foenegriek waarvoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tils
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Winkel

foenegriek waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 22:56

Ik vraag me af waarvoor je foenegriek voert? waar is het goed voor? en hoeveel moet je ervan voeren?
Lachen Lachen


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:59

Het is een klassiek homeopatisch geneesmiddel voor aandoeningen aan de luchtwegen. Ook paarden die erg veel hoesten e.d. schijnt het heel goed bij te helpen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 14:08

Het is zowiezo niet verkeerd om elke dag een maatschepje Foene Kriek bij het voer te doen. Er zit veel knoflook in en dat is erg goed voor het zuiveren van het bloed.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:27

Wij gebruiken het ook bij de hoesters. Het stinkt vreselijk, maar de paardjes hebben er wel baat bij. Het is natuurlijk geen wondermiddel, maar het hoesten gaat grotendeels weg.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:38

Ik deed het altijd door de natte zemelen naar het rijden, Ik vind het juist erg lekker ruiken! Het is inderdaad voor de luchtwegen

Suzanne

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:41

Prom krijgt iedere dag een schepje, hij eet het zo op, hij vind het lekker! Daarna krijgt hij een wortel. Hijkrijgt foengriek voor het hoesten omdat tegen te gaan, helemaal vermijden lukt er niet mee, maar het verbeterd de luchtwegen!

....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 16:48

Nikit schreef:
Het is zowiezo niet verkeerd om elke dag een maatschepje Foene Kriek bij het voer te doen. Er zit veel knoflook in en dat is erg goed voor het zuiveren van het bloed.


In Foenegriek zit geen knoflook. Je kunt Foeneknof krijgen bij de paardendrogist, dat is Foenegriekzaad met Knoflooksnippers.

Foenegriek is verzachtend voor de luchtwegen.
Foenegriek met Knoflook gecombineerd is nog beter (Foeneknof). Het Foenegriekzaad versterkt de werking van de Knoflook, en de Knoflook de werking van de Foenegriek. Bovendien vind ik persoonlijk mijn paard minder naar knoflook ruiken als ze Foeneknof krijgt i.p.v. alleen Foenegriek. Mijn paard het niet nodig zou hebben zou ik geen Foenegriek voeren. Dan heb je er niets meer aan als je paard het wel eens nodig heeft. Dus mijn paard krijgt op dit moment alleen knoflooksnippers. En ook daar zal ik in Maart mee stoppen. Ze is drachtig en moet eind April/begin Mei een veulen krijgen.Nu heb ik me laten vertellen dat de veulens de melk niet zo lekker vinden als hij naar knoflook smaakt. Dus dan doen we het even zonder...

Je suis Charlie.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 17:38

hihi, ik wist niet wast het was, ook weer wat geleerd Knipoog Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, lotte_dl, moralian, SemrushBot en 30 bezoekers