Werkgever solliciteert bij de werknemer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Werkgever solliciteert bij de werknemer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:38

Hoi mensen,

Binnenkort kom ik net als de bijkomende 100.000 landgenoten zonder werk te zitten en zoekend naar een baan... Ik ben een accountmanager in de verkoop buitendienst.
Ter voorbereiding heb ik mijn cv bij diverse websites geplaatst en ik ben volop bezig met sollicitatie activiteiten. Uiterraad gaat het moeizaam want ik ben niet de enige kandidaat, en de bedrijfsleven zijn kieskeurig geworden.

Laatste ben ik benaderd door een bedrijf nadat ze hadden mijn cv gezien op 1 van de websites.
Dit is een buitenlandse bedrijf die is al een paar jaar actief om de Nederlandse markt te veroveren.

Ze bieden kandidaten de gelegenheid om binnen hun onderneming een zelfstandig ondernemer te worden met begeleiding, opleidingen enz.
Het is gebaseerd op verkopen van een verzekeringspakket via een uitgebereid netwerk van bekende vrienden, kennissen enzo. Daarbij is de bedoeling dat de kandidaat nog meer mensen binnen deze onderneming te betrekken zodat het netwerk nog verder wordt uitgebereid met het verkopen van de verzekeringspakket.
Zo kan de kandidaat op 2 manieren inkomsten verdienen, ze krijgen een percentage van:
- door de zelf verkochte pakketten,
- en wat de mensen door hun medewerking in dienst zijn gekomen bij de onderneming ook verkopen.

Het is geen full time- of deel time baan want het bedrijf wil dat mensen dit doet naast hun vaste baan. Dus meereendeels doordeweeks in de avonduren. Het is eigenlijk verkopen via netwerken.

Het schijnt dat met verloop van tijd mensen kunnen een aardig inkomst hiermee realiseren. Ze zijn dan in staat om bij hun vaste werkgever ontslag te nemen om als zelfstandig ondernemer full time aan de slag te gaan.

Het wordt allemaal zo mooi omschreven, maar ik heb toch wel vraagtekens.

Graag wil ik weten of er mensen die hiermee bekend zijn en wat hebben jullie voor ervaringen.

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:46

Pb je me even de naam van de onderneming, want als het de onderneming is die ik denk heb ik je er heel veel rond te vertellen. -)))

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:50

Klink me erg als een piramide achtige constructie, of zoals tupperware.
Mijn ex buurman doet iets dergelijks met voedselsuplementen (welness) er zijn gouden bergen beloofd, hij klampt werkelijk iedereen vast of ze niet met hem in zee willen, maar een riant inkomen heeft hij er niet van.

Maar als je het leuk lijkt zou je het toch kunnen uitproberen?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:12

Dis is dus niks als ik het zo lees. Mijn vriend was ook op zoek een een buitenfuctie (als vertegenwoordiger) Ten eerste al dat je benaderd wordt door een bedrijf... Als het een goed bedrijf is dan zetten ze meestal een advertentie waar mensen op kunnen reageren.
Mijn vriend werd ook door zoiets gebeld. In zijn geval ging het om alarmsystemen. Hij werkte dan ook zelfstandig en moest dan beginnen (werd als tip gezegd) bij vrienden en kennissen en dan zou hij het zo uit kunnen bouwen. In no time zou had dan bakken met geld verdienen... Ik geloof er niet in en mijn vriend geloofde er ook niet in en heeft nu ander werk gevonden.

De markt zit op het moment zo in elkaar dat werkgevers niet zelf achter werknemers aan hoeven... Zet een advertentie en ze hebben al zo veel reacties...

Een gesprek aan gaan kan altijd, maar ik persoonlijk geloof er niet in.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 02:21

Is volgens mij net zoiets als Herbalife (voedingsuplementen oid), rotzooi dus.
Product zou eventueel wel goed kunnen zijn (let op eventueel, is ook nog niet eens altijd zo), de constructie 10 maal waardeloos.
Idd, zo'n piramide-achtige constructie.
Alleen als je helemaal boven aan staat, verdien je wat, opklimmen kun je niet, wel kunnen er mensen onder je komen.
En dan nog, je moet het echt heel goed doen om er wat mee te kunnen verdienen, meestal krijg je er net (of dus niet) je onkosten mee uit.
Daarom dus ook iets voor erbij, tenminste, als je er lol in hebt, want ervan rondkomen kun je dus niet.
Dit is zo'n 'opdring-werk', je moet overal leuren om je product te verkopen en om nieuwe verkopers te vinden (net zoals bij een callcenter, alleen hoef je daar geen nieuwe verkopers te vinden en hebben die geen piramide-constructie).

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 07:56

Het lijkt me ook niks, maar als je niks anders hebt kun je het altijd proberen mits je er niet zelf geld voor moet meebrengen.....
Als je straks toch thuis zit kan je altijd verder zoeken naar een baan en ondertussen daar werken.....beter iets dan niets.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:47

Ik zou even schriftelijke informatie aanvragen en ook alle kleine lettertjes lezen. Zolang je er geen geld in hoeft te stoppen is het altijd de moeite waard. Wie weet verover je wel een markt!

Maar als het zo'n piramide spelletje is....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:50

Je verdient er nooit genoeg aan om jezelf fatsoenlijk van te onderhouden. Ik zou echt een baan zoeken met een VAST inkomen, dit is gewoon te dynamisch.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 11:35

Beste Bokkers,
Hartelijk bedankt voor jullie reacties OK dan!

Ik heb via de internet allerei informatie opgezocht en ook nog eens geinformeerd hoe of wat.

Om te starten moest ik eerst verplicht deelnemen aan een 2-daagse seminar en zelf de kosten betalen van euro 150,-. (Ik ben gewend dat ik op kosten van de werkgever aan zoiets te kunnen deelnemen).
Daarnaast was ik ook verplicht om een lijst van min. 50 bekende mensen om ermee te kunnen starten en verder uitbereiden, want het zal volgens de bedrijf makkelijker zijn om eerst bij kennissen verkoopgesprekken te voeren en wie weet wat dat zal opleveren.... Scheve mond
(Ik ben gewend om prospects te benaderen ongeacht of ik ze wel of niet persoonlijk ken).

Er is geen onkostenvergoeding. (Ik ben gewend dat als je je eigen telefoon en vervoer/openbaarvervoer gebruikt, dat een werkgever de onkostenvergoeding betaalt).

Ik heb geen goed gevoel bij, dus heb ik besloten om het niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:17

Verstandig besluit, klink niet betrouwbaar.