Bijrijders zijn zeldzaam.........................

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Bijrijders zijn zeldzaam.........................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 14:15


Jeetje, bijrijders zoeken is nog een hele klus! Gisteren is een hele aardige jongeman wezen kijken en heeft mijn Warenko keurig door de bak gestuurd. Warenko dacht:" wat is dit nu?" En hups, kop in de wind.
De jongeman stuurde dapper door. Precies wat ik zoek voor mijn eigenwijze knolletje. Hij belt me voor het eind van deze week terug of ie het doet. Duimen jullie mee? Dit was de eerste kandidaat die ook echt is gekomen. En hij kan rijden. En hij is ouder dan 18. Ik verschiet van kleur als ie nee zegt Party!! , want dan begint het zoeken van voren af aan!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 15:25

Tskkkk... vertel mij wat. Heb je mijn topics 'bijrijder-troubles' gelezen? In het kort: in twee maanden 4 meisjes voorbij zien komen. Allemaal gestopt, weggestuurd of ineens neit meer gekomen. Zucht...

Ben zelf ook bijrijder, maar moet er niet aan denken dat ik een bijrijder zou moeten zoeken, vooral in deze regio. Dus ik duim voor je Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 16:16

Tja... het is idd een vreemd gebeuren met bijrijders! Ze beginnen vaak vol enthousiasme aan het hele gebeuren en dan opeens.... komen/kunnen/willen ze niet meer Verward . Het meest irritante vind ik dan nog als ze gewoon wegblijven, niet eens de moeite nemen om te zeggen dát ze niet meer komen Boos! !
De bijrijdster die ik nu heb (heb er ook al een paar "versleten"), was (is Lachen !!) een gouden greep! Ik kan 100% van d´r op aan en niet alleen als het om het rijden gaat! Ze komt als de smid komt; als de DA komt en ik kan niet (zoals vorige week het geval was) gaat zij en ook als een van mijn beide paarden koliek heeft, komt ze, om mij met lopen af te wisselen!
En dat terwijl ze zelf ook een familie heeft! Daarvoor heeft ze bij mij dan ook alle vrijheden, juist omdat ik haar kan vertrouwen!
Ik duim voor je dat het wat wordt met deze jongeman Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 17:04

Hmmm, hier in Zeist zijn bijrijdPAARDEN juist moeilijk te vinden. Ben nu ergens blij dat ik het niet geprobeerd heb met Penstacan (tijdje geleden wezen kijken), heb mijn nieuwe rooster: 10 weken lang iedere dag tot vijf uur naar school! Hmm ooit heb ik gewoon mijn eigen paard laten we maar zeggen!


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 23:47

Alvast bedankt voor jullie reactie en steun.Ik zoek gewoon verder.Liefst heb ik iemand vanaf 18 jaar, ik heb er echt geen zin in om voor kindermeisje te gaan spelen, ik kreeg hele schattige reacties van meisjes van 12, 13, 14, jaar. Van die Pennymeisjes die het gratis doen uit liefde voor het paard enzo....Ik blijf duimen voor die jongeman!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 01:36

Bijrijdster troubles heb ik genoeg gehad, ik doe het niet meer Huilen . Ik had heel graag mijn Appaloosa willen houden maar dat ging niet zonder bijrijder. Helaas, het ging steeds fout. Zo vreselijk veeleisend ben ik toch echt niet en de Appaloosa was een leuk paardje.
Laatst weer een poging gewaagd voor de pony van mijn dochter. Twee meisjes kwamen hier aan de deur en ik dacht het weer eens te proberen. De een was een ramp en de ander heb ik nu ook al heel lang niet meer gezien. Ondertussen schijn ik privéles te geven aan haar en haar vriendin, komen ze hier elke dag etc. (dat hoorde ik van een meisje wat bij haar in de buurt woont). Ik heb er echt genoeg van.
Toch vind ik het nog steeds jammer. Volgende week hebben we een feest in Leiden en ik kan niet mee want wie moet dan de paarden voeren en buiten zetten? Dat had ik nou zo'n goede deal gevonden. Iemand die het plezier had van een leuk paard en ik de luxe van iemand die af en toe de zorg kon overnemen.

Ai, ik klink nu wel heel zielig, dat valt ook wel weer mee Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:29

het is niet moeilijk om er een te vinden, maar het is 10x zo moeilijk om de juiste te vinden!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:35

Ik ben dus zo'n bijrijdster!
Ik wil hier ook even reageren, omdat bijrijdster zwart gemaakt worden. Vind ik tenminste.
Er zijn ook een hoop goede, maar die zijn gewoon al voorzien. Bij ons kun je zelfs kiezen welk paard je wilt bijrijden/verzorgen.
Dan kies je toch de leukste?? Dat zou ik wel doen. Maar dat wordt dan weer gelijk verkeerd opgevat.
En als kind van 12 wilde ik ook graag een verzorgpaard/pony. Ik was toen echt heel serieus. Kijk niet gelijk naar iemands leeftijd, want er zijn zeker hele leuke meiden van die leeftijd die het echt goed doen met je paard.
Ik hoop dat jullie je niet aangevallen voelen ofzo, want dat is absoluut niet de bedoeling. Ik wilde alleen even de andere kant van het verhaal laten zien.
Succes verder met zoeken!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 13:22

Helemaal mee eens amanda. Ik heb ook 2 jaar lang ieder vrijdag/zaterdag 2 pony's verzorgd. Toen ze 2 weken op vakantie waren hebben ik en mijn vriendin ook de verzorging gedaan ookal moesten we daar 45 min voorfietsen. Ik was 13 (gokje) en kende echt wel verantwoordelijkheids gevoel. Dus misschien is je leeftijdsgrens aanpassen een optie?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 18:56

Ben persoonlijk ook niet zo`n voorstander van bijrijders, omdat ik al veel vervelende dingen heb meegemaakt. Ik heb nu voor Sandocan een lieve bijrijdster die hem af en toe rijd en mee naar buiten neemt, en straks gaat ie de hele zomer de wei weer op. Nu heb ik voor Peru ook eentje gevonde, een collega van het werk, en ik heb er vertrouwen in, dus zo zie je maar weer.... Ik had ook alle moed opgegeven.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 19:59

He Jetta ik zal voor jou en renk duimen hoor maar gaat het niet door dan krijgt hij van mij nog steeds die extra knuffel Knipoog .Ook als het wel door gaat hoor want een scheetje is het zeker.Groetjes van loon en een knuf van Ambi

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Bijrijders zijn zeldzaam.........................

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 21:14

Uh, ik wil niet vervelend zijn Huilen
Maar ik ben op ZOEK naar een verzorgpaard, en ik kan er juist geeneen vinden Huilen Huilen Huilen
Ik ben 16 jaar, ik ben 1,83 meter, ik rijd al 9 jaar, ik heb mijn ruiterbewijs en ik ben serieus! Ik zit in 5 vwo en ik woon in Amersfoort west.
Kijk, het moet wel op fietsafstand te doen zijn, en ja, hoe vind je zo'n bijrijdpaard? Bovendien heb ik niet zo heel veel geld dat ik 200 a 300 gulden per maand kan meebetalen Verdrietig
Tja, ik zoek verder... als jullie wat weten, mail me dan naar: pe.bakker@planet.nl

Groetjes Brenda

Druk druk druk... Knipoog

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 23:14

Lieve mensen allemaal,
Het is zeker niet de bedoeling dat mensen zich aangevallen voelen, ik maak ook niemand zwart. Ik heb ook wel als bijrijder een heel fijn paard gereden, maar het is hier in het westen op het ogenblik moeilijk iemand te vinden die ik het vertrouwen kan geven. De leeftijdsgrens stel ik niet voor niets, ik weet immers zelf het beste wat ik goed vind voor mijn paard en wat ik wil? Zo vraag ik bijvoorbeeld ook een bijdrage in de kosten.
Ik heb al vele advertenties op verschillende paardensites gezet, soms kwamen er leuke reacties, maar er waren er ook bij die de advertentie niet goed gelezen hadden, zelf een ondefinieerbaar bericht terug stuurden of mensen die onbereikbaar bleken te zijn door gedoe met E-mail adressen. Ik heb iedereen keurig teruggemaild, ook mensen die serieus geinteresseerd leken te zijn, maar niets meer van zich lieten horen.

Ik heb dus geen commentaar op bijrijders, ik vind het alleen moeilijk om met de juiste persoon in contact te komen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 23:41

Ik heb ook niet de intentie om bijrijders zwart te maken. Ik heb zelfs tussendoor ook wel een paar wel leuke/goede gehad maar die kochten of zelf een paard, of gingen verhuizen Huilen . Er zijn helaas ook veel bijrijders/verzorgers die er niet veel voor over hebben en het is heel moeilijk om de goede te vinden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 00:03

Pinky_girl schreef:
Dus misschien is je leeftijdsgrens aanpassen een optie?


Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik heb idd ook verschillende bijrijders / verzorgers gehad, maar een van degene die het allerslechtst bevallen is was destijds mooi 19 jaar!!!!!!!!!!

Leeftijd zegt hierin erg weinig denk ik. Je hebt meiden (en jongens) van 13 die de verantwoording aankunnen en je hebt ze van 20 die maar wat aankl*ten!

Ook moet zo'n bijrijder / verzorger bij jouw paardje en bij jou zelf passen, dus is het idd heel moeilijk! (Ik zoek ook al een tijdje!)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 15:22

ik ben het met amanda eens, tsja hoe kan het anders ik ben zelf ook EEN bijrijder.
Dat je de leukste kiest is heel logisch....
Op het 1e gezicht zou je neit snel een trapper of bijter gaan verzorgen of bijrijder tog???
Ik heb zelf op een erg moeilijke pony gereden, die eigenaren staken ook geen hand(poot) uit om mij te helpen dus kon ik neit vaak komen omdat mijn vader elke keer mee moest, anders was ik er gerust 4x per week heen gegaan, dat half uurtje fietsen no problem.
Die pony kon je neit vastzetten, dan ging ze steigeren en hangen, aansingelen steigerde ze met geluk maar 1x, was ze erg chaggie dan zo'n 6x.
tijdens het rijden vloog ze er altijd met me vandoor, steigerde veel.
Ik had zelfs voor die pony een deken, peesbeschermers en een neiuwe halster gekocht.
Dat geld had ik er wel voorover.....
Op het laatst was ik het zat en me pa ook, ik kon niet normaal rijden of dat beest deed 100 pogingen tot mij eraf te gooien, nu heb ik zo les gekregen om altijd verdacht te zijn op iets wat kan gebeuren dus bleef ik zitten.

Ik ben daar weggegaan, die eigenaren begrepen het want zij wouden ook geen ongelukken.

Ik hebw el mijn spullen meegenomen.

Je kan het neit altijd treffen maar ik heb het geprobeerd.


Maar ik kan zelf wel zeggen dat je altijd het meeste er probeert uit te halen....
Voor de pony en voor jou, naar les bijvoorbeeld.


dit moest ik echt ff kwijt.

suc6 met zoeken van een lieve bijrijder

Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 16:05

Ach ja...wat dat betreft hebben de mensen wiens paard ik heb bijgereden het getroffen als je soms andere verhalen hoort. Ik ging nagenoeg elke dag naar de paarden toe (was ongeveer 45 minuten met de scooter...kun je nagaan). Ik hoefde gelukkig niet te betalen. Ik mestte uit, voerde, reed ze enz. En ik kreeg elke week privéles van iemand...kostte me wel 60 gulden per uur, maar ja...je moet er wat voor over hebben Lachen

Nu rijd ik western, waar sowiezo al bijna niets in te vinden is (een paard om bij te rijden dus) en bovendien heb ik geen geld voor, mochten ze om geld vragen. Ik zet nagenoeg al mijn geld opzij voor mijn paardje wat binnenkort komt. Maar ik ben van plan daar verder niemand anders op te laten, behalve vakantie e.d. dan, maargoed Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:34

volgens mij hebben mijn bijrijders ook niets te klagen, want die hoeven geen cent mee te betalen. Ik ben allang blij dat ze me kunnen helpen, en goed voor mijn beestjes zijn, dat vind ik het belangrijkste.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:36

nog even: Ik kan me wel voorstellen hoor, dat mensen een bijrijder zoeken omdat ze het niet alleen kunnen betalen. Ik zeg het er even bij, voordat ik dadelijk aangevallen word. Haha! Alleen is dit in mijn geval anders.
Dat wilde ik er nog even aan toevoegen...

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:05

Ik ga hier ook weer op reageren.
Leuke discussie trouwens.

Ik hoor iedereen over het betalen. Dat een bijrijder eigenlijk blij moet zijn dat ze niet mee hoevern te betalen. Want ze mogen toch van alles met dat paard doen.

Ik moet heel eerlijk zeggen. Ik zou het niet eens kunnen betalen. Een deel van de stalkosten bedoel ik dan.
Ik ben student, krijg een minimum beurs en kan door m'n stages alleen op zaterdag werken. Dus ook niet veel extra inkomen.
Ik moet hier alles van betalen, behalve collegegeld, want dat betalen m'n ouders. Ik heb lenzen, rijd op een manege, speel in een orkest (contributie). Ik houd heel simpel te weinig over om bij te betalen.
Ik ben heel blij dat ik dat dus niet hoef. Ik ga alleen, op het verzoek van de eigenaar van het paard, 1x in de 2 weken lessen. Dit omdat het paard een speciale aanpak nodig heeft (door hoefkatrolontsteking).

Ik ben dan ook heel blij dat ik deze kans krijg en zal me er ook 100% voor inzetten.
Denk hier maar aan als je een student als bijrijder neemt. Ha ha ha *LOL*

Heb je trouwens al een bijrijder gevonden? Is die jongen weer geweest?
Ik ben heel benieuwd.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 21:36

Ik ben ook op zoek geweest naar een geschikte bijrijder voor mijn paardje omdat ik ziek ben. Hier kon ik ook niemand vinden en ik heb nu een meisje van 12. Dat ging heel goed, maar nu is mijn paard onwijs aan het puberen en heb ik er zelf al mijn handen vol aan...Ze is nu dus meer de bijrijdster van mijn zusjes pony *LOL*

Iig succes, ik hoop voor je dat die jongen het doet! Party!!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

(gedicht)Amanda je was een TOPPIE medeverzorgster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:47

In mijn "wereldje met Peter-Pan stond je heel vaak klaar,
Ik kon op jou bouwen reken maar....
Heb je leuk leren kennen via mail...
(hoe is het mogelijk!!)
Een lange tijd ontsmetten en mokzalf smeren ...
Niks was je teveel.

Voor jou een ervaring in de omgang
met een niet makkelijk
Temperamentvol JONG paard!
Nieuwe kennis vergaard.


Je hebt een positief steentje bijgedragen..
In Pan zijn opvoeding en jeugd.

Dat hij is
zoals hij is ook dankzij Jou,..is een deugd.
Hoop dat je volgende stap in je paardenleven
ook zeker veel vreugd zal geven.
Denk nog is terug aan ons Aman!
groetjes/hoefjes Peter-Pan en An Knipoog

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 20:36

Hij doet het niet, die jongeman. Hij heeft een ander paard dat hem geschikter leek. Hij is vrij lang en mijn paard niet zo groot. Gelukkig was hij zo beleefd mij op te bellen, om te zeggen dat het niet doorgaat.
Ik heb al nieuwe contacten gelegd, via BOKTERS!of BOKKERS?
Dat stel ik erg op prijs, iedereen denkt mee en mailt en houdt de discussie op gang.Ik zoek verder en blijf optimistisch Lachen
Toedeledokio maar weer!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:18

Yes!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb heel dichtbij in de stal waar mijn paard staat een bijrijdster gevonden.
Ze had gehoord dat ik op zoek was, maar ze durfte zichzelf niet aan te bevelen! Nou ja, ze is hardstikke lief voor Warenko en ik help haar een beetje op weg, want ze heeft niet zoveel gereden de laatste tijd.
Zo komt het na maanden toch nog in orde. Ik blij, zij blij,maar vooral Warenko blij, hij wordt lekker vertroeteld!!!!!!!!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:22

Gefeliciteerd!!!
En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan. Maar dat zal wel als ik las hoe enthousiast je bent over haar.
Helemaal te gek en veel plezier samen!!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ineke2, Maanon_, MyWishMax, Rijsa, Slmt9, xRooss en 76 bezoekers