Graag foto's en/of info over Ramiro.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Graag foto's en/of info over Ramiro.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 17:23

Ik weet dat het een heel goed springende hengst is, maar verder weet ik er weinig van. Heeft iemand ook wat te vertellen over zijn nakomelingen? Party!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:17

Afbeelding

Ramiro was de eerste van zijn jaargang in Westercelle en heeft onder Fritz Ligges internationaal gepresteerd. Hij zegevierde 11 keer, werd 14 keer tweede en 12 keer derde. Deze resultaten werden behaald in zowel jacht- als puissan ceparcours. Hiermee bewees hij een zeer veelzijdige hengst te zijn. Tijdens CHIO Rotterdam zegevierde hij zowel in het jachtparcours als de puissance, die hij ook won in Wembley.


Ramiro kwam in de fokkerij tot grootse daden. In alle foklanden ter wereld staan zijn zonen ter dekking. Zijn belangrijkste afstammeling is zijn dochter Ratina Z, die in de internationale springsport een uniek palmares bij elkaar sprong. Naast Ratina Z zijn er een ontelbaar aantal goede sportpaarden van Ramiro.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:24

Ramiro

v. Raimond v.v. Ramzes x
m. Valine v.m. Cottage Son xx
Stokmaat: 1.68
Geboren:1965
Kleur:donker bruin
Hij is in 1995 overleden.
Hij was in 1995/96 Rank 1 WBFSH Jumper sires
in 1996/97 Rank 4 WBFSH Jumper sires
in 1997/98 Rank 1 WBFSH Jumper sires

Goedgekeurde zonen (totaal 106 zijn er bij mij bekend)
Abba, Armstrong, Rolando, Zeoliet, Raphaelo, Raphael, Rockefeller, Bernstein, Romulus Z, Rebel 3 Z, Damiro, elmero B, Randel Z, Royal 1 Z, Royal 2 Z, Almiro, Robin 1 Z, Robin 2 Z, Radjah Z, Royal Flash Z, Ralme Z, Ramalgo Z, R. Alrame B, Rebel 1 Z, Rebel 2 Z, Royal Blue, Rame Z, Ravero, Big Brother, Zamiro, Rasputin, Renard, Raspoetin, Noteworthy, Rabino, Ramirado, Racodero, Rheinsberg, Rothschild J., Ribot, Ritual, Ramiroff, Ramino, Ramirus, Romanow, Rasso, Raimondo, Ramin, Ramiros, Ramberg Z, Rotarier, Architect, Rinaldo, Renomee, Rangun, Rio Branco, Ramonus, Ramiro As, Ruben, Rico, Ronald, Grafiet, Report 1, Report 2, Germino D'Elle, Krug De Meia Lua, Into The West, Horatio, Jewel, Dramiro, Rocket Star, Ramiro Son, Lavendel, Rolex, Karlstadt, Romantiker, Rex Fritz, Ramiro's Son, Romino, Ramiro's Son 2, Rampal/Bertus, Dageraad, Mille-Ramiro, Amiro, Royal Bravour, Damiro L, Dior, Rapan, Racketeer, Rio Negro, Ramiros Ass, Ramiro's Boy, Ramiro's Bube, Rascin, Rasputin, Romeo, Ramiville, Ramirez, Radeberger, Rescator, Rodeney, Olympic Ramiro, Rival Z, Re Mexico en Jethro.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 20:00

Thanks allebei! Mooi dier! Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:11

Ik vind dit persoonlijk een hele gave hengst. Ik heb ook verschillende nakomelingen van hem gezien en ze varieerden tot ontzettend gaaf tot heel simpel en eigenlijk nix aan. Ze konden wel allemaal goed springen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:05

Dit was voor mij de enige hengst die titel hengst van de eeuw verdiende!
Ik zal een zelfgemaakte foto van opa ramiro hier neertzetten ga m zo uploaden! gr gabrycha Knipoog
Voor grootvader ramszes moet je even bijde topic met ramano kijken.

NaomiD
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: westervoort

Graag foto's en/of info over Ramiro.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 18:59

hoi joleeen,
ik heb zelf naar een ramiroZ gekeken en die heette Madison V.
was 7 jaar oud en liep of z'n zesde jaar al Z1!!!!
heel lief en goed karakter. !.70 hoog. heel dun, koffie vosje.
dussuh...ik kan wel wat info uit de paard&sport halen maar waarschijnlijk heb je die zelf wel!
groetjes naomi Lachen

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 19:59

Nou, kijk als voorbeeld maar naar Lennox en Phantom! Allebei van Ramiro Z!! Mooier kan toch niet! hahahaha

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:01

Ik heb zelf een Ramiro Z, al is het wel ver in de afstamming terug (overgroot pappie), maar mijn merrie is net zo donker, flink hoog (1.74 m) en kan goed springen. Maar zoals ik al zei, 't is een eind terug in de afstammingslijn. Grappig is dat de mijne ook Lavendel heet en dezelfde naam komt terug in de lijn van goedgekeurde hengsten van Ramiro. De Z staat zeker voor Zangersheide, of niet?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:28

Ik geloof dat Ramiro duits gefokt is en dat hij van Zangersheide vandaan komt en dat daardoor die Z erachter staat, Die G voor zijn naam is voor het kwpn toen hij daar ggk werd moest zijn naam met de G beginnen dus kwam er een G voor zijn naam, G. Ramiro Z en Ramiro Z en Ramiro zijn dus allemaal dezelfde.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

bernstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 08:51

Ik heb een 7,5 jarige schimmelmerrie van 1m60 uit de ramirozoon Bernstein. Lief karakter en ze kan aardig bewegen ondanks de klungel die op haar rug zit Haha!

Bernstein is helaas in 1998 overleden. Heb al eens een oproep geplaatst om meer mensen met een Bernstein-afstammeling te vinden, maar geloof dat die echt schaars zijn.

Mijn merrie heeft denk ik meer uit de moederlijn meegekregen. Haar kleur en stokmaat in ieder geval. Ze staat ook ingeschreven in het NRPS-stamboek en heeft op de keuring vorig jaar een eerste premie behaald. Was en ben nog steeds erg trots op dat resultaat.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:26

mijn KWPN pony heeft ook als overgrootpapa ramiro! Haha!