Caps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voor welk cap type ga jij?

Zo'n oude!
15 (100%)

Totaal aantal stemmen: 15


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Caps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:36

hoihoi
Ik heb een (blauwe!) cap nodig en die gewone horka's leken me wel okee. volgens de horka-site hete dat type eurotop velvet. wie weet hoe duur die zijn?
En wie weet een cap die geen paddestoelmodel heeft, in blauw te krijgen is, fijn zit, en niet zo aso duur is?
Heeft hier iemand gehoord van die nep-pikeurs? Air Max heet dat merk.
alvast thanx! Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:45

Voordat ik binnenkort een keer op Pinky stap wil ik toch ook wel een goede cap hebben... Ik ga voor optie 2 Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:45

'k heb gewoon een echte fietshelm.
In de tijd dat ik die kocht waren de lichtgewicht helmen nog veel duurder in prijs. Nu maakt het niet zo heel veel meer uit...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:47

ik heb een horka airstream, is idd zo'n fietshelm idee

Afbeelding

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 00:30

Ik heb precies dezelfde als Stef ook de horka airstream, van die caps met een "vaste" binnenkant krijg ik snel hoofdpijn (nee dan zijn ze niet te klein Tong uitsteken Haha! ) en deze binnenkant kan ik mooi afstellen met klitteband.
En.....ik heb nog nooit last gehad van een zweethoofd.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 08:39

Ik heb ook zo'n fietshelm. Vorig jaar gekocht voor het zadelmak maken. Meteen daarna heb ik de jonge pony verkocht dus de cap is nog niet gebruikt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 08:54

Een Pikeur GPA is de allerbeste!!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:14

hoi ik heb er verschillende. die casco´s schuiven enorm op mijn hoofd. andere pasvorm en ook niet zacht van binnen. (we hebben er verschillende, maar geen van de 3 zit goed). zo´n oude is niet beschermend genoeg vind ik. en zo´n bolhoed staat wel raar, maar zit lekker goede pasvorm bij mij en zacht. ik heb niet zo´n hele dikke hoor! die heb ik wel gehad, maar ik vind het echt raar staan bij mij.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:17

Concorde schreef:
hoihoi
Ik heb een (blauwe!) cap nodig en die gewone horka's leken me wel okee. volgens de horka-site hete dat type eurotop velvet. wie weet hoe duur die zijn?
En wie weet een cap die geen paddestoelmodel heeft, in blauw te krijgen is, fijn zit, en niet zo aso duur is?
Heeft hier iemand gehoord van die nep-pikeurs? Air Max heet dat merk.
alvast thanx! Haha!


ja die nep pikeurs zijn erg mooi! weliswaar ook 300 piek. ik duim ervoor dat ik er ook zo krijg van mijn ouders ofo!!! *LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:08

ik heb van Horka een veelzijdige dressuur cap °zo heette dat ding geloof ik°
Een dikke paddestoel op je kop, maar zit wel fijn en erg met zo´n heel netwerk aan je koppie vast...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:41

Ik heb zo'n casco. Maar die zit altijd scheef! Ik heb niet een foto waar ik op sta met een rechte cap! Maar hij zit heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:21

Ik heb een cap van Kieffer, hij lijkt heel erg veel op die van Horka die Stef ook heeft. Bevalt mij erg goed maar als ik geen hoofdpijn van "dichte" caps zou krijgen zou ik graag een Lexington hebben. Die vind ik wel mooi.
Die nep Pikeur ken ik wel. Lijkt qua model inderdaad veel op de Pikeur, er zit alleen geen streep in het midden. Mij past hij totaal niet maar dat ligt aan mijn hoofd.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:29

ik heb dit weekend net een cap gekocht. een horka, ouderwets model maar dan wel goedgekeurd.
ik vond die fietshelmen wel mooier, maar die passen niet op mijn (smalle) hoofd. en het gaat er toch om dat hij past, nietwaar?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:01

ik heb kei veel van die fietshelmen gepast maar die zaten echt allemaal voor geen meter (raar hoofd misschien Verward ) dus nou ik heb wel zo'n goedgekeurde maar in een oud model ofzoiets (het is een swing nogiets). hij is wel een beetje breed en je ziet volgens mij meer cap als hoofd (paddestoel Haha! ) maar hij is wel veilig en daar gaat het om toch?
ik vin ze alleen wel heel erg overdreven duur.Afbeelding

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:17

Ik heb al vanaf het begin een jachtcap... Die is nu 10 a 11 jaar oud!!
Als ik in een ruitersportzaak ben zet ik altijd van die hoedjes op... Van bolhoed tot Paddestoelenformaatcaps... Ik vind die grote dingen er vreselijk uitzien maar ja ...voor de veiligheid zijn ze wel een stuk geschiktere dan die ik nu heb. De klep is er al 2 keer opgelijmd.. Ook het dopje op de bovenkant is er al meerder malen door menig paard afgebeten. Het strikje aan de achterkant is los en de binnenkant ruikt ook niet zo fris meer en wat vroeger vulling in je cap was is helemaal plat!!
Daarnaast heb ik wanneer ik wel met cap rijd het kinbandje niet om, zo is het dus al een keer gebeurd dat ik van het paard viel en mijn cap eerder op de grond lag dan ikzelf...
Maar qua uiterlijk prefereer ik de oude cap (of geen cap) maar voor de veiligheid lijkt mij het champignonnenmodel het beste.
Groetjes van Jessica!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 15:42

Sjuimpje schreef:
Een Pikeur GPA is de allerbeste!!!


Die heb ik ook, bevalt prima, alleen tijdens mijn dressuurproefjes zet ik toch mijn oude model cap weer op Lachen
Thuis met rijden heb ik de GPA wel altijd op.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:25

Ben erg tevreden met mijn (d.blauwe) Casco!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:31

k heb ook een pikeur, is ook echt de enige veiligheidscap die goed zit bij mij en gelukkig vond mn moeder dat mijn veiligheid best wel een beetje geld mocht kosten.. en dan geef ik eerlijk toe... ik zet hem eigenlijk alleen op met springen, buiten rijden en als ze echt gek/fris/lastig zijn of ik op een onbekend paard stap.. k weet dat t nie slim is, maar goed, ik weet ook uit ervaring uit mn omgeving dat je 100& veilig op je paard kan zitten en t dan door iets anders fout kan gaan, en natuurlijk moet je gewoon altijd voor zo veilig mogelijk kiezen, maar ok

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 20:52

hoe duur zijn die horka's die op de oude caps lijken maar wel goedgekeurd zijn?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:39

ja ik heb ook een horka airstream
hele fijne cap
heb em goedkoop gekocht
een kennis van ons heeft hem in duistland gekocht bij een ruitershop waar hij altijd heen gaat
maar ik had eerst zo een oude maar mijn horka airstream is veel fijner Haha!