, die zijn niet gebouwd voor de galop.
De vraag is dan hoe eerlijk het tegenover het paard is om er wel een 'dressuurpaard' galop van te willen maken?
Elk paard heeft nu eenmaal zijn beperkingen en je kan niet alles afdwingen.

Ik heb jaren een draver gereden, ben M1 met hem geworden, maar merkte dat de training gewoon te zwaar werd. (Voor het paard dus!!)
Ik heb hem dan ook uit de sport terug getrokken en het is eengeweldig recratiepaard geworden, met een heelijk zittende 4-takt galop.

prompter

Berichten: 11107
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:33

Iets meer sprong kun je wel krijgen, maar zoals Jasmijn al zegt, het dier heeft zijn beperkingen voor de dressuursport en daar moet je rekening mee houden. Ik ga ook geen KWPN'er trainen voor de drafkoersen, hoe hard ik hem ook zou laten werken, hij zou nooit de snelheid van een draver kunnen krijgen.

Wat bij mijn eigen merrie heel positief werkt is halthouden - aangalopperen en gelijk op de volte gaan - na 1 volte weer halthouden - weer aangalopperen. Dat is echter heel zwaar voor een draver, en als je paard dat niet kan, niet doorgaan. Mijn merrie is achter heel sterk, ze heeft de kont van een Quarter zeg maar Lachen, maar ook met haar moet ik oppassen want met al die oefeningen om de galop beter te maken beschadig je al snel de kniebanden, en dan ben je nog verder van huis.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:46

Jasmijn schreef:
Je kan best de galop iets verbeteren, maar het is en blijft een draver, die zijn niet gebouwd voor de galop.
De vraag is dan hoe eerlijk het tegenover het paard is om er wel een 'dressuurpaard' galop van te willen maken?
Elk paard heeft nu eenmaal zijn beperkingen en je kan niet alles afdwingen.

Ik heb jaren een draver gereden, ben M1 met hem geworden, maar merkte dat de training gewoon te zwaar werd. (Voor het paard dus!!)
Ik heb hem dan ook uit de sport terug getrokken en het is eengeweldig recratiepaard geworden, met een heelijk zittende 4-takt galop.


mijn vriendin heeft een draver
dit paardje galoppeert juist en heeft genoeg sprong!
ze heeft hem nog maar een paar maanden dus wedstrijden doet ze er nog niet mee! maar dat paardje heeft een geweldig mooie galop!
dus ik denk niet dat je het aan het ras moet verwijten! Lachen
*niet aanvallend bedoelt*
ik heb een fries met welsh cob die eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke galop heeft gedaan Scheve mond

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:08

Er zijn idd dravers die wel goed kunnen galopperen, ik heb ooit les gegeven aan iemand met een draver en had ook een goede galop.
De meeste hebben het echter niet, en dan kan je er ook niet van verwachten dat ze wel goed gaan galopperen.
Verbeteren kan wel, maar niet ten koste van alles.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:47

ik weet dat het nooit een galop wordt van een dressuurpaard, en dat wil ik ook helemaal niet, maar iets meer kan best en ik weet dat ze dat ook best kan en daar gaan we aan werken
en natuurlijk niet ten koste van splash, splash der benen of wat dan ook

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:19

Sja Racer heeft het ook, maar eigenlijk alleen in de "handgalop". Zodra ik er wat meer tempo in rijd is de 4 takt weg. Hij moet het dus kunnen, alleen is hij er nu nog niet klaar voor. Ik oefen wel veel overgangen, maar hij heeft zo zijn ups en downs, soms doet hij het heel goed is springt hij goed, en de andere keer (zoals vandaag) krijg ik er geen overgangen uit, de rem is dan weer eens kwijt *LOL* .

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:44

dat begin ik ook te merken dat het dan de ene keer beter gaat dan de andere keer, logisch natuurlijk

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:45

Ik verzorg een ijslandse merrie, een 5 ganger. Daardoor is ze erg lateraal en heeft enorm vlakke gangen. Om meer voorbeenactie te krijgen in tolt en galop doe ik om haar voorbenen springschoentjes. OKe, bij haar werkt het vrij slecht omdat ze helemaal over de rooie gaat, maar bij "normale" paarden helpt het Knipoog Natuurlijk niet te lang achter elkaar, anders went ze eraan. Soms deed ik ze ook wel eens om haar achterbenen om achter meer een sprong te krijgen.

Iemand adviseerde me een keer om door een mulle akker te galopperen, het liefst met een licht iemand erop, omdat het natuurlijk erg zwaar is. Daardoor "springt" ze beter en train je ook haar spieren. Ook dit natuurlijk niet te lang, omdat het een erg zware oefening is.

Veel suc6!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:57

het gaat beter en met minder moeite
maar het blijft moeilijk en of ze het tijdens een wedstrijd wil doen Verward
we gaan ons best doen
in elk geval allemaal bedankt voor de tips OK dan!