tteam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

tteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:22

wat houdt tteam in?? is het een vorm van inrijden, gewoon rijden een systeen oid. ik kom er niet echt uit in die topics. hoe pas je het toe.....
thnx...


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:10

ik heb geen idee. nog nooit van gehord. ik volg even de reacties ven je topic

Teamspirit... Je bent een toppertje!

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:21

TTEAM staat voor Tellington-Touch Equine Awareness Method.

Het is ontwikkeld door Linda Tellington-Jones, met behulp van haar zuster, Robyn Hood en een wereldwijd netwerk van TTEAM Practitioners.

TTEAM is een holistische benaderingswijze om paarden te trainen. We proberen de paarden en hun gedrag te begrijpen op vele nivo’s: fysiek, mentaal en emotioneel. Het paard profiteert hiervan, maar bovendien groeit er op deze manier een echte band tussen het paard en de mens. Er groeit wederzijds begrip en de communicatie tussen beide wordt meer effectief. TTEAM is daarom een goede methode om “probleempaarden” te leren dat het juist leuk is om met mensen samen te werken. Jonge paarden kan je met deze methode uitstekend trainen, het maakt dat ze graag voor je werken.

Als je met TTEAM aan de gang gaat is het belangrijk om te begrijpen dat een paard kalm moet zijn om te kunnen leren. Bovendien moet het de mogelijkheid krijgen om te begrijpen wat we willen. We gaan er van uit dat wanneer een paard niet doet wat we vragen, het dat niet doet om ons expres te dwarsbomen, maar omdat het pijn heeft, bang is, teveel prikkels tegelijk krijgt of ons gewoon niet begrijpt. Wanneer je een paard oefeningen aanbiedt die het begrijpt en die het graag doet, kan hij heel snel leren en doet dat met plezier.

De TTEAM methode bestaat uit verschillende onderdelen:

Grondoefeningen

Dit zijn oefeningen aan de hand met het paard met gebruikmaking van verschillende obstakels, zoals een doolhof, palen die op verschillende manieren worden neergelegd, plastic en vele andere.

Paarden leren hiervan: evenwicht, buigen, zelfbeheersing, coördinatie, opletten en nadenken over hoe ze hun lichaam bewegen. Er zijn een groot aantal verschillende manieren om het paard te leiden waardoor er veel mogelijkheden zijn zowel voor het paard als zijn begeleider om nieuwe dingen te leren en te onderzoeken.

Ttouches

De Ttouches zijn een zachte maar zeer diep werkende manier van aanraken. Er zijn vele soorten (ruim 30), maar allemaal hebben ze als doel het paard meer bewust te maken van zijn lichaam, het meer zelfbewustzijn te geven, de coördinatie te verbeteren, eventuele spanningen op te lossen en de gezondheid van het paard te bevorderen.

De Ttouches zijn oorspronkelijk door Linda ontwikkeld uit de Feldenkrais methode, een methode om mensen te leren beter en bewuster te bewegen. Ze zijn inmiddels echter geheel anders dan de oorspronkelijke Feldenkrais oefeningen.

Joy of Riding (Rijden met plezier)

Dit betekent rijden met aandacht voor het paard en jezelf. We proberen om het plezier van het rijden te vergroten en het paard en de ruiter te helpen zo optimaal mogelijk te functioneren.

Daarbij hebben we een aantal hulpmiddelen, zoals het rollerbit, de balansteugel, de halsring en de lindel of sidepull. Vooral het rijden met de halsring, zonder hoofdstel en bit, is een bijzondere ervaring, die zowel door het paard als de ruiter altijd erg wordt genoten.

Overigens wordt de TTEAM methode ook voor veel andere dieren gebruikt, vooral voor honden is het een gewaardeerde trainingsmethode. De TTouches kan je voor alle dieren en ook voor mensen gebruiken om bijvoorbeeld stress te verminderen of om het algemeen welbevinden te bevorderen.

Linda Tellington-Jones heeft een aantal boeken geschreven, die bijna allemaal vertaald zijn in het Nederlands.

Deze informatie is ter beschikking gesteld door Vanda Oosterhuis (TTeam Practitioner 3).
Meer informatie over haar kunt u vinden op de website www.gevoelvoorpaarden.nl

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:22

T Touch Team van Linda Tellinton Jones... dat bedoel je toch?
Dat is een bepaalde methode net als je de Klaus F Hemphlig methode hebt en de Parelli.
Je kan ook op google kijken... daar kan je veel info vinden Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:54

Deed Tyrza hier op bokt niet iets daarmee, of vergis ik me nu heel erg?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:36

Ik heb een twee daagse cursus TTouch in Barneveld gedaan, nou mensen dat is geen aanrader, mij te zweverig.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 18:20

beetje nh achtig, of vergis ik me nu???

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:54

inderdaat Nh achtig, iets mis mee Verward

Ik heb er te weinig gedult voor en weet dat het op een andere manier kan (hoe??? kijk bij UZ, heb ik genoeg uitgelegd), maar zweverig vind ik het nog net niet (en dat vind ik iets best snel, voor mij is het met een goede gedachte doorpakken!)

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 14:54

nee helemaal niet hoor, wil gewoon weten wat het ongeveer inhoud

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:17

Wij hebben ooit TT-Touch op Joop geprobeerd, en hij vind het zeker erg fijn!!
Een beetje zweverig is het wel, vooral met al die dierennamen die ze aan de bewegingen die je moet maken geven.. Maar ik vond het toen zeker het proberen waard!
Als joop gespannen is doen we het nog af en toe, en het heeft soms wel degelijk effect!


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:38

Voor mij is tteam gewoon iets hoort bij paarden omgaan. Je leert een jong paard bewust te maken van haar eigen benen. Door bijv. door bepaalde openingen of een labyrint te lopen.
Ook heb ik Norita geleerd dat aanrakingen best fijn kunnen zijn. Door haar regelmatig met haar te kroelen heb ik een heel fijn ontspannen paard gekregen. Dit is volgens mij ook het doel van Linda Tellington Jones. De dierennamen die ze gebruikt zijn in mijn ogen niet zweverig.
Een vriendin van mij heeft een paard met ernstige rugproblemen. Haar fysiotherapeut heeft haar de oefeningen van buik optrekken en buik naar beneden gehaald geleerd, dezelfde oefeningen die Linda ook gebruikt. Dus eigenlijk is er niets zweverigs aan.
Ik zie bij Norita nu de slaperige oogjes komen wanneer ik haar oren en lippen masseer.

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 02:46

Hij staat op mijn lijstje van onderzoek alle dingen en onthoudt het goede. Ik pas wel degelijk wat dingetjes toe maar doe niet zweverig.
Het valt bij mij onder het kopje: Even spelen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers