Verzekering voor mijn paard in Belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sverhoev

Berichten: 5
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Hofstade - Aalst - Belgie

Verzekering voor mijn paard in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 15:01

Beste leden,

Onlangs heb ik een paard gekocht, een 8 jarige ruin, Oldenburger, vader Feiner Stern (Hannoveraan) en moeder Montana (Oldenburger). Voorlopig ben ik nog volop bezig met dressuur maar later zie ik ook nog springen zitten.

Een vraag waar ik blijf mee zitten is de volgende : Wie van jullie is vezekerd voor zijn/haar paard en meer in het bijzonder leden in Belgie ? Ik weet dat er Nederlandse alternatieven zijn zoals Amev Hippo verzekering ea. maar kan ik dat betrouwen (als Belgische) ? Niet dat ik geen vertrouwen heb in de Nederlanders maar voor verzekeringen is dit toch nog iets anders. (ook voor Belgische verzekeringen Knipoog ) Kunnen jullie mij Belgische verzekeraars noemen of waar ik eventueel terecht kan ?

Met vriendelijke groeten
Steven

Afbeelding

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:16

Een dood en ongevallen verzekering van AMEV heeft als verzekeringsgebied: West-Europa.
Een aansprakelijkheidsverzekering vergoedt alleen de schade veroorzaakt door het paard binnen Nederland. Je paard dient ook in gestald te zijn.

Wat betreft verzekeraars in Belgie, je kunt ook even navragen bij KBC. Ze zullen geen paardenverzekering kunnen aanbieden, maar kunnen wel de aansprakelijkheid verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:18


Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:48

Ben ik ook in geinteresseerd ! Ik denk namelijk dat je problemen krijgt als je je paard ook voor ziektekosten wilt verzekeren, dat werkt meestal niet zo soepel internationaal.....als ik tenminste naar mijn eigen zkv kijk Boos!