Boomloos western zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:21

dat is waar en kijk naar een goed western zadel dan is de prijs heel normaal dacht ik

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:23

Als Pmarena dit leest kan ze misschien er iets over zeggen, die weet meer van de verschillende boomloze 'nieuwigheden' Haha!

In vergelijking met een goed westernzadel niet, maar dit is natuurlijk geen westernmodel (mist een knopje Haha! )

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:33

Die startrekk western is toch een gewoon boomloos western zadel dacht ik heeft een mooie knop .

Even een leken vraag maar wat zijn nou eigenlijk latigos ?

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:41

Ik had alleen de eerste gezien, want ik had nog niet naar beneden gescrolled Bloos!
Wel vreemd dat de fenders en beugels er niet bij zitten.

Latigo is een leer'soort' die op een bepaalde manier gelooid is. Hierdoor heeft het een wat rooiege kleur en is wat 'stretcheriger' dan het stuggere 'harness' leer. Daarom wordt het vaak voor de singelstroken gebruikt.

ieks
Berichten: 271
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:56

zijn dit dan singel stoten??

the price does include Latigo tie nylon strap in 2 widths (regular and extra

dus moet je er een western singel bij hebben

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:08

Klopt dit zijn de singelstoten, maar een goede singel zit haast nooit bij een zadel(alleen die goedkope touwgevallen). Ten eerste weet je de juiste lengte niet en iedereen heeft ook een andere voorkeur voor materiaal.
OF en BM zijn ook daar weer uitzonderingen Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:18

Liesbeth heeft bij haar BM een eenvoudige singel gehad... maar er wel paardvriendelijk uitziend.. iig niet zo'n raar touwen-ding... Haha!

Ik hoop dat ik die er ook bij krijg.. ben eigenlijk vergeten of die bij de prijs in zit, of dat ik die apart moet bestellen... Blond

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:25

Heej , ze verkopen nu ook Grandeurs bij dat Spock-zadel Haha!

Ik vind het wel een leuk ding , kan me alleen nog bij 1 of andere verkoper een foto herinneren met een heel naar schroefje aan de onderkant zo bloot boven de ruggegraat...brrrr.

Ziet er mooi uit maar voor mijn gevoel ook weer te stijfjes....
ik vind mezelf ook een zeikerd hierover hoor , maar dit terzijde Lachen

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:04

Hoi allemaal,
Binnenkort besteed het blad "Bit" een artikel aan 6 verschillende boomloze zadels, het wordt eenzelfde soort artikel als dat van de hoefschoenen van verleden maand.
Ik kom er ook in met mijn Bob Marshall (Whaaa, Helup)
Zaterdag is de fotograaf geweest, wat een ervaring zeg! ben heel benieuwd hoe de foto's zijn geworden.
Maar goed, ik heb nu zo'n 9 maanden een Bob Marshall, trail de Luxe model, met een round skirt, dit model heeft een hoge voor- en achterkant, dit heb ik gekozen omdat dan de kans dat ik met m'n hernia vanaf val een stuk kleiner wordt.
Ben nog steeds erg tevreden en heb geen last van "stug leer" en "knikken"
Het zadel zit goddelijk en blijft er goed uitzien, wel wordt het suede op de zitting wat gladder en wordt het leer op de flappen en fenders wat donkerder, maar dat had ik met mijn vorige westernzadels ook.
Verder zat er bij de aflevering een kwalitatief goede vilten singel (30", past iig op die arabier van mij)
Het enige nadeel vond ik dat er een kunststof Off-billet en Ty-strap bij zat (hoewel ook van goede kwaliteit), die heb ik vervangen voor een lederen, omdat ik leer wat prettiger op het vel van mijn paard vindt.
Groetjes,
Liesbeth

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 10:47

en hoe zit het met de maat van de zadels? is het gewoon 1 maat ofzo? ik bedoel dus niet het zitvlak maar de maat voor het paard zelf. anders heb je wel een groot risico dat je de verkeerde maat besteld vanuit de usa!

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:26

@Uriah: de kracht van een boomloos zadel is juist dat je niet gebonden bent aan een maat. Al zegt ook Bob Marshall dat als je een écht héél breed paard hebt dat je dit moet aangeven zodat ze de basis van de swell wat 'afvlakken' om eventuele problemen daar te voorkomen.
Dit geldt ook voor paarden met een erg hoge schoft c.q. doorgezakte rug; hierbij kun je de 'pad' iets hoger in de swell laten plaatsen voor extra schoftruimte.

@Liesbeth: ik ben heel benieuwd naar het artikel. Op een ander forum is dit ook regelmatig ter sprake gekomen en de ervaring met de journaliste was dat die niet echt veel kaas had gegeten van het onderwerp.
Ik ben dus bang dat je (net als met de hoefschoenen) een 'gekleurd' beeld gaat krijgen.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:31

De artikeltjes (die bij de foto van mijn zadel komen heb ik al gelezen) gaan vooral over de ervaringen van de gebruikers, het is dus geen test of zo.
Verder ben ik ook reuze benieuwd, ook naar de andere zadels!
Groetjes
Liesbeth

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:45

Het schijnt dat er de maand na de gebruikers-verhaaltjes , een expert / experts aan het woord komen over boomloze zadels .....

En wie dat dan mag / mogen wezen Verward

Ik denk dikke kans meneer Daaleman of Hulsebos ofzo *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:41

gaaf hoor Liesbeth! Dat heb je goed verborgen weten te houden... Haha!

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 22:41

Sugarmiss schreef:
@Uriah: de kracht van een boomloos zadel is juist dat je niet gebonden bent aan een maat. Al zegt ook Bob Marshall dat als je een écht héél breed paard hebt dat je dit moet aangeven zodat ze de basis van de swell wat 'afvlakken' om eventuele problemen daar te voorkomen.
Dit geldt ook voor paarden met een erg hoge schoft c.q. doorgezakte rug; hierbij kun je de 'pad' iets hoger in de swell laten plaatsen voor extra schoftruimte.

Ja zoiets dacht ook ook wel sugarmiss ,maar ik moest het even zeker weten voordat ik saerieuze stappen ga ondernemen.

als ik het goed heb worden ze bij saddle up verkocht.

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:48

Dat omhoog laten zetten van de "Pad" (skirting) heb ik ook laten doen, ivm weke rug, verder heb ik de bevestiging van de fenders 1" naar achteren laten zetten.
de zitting heb ik ook een maatje groten gekozen ivm de weke rug (het zadel buigt dan een beetje naar binnen, vandaar)

Groetjes,
Liesbeth
Afbeelding

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:16

Hmmm, foto'tje is een beetje klein, zal vanavond eens even kijken of ik hem wat groter kan krijgen.
Groetjes,
liesbeth

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:33

Afgelopen woensdag op Bob Marshall gereden!!!! (Super)
Heb zelf een Torsion gehad ik wou graag een zadel waar ik ook wedstrijden mee kan rijden, en dan ook nog graag boomloos.
Het verschil de Torsion lijkt meer op een engels zadel de beenligging is anders dan bij een westernzadel.
De BM is gewoon een normaal westernzadel zelfde beenligging en wat meer steun in de zitting.
Dus voor mij nog even sparen!!!

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:08

@Tari: leuk, bij wie heb je hem uitgeprobeerd ?? En welk model was het.

Ropers

Berichten: 527
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:09

Bij een westernruiter die er helemaal weg van is.
Dit was volgens mij een showzadel een 16inch,hij was een beetje groot op mijn paardje.
Ik wil zelf graag een reinermodel en dan rondskirt.

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:33

Ik ben zelf ook de trotse eigenaar van een Bob Marchall Sportsaddle en mijn instructrice is degene die is begonnen met het verkopen van deze zadels omdat zij zelf als eerst in Nederland z'on zadel had .
Samen met de eigenaresse van Saddle up ( die onder in de manege waar ik reed zat . )
Dus ik ben erg benieuwd waar jullie de BM hebben gekocht / besteld !
Verder ben ik helemaal gek op mijn zadel , ik heb een reining model gekocht vorig jaar bij saddle up . Alleen deze winkel is er niet meer !

Dit zadel is echt niet te vergelijken met een westernzadel met boom , je moet het ook echt zelf geprobeert hebben om erover te oordelen .
Maar het is een zadel die je door zijn flexibiliteit een hele poos kan gebruiken , van jong tot volwassen paard !
Ik heb zelf geen paard en op de manege heb ik 'm haast op ieder soort paard gebruikt ! Van een dikke merrie tot mager groter paard met hoge schoft en nu gebruik ik 'm op het paardje van mijn instructrice die weer heel anders gebouwt is .
En niet alleen ik vindt het een heerlijk zadel , ook merk ik dat paarden er goed op reageren . Bijv . paarden met rugklachten zijn er erg bij gebaat !
Ik heb twee weken geleden paardgereden op een engels zadel maar wat miste ik mijn eigen BM zadel !
Ik heb een hele tijd geleden een brief gestuurd naar Bit en nu gaan ze er een artikel over plaatsen !

Groetjes Eliza OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:44

Hoi Eliza, welkom op Bokt.

Ik weet dat je instructrice ze verkoopt, maar er is bij mijn weten geen website van bekend en dat is jammer want dan zou er zeker meer vraag naar zijn, temeer daar er dan misschien ook modellen zijn die men op eigen paard kan uitproberen. Terwijl je het nu van verhalen van anderen moet hebben (of een aardige Bokker die langs komt met zadel Haha! )
Citaat:
Dus ik ben erg benieuwd waar jullie de BM hebben gekocht / besteld !

Aan de bron bij Bob himself Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:01

Sugarmiss schreef:
Citaat:
Dus ik ben erg benieuwd waar jullie de BM hebben gekocht / besteld !

Aan de bron bij Bob himself Haha!


Ik ook... Haha!

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:48

Nee er wordt inderdaad niet echt mee geadverteerd momenteel !
Maar vorig jaar in Marienheem had ze wel een aantal zadels mee .
Misschien dat er binnenkort ze er weer wat meer mee gaat adverteren , maar dan merken jullie dat vanzelf .
Ik heb trouwens ook contact gehad met de redactrice van BIT over het artikel omdat ik al een aantal keer een mailtje had gestuurd over mijn geweldige zadel . En toen heb ik haar wel doorverwezen naar Alida en zij heeft toen ook foto 's en informatie naat BIT gestuurd dus ik ben benieuwd wat ze precies gaan plaatsen !
En ik zal me zo ook nog even fatsoenlijk voorstellen op het forum !

Groetjes !

DubbelFun

Berichten: 88695
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:06

Ik heb de zadels in Mariënheem idd zien liggen, maar telkens was Alida niet in de buurt om ze van echt dichtbij te kunnen zien.
Als ik goed begrepen heb komt het artikel over boomloze zadels ergens in juni in de Bit te staan, ben benieuwd wat ze er dit keer van gebakken hebben.
Mocht A een website krijgen dan kan die opgenomen worden onder het sticky bovenin Western.