Winckenburgh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Winckenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 14:59

Hoi,
Wie kan mij meer vertellen over de hengst Winckenburgh en zijn nakomelingen?
Groetjes Chantal


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 16:58

Volgens Google is het Winckenburg zonder h. Lachen

Marie-José Hulsman rijdt de schimmel Le Montrachet (v. Winckenburg) inmiddels op Grand Prix-niveau.

Deze foto komt van de site van Stal Hulsman, http://www.horses.nl/hulsman/

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 17:16

aha, bedankt!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:02

Ik ken Winckenburg, hij staat op de stal waar mijn paardje opgroeit. Echt een mooi paard!!! Helemaal spierwit, en een mooi koppie erop. Hij is ook heel lief in de omgang, echt een fijn beest. Ik vind het echt een heel mooi paard!!

Maar over zijn nakomelingen heb ik iets minder geweldige verhalen gehoord, die schijnen vrij lastig te zijn.

Maar op die stal (dat is bij zijn fokker in odijk) staat ook een dochter van hem, ook een schimmel, dat is een van zijn fokmerries. Die heeft ook een goedgekeurde zoon, Hoomarks Ro-lex, v. Montecristo volgens mij. Ik dacht dat Ro-lex ter dekking staat bij de Dalhoeve, kun je daar even kijken voor fotos.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 22:25

Aha, dank je wel!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38585
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:06

Ik heb een donkerbruine Winckenburg gehad. Hij was, inderdaad, lastig in de omgang maar onder het zadel een HEEL fijn paard. was was M2 in een korte tijd. Met andere paarden was het een eerlijke echte leider. Ik heb jammergenoeg nooit een foto kunnen vinden van Winckenburg zelf, ik ben echt benieuwd hoe hij eruit zag. Grappig is wel dat de foto die hierboven ook een paard toont met een lange rug. Dat had die van mij ook.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:10

haha de ruiter op die foto is niet groot absoluut niet groot. En het paard is best aan de maat dus dat vertekend wel flink.

Winckenburg leeft toch niet meer ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Roosje17

Berichten: 133
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: 'n dorpje in 't zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:20

Ik heb wel een foto van Winckenburgh in actie (dekken). Hij heeft twee weken geleden mijn merrie gedekt (op de natuurlijke manier). Hij leeft dus nog wel! Hij is 24 en is nog topfit.
De afstamming van Winckenburgh is Stuyvesant XX x Utopia. Hij geeft zowel goede dressuur als springenpaarden.
Hij heeft absoluut geen lange rug, want daar heb ik hem op uitgezocht. Hij fokt kort in de hals en in de rug (dat is wat mijn merrie nodig had). Als je meer info wil dan moet je maar even reageren.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:31

Winckenburgh 80.3608 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 25-05-1980
Kleur: Schimmel (bruin geboren)
Stokmaat: 171 cm
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1983
Stap 7
Draf 6,5
Galop 7,5
Rijproef 7,1
Springen ohz 8
Springen vrij 7,5
Terreinproef 7,5
Aangespannen proef 7,5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 7

Totaal 82,6 punten

Plaatsing 10e van 22 (14)

Fokker: G.J. Vernooij, Odijk

Stuyvesant xx x Fanory Keur Pref Prest van Utopia x Anory Pref van Orlando x Nory Kern van Händel x Mary Kroon van Holan

Verrichting Ermelo 1983
Gelijkmatig, gehoorzaam, eerlijk, vriendelijk, goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. In alle bewegingen veel ruimte, zet die ruimte meer om in stuwkracht dan in draagkracht. Zou de bovenlijn meer moeten aanspannen. Heeft moeite goed gesloten te gaan. Stap ruim maar weinig dragend. Draf ruim met net voldoende regelmaat, draf weinig krachtig. Galop ruim en ontspannen, houdt in galop zijn kruis te hoog. Springt onder het zadel goed opwaarts maar zou meer souplesse mogen tonen. Bij vrij springen goede manieren, ruim voldoende vermogen. Landt tamelijk zwaar. In terrein brutaal met mooie sprongen. Voor de slede braaf. Voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk als normaal. Voldoende aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als spring- en terreinpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand, die niet veranderde. Rustig stalgedrag.

Afstammelingen 1985 (veulens)
De veulens van deze hengst zijn goed ontwikkeld. De groep uitgezochte veulens was rijtypischer dan de collectie geprikte. Niettemin kreeg in nagenoeg alle gevallen het type de kwalificatie voldoende mee. Overigens bezitten de veulens een zekere allure, die in beweging nog werd versterkt. Het hoofd is droog, goed gevormd en sprekend. De hals is goed van vorm, wordt goed gedragen en gaat over in een mooie lange nek. De schoft-schouderpartij verschilde iets per groep. De geprikte veulens hadden een iets schuinere schouder kunnen hebben en even meer lengte in de schoft. De groep uitgezochte veulens beschikte over een schuinere schouder en een langer doorlopende schoft. Hoewel de bespiering van rug- en lendenpartij goed is, is het middenstuk aan de lange kant en iets gezonken. De croupe is soms even kort, maar steeds breed en sterk gespierd. De broekspier kon dikwijls langer doorlopen. Hoewel in de groep geprikte veulens het voorbeen nog wel eens iets steil bleek te zijn, zijn vorm en stand van het voorbeen overigens goed. Ook in die gevallen dat het voorbeen resoluter gebouwd zou kunnen zijn, is er sprake van best gevormde en ontwikkelde voorkniegewrichten. Uniform is de bouw van het achterbeen: vrij lang en klein gehoekt in het spronggewricht. Merendeels kon het spronggewricht ook correcter zijn afgewerkt. De stap is juist voldoende, maar niet meer. In beide groepen kon in stap het achterbeen meer onder de massa komen. De draf bleek per groep sterk verschillend te zijn. Bij de geprikte veulens was overwegens sprake van weinig onderbrenging, weinig zweefmoment en weinig cadans bij geringe schoudervrijheid. Bij de uitgezochte veulens was daarentegen sprake van een beste draf, met veel ruimte, cadans en een mooi zweefmoment.
Getoond: 10 veulens uit 17 dekkingen.

Competitie
1984/1985 Springen Cat. A -- 101 punten, finale 2e plaats
1985/1986 Springen Cat. A -- 93 punten, 9e plaats
1986/1987 Springen Cat. C -- 58 punten, 5e plaats

1998 definitief goedgekeurd

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 19:57

Thanks voor de info!
Is wel al een tijdje geleden maar altijd welkom. Toen ik dat topic opende was er een erg leuke schimmel van hem te koop. Wat ik van de verkopers toen heb gehoord is dat hij nog mee heeft gelopen met de PAVO-Cup.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:12

Dees heeft 2 zusjes die van winckenburgh zijn. Lachen Beiden niet uitgebracht in de sport en 1 ervan is schimmel geboren. De ander bruin, maar is al overleden. Uit een bruine merrie. Oprah en Papillon.

- Offline -


Suzanne F.

Berichten: 48963
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:33

De winnaar van de KWPN sportmerriecompetitie 2003 heette Nandafanory, een Winckenburgh maar met hetzelfde achtervoegsel in de merrielijn als Winckenburgh zelf. Misschien door dezelfde fokker gefokt?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:00

moeilijk in omgang.....hmmz dat zou wel eens kunnen kloppen! als klein meisje heb ik ooit op zn rug gezeten, maar was er heeel snel weer af! Haha!

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:05

Ik heb een merrie uit een winckenburgh moeder. kan super lopen en springen. Merrie is wel kort in de rug, maar een supergespierde achterhand.

ik hou van mij sjappie

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:32

Ik heb Winckenburg in mijn handen mogen hebben echt een super fijne hengst! Hij is koel in het hoofd en dat heeft hij ook aan zijn nakomelingen geven. Het is een flinkers als je hem op stal ziet staan.

Ik wil misschien mijn jonge merrie laten dekken door Ro-Lex

...Dreaming with my eye's wide open...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:40

Ik kan niet meer op de naam komen, zou best kunnen dat het dezelfde fokkers waren. Is toch al een jaartje of 2 geleden. Hij was eerst ook hengst, braaf maar toch wat hengstengedrag, toen gecastreerd en dan naar de Pavo-cup, later niet meer verkocht dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:40

Karin schreef:
Volgens Google is het Winckenburg zonder h. Lachen



Volgens kwpnstallion.com Winckenburgh met H Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:49

Pipo schreef:
Volgens kwpnstallion.com Winckenburgh met H Haha!


Dat was al duidelijk! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:14

MissHIS schreef:
Dat was al duidelijk! Lachen


Je kunt nooit genoeg herhalen Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:01

Suzanne F. schreef:
De winnaar van de KWPN sportmerriecompetitie 2003 heette Nandafanory, een Winckenburgh maar met hetzelfde achtervoegsel in de merrielijn als Winckenburgh zelf. Misschien door dezelfde fokker gefokt?


Volgens mij wel.

Nandafanory wordt toch gereden door Paula van Duyn.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:19

Pipo schreef:
Volgens kwpnstallion.com Winckenburgh met H Haha!


Mijn excuses voor deze fout die ik meer twee jaar geleden maakte (zie topicdatum). Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, janneke584 en 3 bezoekers