Lang haar met klitten.... afknippen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Lang haar met klitten.... afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 21:40

Ik heb dus behoorlik lang haar (hangt bijna op de rand van mijn broek). Nadeel is dat het heel erg snel klit. Ik gebruik al een shampoo en conditioner (VO5 voor extra volume), en was daar altijd best te vreden over. Sinds een paar weken zwem ik vrij fanatiek. Na zwemmen en douchen en haar wassen krijg ik mijn haar helemaal niet uit de klit.
'Wat voor foefjes hebben jullie? Wat voormiddel gebruiken jullie?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:43

Kort knippen! Ik heb sinds een paar maanden mijn haar weer helemaal kort (zwom ook veel) en ik zweer erbij. Geen gedoe met wassen, lang nat blijven, borstelen, noem maar op. De mijne waren 'maar' schouderlengte, en nu zijn ze bijna gemillimeterd. Yes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:47

Probeer eens een vlecht voordat je gaat zwemmen. En Equishine in je haar wil ook helpen om het glad te houden... Haha! Zonde om er de schaar meteen in te zetten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:55

Absoluut niet je haar door elkaar wrijven als je het wast Haha! The biggest mistake ever. Net als die reclames voor shampoo, waarin de dame onder de douche ruw d'r shampoo door d'r haar masseert.

Gewoon shampoo in je handen doen en over je haar wrijven van wortel tot in de punt. Uitspoelen (van boven naar beneden) en zelfde voor cremespoeling. Ook niet je haar naar voren slaan en je handoek zo omhoog rollen als ze bij een kapsalon doen, maar je daar gewoon van de wortels tot in de puntjes deppen. Dus: Zorgen dat je het (vooral nat) niet door de war maakt!

Mochten de klitten heel erg zijn wil cremevoeding ook wel eens helpen (dat spoel je niet uit) voordat je gaat borstelen.

Haarmaskertje (ik zweer bij een klein tubetje van Hennapuls, hot or cold) doet ook wel eens wonderen. Maar denk dat het belangrijkste bij jou bij het wassen zit! Succes!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:10

Ik heb het dus af geknipt toen ik veel zwom. Maar ik zwem niet veel meer(nu we een eigen zwembad thuis hebben Frusty ) en heb geen zin om naar de kapper te gaan dus is het nu redelijk lang. Maar het gaat er binnen kort af. Ik weer alleen nog niet hoe en of ik het weer durf.
Nu is het altijd veel cremespoeling en niet te hard drogen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:14

Het wassen zelf doe ik net als jij het zegt. Ik borstel het van te voren goed uit, zodat dan evt klitten al weg zijn, dan goed nat maken, shampoo op de hand en dan van boven naar onder aanbrengen. Ik wrijf niet maar knijp voorzichtig van boven naar beneden. Dan spoel ik dat uit en breng ik de cremespoeling aan op dezelfde manier, dat laat ik even intrekken en dan spoel ik het uit. Voordat ik mijn handdoek pak knijp ik het ergste water er met de hand uit en laat het gewoon over mijn schouder afhangen. Met de handdoek knijp ik het overige water er goed uit. Dan kam ik het met een grove kam uit, begin aan de onderste punten en werk op naar boven. Als het uitgekamt is leg ik er een vlecht in, en laat die de hele dag verder zitten (vaak ook 's nachts). De volgende dag is mijn haar droog en klitvrij.

Ik vraag me alleen af of er een betere shampoo is...

Van mijn schoonmoeder heb ik idd ook zo'n haarmaskertje/voeding gekregen wat je niet hoeft uit te spoelen. Die ga ik van de week maar eens proberen....

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:31

Ik gebruik gliss-cure hairrepair, een cremevoeding. Ik gebruik er best veel van, maar dat werkt het best. Verder een vlecht met zwemmen.
Dat klitten komt door het chloor, het maakt je haar ruw en broos... Slecht voor je lange en daardoor al oudere en kwetsbaardere haren!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:40

Afknippen kan, maar krijg je misschien heeeeeel veel spijt van. Ik had haar tot iets over mijn schouders en heb het toen afgeknipt. Was echt kort! In het begin vond ik het leuk, maar besloot het toch weer te laten groeien. En dat gaat erg langzaam! Gaaaap

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:44

Nadeel van een vlecht met zwemmen is (vind ik) dat die in het water gaat uitzakken en ik de vlecht zelf niet eens uit mijn natte haar kan krijgen, niet echt heel handig....

Afknippen vind ik niet echt een optie, ben nu al zo lang aan het sparen... Ben er wel een beetje trots op. Wou alleen dat ik het af en toe een slos kon laten hangen, maar dan heeft mijn haar heel snel de neiging om in te draaien (zeg maar net zo als een paardestaart) en dat het dan heel onverzorgd lijkt....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 00:46

Nouja, je hoeft het ook niet direct te millimeteren natuurlijk...je kunt er ook gewoon een stukje af doen toch?
Ik heb het zelf in etappes afgeknipt : van lang (halverwege m'n rug) tot halflang (net boven m'n schouders), in oktober, tot vrij kort ('t kan voor net alchter m'n oren en is geknipt zoals Joke Devynck (Tony in Flikken) het heeft), vorige week.....en ik ben er wel tevreden over! Het is iets meer werk 's morgens maar borstelen hoeft noooooit meer!
Ik heb het ook afgeknipt omdat ik helemaal gestoord werd van die klitten, ik kon er niks meer mee. Toen ik het halflang had was dat al over, maar ik vind het haar van Joke zo gaaf zitten, dus tsja.....beetje verandering op z''n tijd kan geen kwaad!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 08:44

Ik heb ook heel lang haar gehad en veel gezwommen. Na het zwemmen in een zwembad met cloor in het water deed ik na het wassen een klein beetje wasverzachter door m'n haar. Daarna uitspoelen zonder al te veel te wrijven en dan kon ik er heel makkelijk door heen komen met een borstel/kam.