Boomloos western zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:45

Ik heb er in Marienheem toendertijd eentje uitgeprobeerd op een paard van Peggy de Kraa, Hot Lil Sis... Lekkere zadels hoor! (lekker paardje ook!)

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:32

Als de bm toch ook in nederland verkrijgbaar zijn wzzrom besteld iedreen dan een uit amerika??

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:33

heb geloof ik wat toetsenbord problemen moet dus zijn ....waarom...iedereen....

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:40

Datis uiteindelijk wat goedkoper, wel wat meer werk maar je bespaard er wel op!

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:45

'Wat' goedkoper ja Haha!
Ik denk ook niet dat het meer werk is. Je bestelt precies wat je hebben wilt, je hoeft er de deur niet voor uit om hem te kopen en hij wordt ook nog aan huis bezorgd.
Qua levertijd zal het niet uitmaken of je moet hier een showroommodel kopen wat je meteen mee kunt nemen.

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:46

Maakt dat echt zoeel uit?? invoerrechten btw verzendkosten etc zijn ook niet weinig ik meende dat liesbeth toen wel 300 euro alleen daaran kwijt was.
Ook lijkt het mee moeilijk een keuze te maken tussen al die verschillende soorten op foto maar ik moet er bij zeggen dat ik dus een western leek ben.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:46

Tja helemaal waar!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:47

ieks schreef:
Maakt dat echt zoeel uit?? invoerrechten btw verzendkosten etc zijn ook niet weinig ik meende dat liesbeth toen wel 300 euro alleen daaran kwijt was..


Dan nog was hij goedkoper...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:47

Ieks: Ik heb gehoord dat een BM hier in NL rond de 2000 - 2500 euro kost... en dat was Liesbeth in totaal lang niet kwijt... dus reken maar uit... Haha!

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:50

oeps ja dat is een behoorlijk groot verschil en als je weet wat je moet en wil hebben dan is dat geld makkelijk verdiend

2000 euro dat is veel geld daar kan je bijna drie western bf voor kopen

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:55

Die er nog niet zijn Haha!

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:05

hmmm dat is waar hoewel absoluut pmarena geen blaam treft duurt het wachten wel erg lang

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:09

P is ook afhankelijk van de leverancier/fabrikant en er moet een markt voor zijn.

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:21

Zeg Sugermiss had jij niet die barrel nr 9 besteld met dat mooie paarse kleurtje??

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:22

Nee niet dat paars Bloos! , gewoon mooi roast Haha!
Was het 9 of 13 Verward

Edit: 9 Haha! maar niet helemaal.

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:26

Mooi ,roast vloekt niet zo snel mi .

met die hele smalle fenders of de gewone

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:53

Ik heb er de bredere westernfenders bij besteld.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:31

bredere fenders??? Hoe zien die eruit? Ik ken alleen de "standaard" fenders die je erbij moest bestellen?

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:21

He hoi !

Ik heb net even contact gehad met Alida en de BM zadels zijn ook nog steeds te bestellen via haar !
Dit is haar email adres ( een echte site heeft ze nog niet ) ;
www.AlidavanderHoff@hotmail.nl ( ook voor vragen over het zadel kun je bij haar het allerbest terecht ! )
Ook heb ik haar telefoonnummer wel !
Maar dat laat ik je graag weten via een prive bericht !
Anders kan iedereen haar nummer lezen en dat is niet de bedoeling ....

Groetjes Eliza

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:18

SmithsGirl schreef:
bredere fenders??? Hoe zien die eruit? Ik ken alleen de "standaard" fenders die je erbij moest bestellen?
Nou ja ik bedoelde die westernfenders en niet de standaard riemen die erop zitten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:47

Sugarmiss"]
[quote="SmithsGirl schreef:
bredere fenders??? Hoe zien die eruit? Ik ken alleen de "standaard" fenders die je erbij moest bestellen?
Nou ja ik bedoelde die westernfenders en niet de standaard riemen die erop zitten.
[/quote]
oeps... ik voel me nu Blond

Misstery
Berichten: 13
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:57

Hallo allemaal,

Het e-mail adres dat Eliza heeft gegeven van Alida van der Hoff klopt niet helemaal. Het is namelijk: alidavanderhoff@hotmail.com.

Alida maakt al sinds lange tijd gebruik van het BM zadel en heeft inmiddels velen in haar omgeving aangestoken met het "BM zadel virus". Als je er eenmaal op hebt gereden willen de meesten niet anders meer. Hiervan ben ik er ook één, maar na de aanschaf van mn eigen quarter moeten de financien eerst weer wat beter worden. *LOL*

Alida is ongeveer 3 jaar geleden samen met Fenny van "Saddle up" begonnen met het importeren van de zadels uit Amerika. Ze hebben dan ook het alleenrecht op importeren van deze zadels. Ik sta er dan ook raar van te kijken dat de zadels toch gewoon besteld kunnen worden bij BM door particulieren. Scheve mond

Alida is inmiddels in Oostwold nog steeds bezig met het verkopen van de BM zadels (naast de fok en het berijden en beleren van Quarters natuurlijk). Natuurlijk zijn de zadels wat duurder als je ze koopt in Nederland dan dat je ze zelf laat importeren vanuit Amerike. Het echter wel zo dat je bij zelf importeren ook zelf voor alle eventuele extra kosten opdraait waaronder eventuele schade tijdens het transport, verlies, verkeerde levering etc. Daarnaast kan je informatie inwinnen bij Alida en weet je ook wat je koopt als je langsgaat bij Alida. Ze kan je enkele modellen laten zien en eventueel laten testen. Uiteindelijk wil je toch een goed zadel kopen en die zijn nou eenmaal meestal niet goedkoop! Verdrietig

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:47

Sugarmiss schreef:
P is ook afhankelijk van de leverancier/fabrikant en er moet een markt voor zijn.


Ik geloof dat er best wel een markt voor is , interesse is er in ieder geval genoeg

Echt genant dat ik nu nog steeds geen Westerns ontvangen heb... er zijn mensen die al een dik half jaar wachten op een testzadel , echt schandalig Bloos

Ze zouden nu eind deze maand (dus maak daar maar half juli van als het niet nog later wordt Tong uitsteken ) bij mij arriveren.

Ik heb er nu direct 10 besteld , 7 bruine en 3 zwarte , de meesten wil ik direct gaan versturen naar de mensen die zich hebben opgegeven om er 1 te testen. Dan kunnen ze eventueel direct er voor kiezen om het zadel te houden

Ik verwacht overigens niet dat ik er 10 ga krijgen , met 5 zal ik al blij zijn Bloos

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:59

Misstery schreef:
Ze hebben dan ook het alleenrecht op importeren van deze zadels. Ik sta er dan ook raar van te kijken dat de zadels toch gewoon besteld kunnen worden bij BM door particulieren. Scheve mond

Vergis je je niet in het 'enigste importeur' zijn in Nederland ipv 'alleenrecht' hebben.
Ik denk niet dat een fabrikant zich vast laat leggen om maar aan één persoon/firma te leveren.
Hij kan een dealerschap aangaan, maar 'alleenrecht' geloof ik niet in.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:26

En al krijg je echt het alleenrecht om zadels aan te bieden in Nederland , dam mog kun je er vanuit gaan dat er in de kleine lettertjes staat dat de producent wel ZELF mag leveren als een klant uit Nederland hem direct contacteerd

Barefoot noemt mij ook "de enige Nederlandse dealer" ..... Tong uitsteken