Foutje gemaakt op m'n werk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Foutje gemaakt op m'n werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 11:56

Ik heb een klein foutje gemaakt op m'n werk. Ik heb per ongeluk iemand z'n salaris naar de verkeerde persoon overgemaakt. Deze persoon heeft vroeger bij ons gewerkt, maar bleek uiteindelijk een vals paspoort te hebben en illegaal te zijn. Daarna (vraag me niet hoe het kan) heeft hij nog een tijd bij een bedrijf achter ons gewerkt, waar we af en toe (noodgedwongen) contact mee hebben. Daar hebben we in dit geval dus ook contact mee opgenomen, maar mijnheer blijkt een maand of 4 geleden opgepakt te zijn en vast te zitten in Tunesie. We kunnen dus niet vragen of hij het terug wil storten. Ik zit dus met een groot probleem... een verschilletje van 1500 euro. Scheve mond
Iemand nog tips hoe ik dit op kan lossen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:56

Bank eventjes bellen?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:57

OEPS!
Kan de bank van jullie bedrijf dit niet voor je corrigeren? Heb je ze al gebeld? Succes!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:58

Ik zou direct contact opnemen met de bank en vragen of het mogelijk is óf de transactie te stoppen voor het overgemaakt is óf vragen of ze het terug kunnen boeken. Succes ermee!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:00

als je de bank belt kun je het terug krijgen, er staat een bepaalde tijd voor dat je het terug kunt krijgen (ongedaan maken)
een week ofzo..

wel een beetje dom van je haha.... die man zal wel blij zijn met zn onverwachte salaris! haha

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:01

Storneren (terugboeken) kan eigenlijk niet als je het zelf hebt over gemaakt.
Misschien moet ik het toch maar even aan m'n baas vertellen, misschien weet hij een oplossing.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:01

als de naam en het rekeningnummer niet overeen komen, wordt het niet overgemaakt volgens mij....
en anders idd met de bank overleggen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:03

Saskia008 schreef:
wel een beetje dom van je haha.... die man zal wel blij zijn met zn onverwachte salaris! haha


Nou ja... dom is wat anders, het is gewoon slordig. Het probleem is dat we werken aan de hand van een adressenboek en de naam van de vrouw waar het geld heen moest heeft dezelfde achternaam als die mijnheer, maar dan met een I erachter. Verder waren de eerste 3 cijfers van het bankrekeningnummer ook hetzelfde. Boos!

Verder zal hij weinig merken van het geld als hij in de bak zit.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:04

missnynke schreef:
als de naam en het rekeningnummer niet overeen komen, wordt het niet overgemaakt volgens mij....


Dat is alleen bij een girorekening.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:06

Voor alle betalingen geldt dat je het kan terugvorderen binnen een aantal dagen zonder dat de persoon van de gecrediteerde rekening toestemming hoeft te geven of iets dergelijks... Gewoon contact opnemen met de bank.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:07

ik heb onlangs een zelfde fout gemaakt, naar het buitenland, als je kontakt opneemt met de bank en het verhaal uitlegt, kunnen zij het ongedaan maken.

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:07

Ik weet dat als ik een electronische overboeking doe, ik nog een dag de tijd heb om die overboeking in te trekken (zegmaar voordat het bij mij afgeschreven wordt) Kan dat bij jullie niet ook gewoon?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:09

Ik heb het vorige week donderdag overgemaakt en vandaag kwam die vrouw waar het voor bestemd was "zeuren" dat ze nog niks had.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 12:09

Maar ik zal het toch maar even tegen m'n baas vertellen dan, die heeft nogal wat vriendjes bij de bank. oliebol... hij was al in zo'n slecht humeur.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:14

Je kan binnen 30 dagen alle bedragen terugvorderen. dus ik denk dat je het probleem zo opgelost hebt. succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:20

Tessebes"]
[quote="missnynke schreef:
als de naam en het rekeningnummer niet overeen komen, wordt het niet overgemaakt volgens mij....


Dat is alleen bij een girorekening.
[/quote]
Nee hoor, ook bij bankrekeningen.
Geloof me, ik heb ervaring Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

BloemBloem

Berichten: 16554
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:33

O o dat is wel een groot probleem. Zou toch je baas
maar even inlichten, misschien weet hij meer........

Dit zijn trouwens wel van die dingen waar je nu ontzettend om
baalt, maar over een paar weken kan je hier denk ik wel erg om
lachen.......Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:00

Dat is niet zo'n leuk probleem Scheve mond

Meestal moet de ontvanger toestemmimg geven om het geld terug te laten boeken.. Ik had ook eens zoiets, maar dan gelukkig intern (ik naar mijn moeder) Maar mijn moeder moest toestemming geven dat het weer terug kon.

Succes ermee meis!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:01

Merilyn schreef:
Je kan binnen 30 dagen alle bedragen terugvorderen. dus ik denk dat je het probleem zo opgelost hebt. succes!


Dat is helaas niet waar hoor.

Ik heb iig net mijn baas gesproken en het viel gelukkig aardig. Hij heeft m'n de contactpersoon bij de bank gegeven en die heb ik even opgebeld. Hij gaat kijken of de rekening nog bestaat (waarschijnlijk wel, anders had ik het wel teruggekregen). Als hij nog bestaat gaat hij de bank verzoeken contact op te nemen met de rekeninghouder om het geld terug te storten. Als echter blijkt dat de rekeninghouder onbereikbaar is, dan heb ik dus vette pech. Scheve mond
Mijn baas zei nog dat ie het geld wel uit zou spreiden over een jaar (om het van m'n salaris af te halen dus), maar ik hoop dat dat een grapje was. Bloos!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:13

Nou, afhalen van je salaris zou ik erg banketstaaf vinden!!

hebben jullie dan geen aparte lijst van actieve en geen actieve werknemers?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:16

Alleen APO's (automatische periodieke overboekingen) kan je terug laten halen door de bank. Andere overboekingen dus niet volgens mij.
Het is vast een grapje van je baas. Iedereen maakt wel eens fouten en dat is het risico van het bedrijf. Die blijven eindverantwoordelijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 13:19

liberty schreef:
hebben jullie dan geen aparte lijst van actieve en geen actieve werknemers?


Bij telebankieren niet nee. Ik heb die eikel er maar gelijk af gehaald, dat gebeurt me niet nog een keer. Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:41

Als het goed is ben je hiervoor verzekerd! Hij mag dus niet aftrekken van jou salaris.
Ik heb tijdens een offerte wel eens nul vergeten Bloos! Dus 10.00,00 ipv 100.00,00 Bloos!
Toen heb ik dat gelijk nagevraagd... en is mij verteld dat je voor dit soort dingen verzekerd ben.

Succes iig.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:49

Dat is wel heel erg slordig hoor!!! Kijk je dan niet alles netjes na voordat ja op OK ramt?

Je kan het inderdaad binnen een aantal dagen terug halen. Bij iedere bank.

Als je het niet terug kan krijgen vind ik het niet meer dan logisch dat jij voor de schade opdraait. Het is jouw schuld en niet die van je baas.

Meteen een goede les voor de volgende keer? Goed opletten dus.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:55

Sorry Sorane, wie niet werkt kan geen fouten maken, dus om dan meteen degene die een fout maakt voor het bedrag aansprakelijk te stellen vind ik niet kunnen hoor. Een bedrijf is voor zulke fouten verzekerd, mijn collega had vorige week ook een fout gemaakt die het bedrijf 20.000 Euro heeft gekost. En daar hoeft hij echt niet zelf voor op te draaien hoor!

Je suis Charlie.