kosten dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

kosten dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 20:51

Ik heb een nieuw dressuurzadel nodig, voor een paard van 1.63 hoeveel kosten deze gemiddeld?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:24

Prijzen beginnen (nieuw) bij ongeveer € 225 en het eindigt ergens bij € 1800 of nog duurder.
Had je een merk in gedachten?

Nulla tenaci invia est via

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:48

Ligt idd erg aan het merk en wat voor eisen je stelt. Goedkope leren, kunstof of duurdere leren. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt! Gewoon naar een winkel gaan met een maximaal bedrag in je hoofd en verschillende op een bokje uitproberen. Vervolgens kijken of je de fijnste zadels op je paard mag proberen (dan ligt ie weer heel anders als op een doods bokje) en dan de keus maken. (Vaak mag ie nog geruild worden mocht ie binnen een paar weken toch niet goed blijken te liggen op je paard).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 09:55

koop anders een goed 2e hands zadel. Ik weet wel iemand die een 2e hands dressuurzadel te koop heeft.


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 09:57

Ik heb nog een tweedehands kn liggen . Moet je m wel vandaag halen anders ruil ik m in!

Is echt een superzadel!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:09

Ik zou ook voor een 2e hands gaan! Scheelt super in de prijs en qua kwaliteit maakt het niks uit!
Ik heb ook een 2ehands en dat was voor de helft goedkoper!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:22

dat verschilt heel erg
i heb een lemetex Galant dressuur zadel 2550 gulden, maar dat zegt helemaal niks
Ga eens naar een ruitersport winkel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 13:37

Ik heb zelf ook een 2ehandse KN. Zo'n zadel moet je niet inruilen, die moet je echt houden want je kunt er nooit meer aankomen! Overigens, de kieffer lecht staat op de advertentie site, MET foto erbij m.b.v. Lielle.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:12

Ik heb laatst een nieuw dressuurzadel gekocht, helemaal compleet voor 550 gld.

En nee het was niet bij go.to/zadels.

Het was bij een meisje/vrouw in klarenbeek. Vlak bij apeldoorn.

Het is een heel mooi en fijn zadel. Gemaakt van kalfsleer en het zit heerlijk.

Ik heb wel een mailadres/telefoonnummer voor je als je geinteresseerd bent! Ze had ook hoofdstellen/ peesbeschermers enz.....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:44

Je zou heel goed voor een tweedehands zadel kunnen gaan, ik heb mijn kieffer dressuurzadel voor f700 gekocht via internet. Het past perfect op flair en zit voor mij ook heerlijk.

als je wat meer geld te besteden hebt zou ik voor een hulsebosch gaan, daarvan komen ze ook aan huis passen, en zo nodig aangepast zadel laten maken voor een paard met een moeilijke rug. Je bent hier meestal wel een dikke f3000 voor kwijt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 20:16

flair schreef:
als je wat meer geld te besteden hebt zou ik voor een hulsebosch gaan, daarvan komen ze ook aan huis passen, en zo nodig aangepast zadel laten maken voor een paard met een moeilijke rug. Je bent hier meestal wel een dikke f3000 voor kwijt.


En als je dan toch zoveel geld uit gaat geven dan zou ik persoonlijk toch echt voor een Daaleman kiezen! Veeeeeeeeeel betere ervaringen mee. Daaleman is echt maatwerk, Hulsebos past standaard zadels aan. Kan ook goed werken, maar dan moet hij ze wel goed aanpassen en daar heb ik verhalen over gehoord en resultaten van gezien......

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirre1415 en 32 bezoekers