foto's 90 km in Zelhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

foto's 90 km in Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:35

Vetgate 2 op 60 km. Jativa moest nu wel goed gaan drinken.
Drinken dus!
Afbeelding

En eten...
Afbeelding

Onderweg
Afbeelding

Pfff, eindelijk, ze drinkt!!
Afbeelding

En weer door...
Afbeelding

Jieha, finish!
Afbeelding
Afbeelding

Tsja, oude liefde he (Nefisa)
Afbeelding

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:40

zag er leuk uit, hoe laat jij haar drinken? doe je iets speciaals?

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:47

Wat een leuke en mooie foto's...


bij mij doen de 1ste en dan 3 laatste het niet jammer!!

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:51

De finish doen we nog maar eens een keer...
Afbeelding
Afbeelding

zo dus

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:51

Helaas kan ik de helft van je foto's niet zien, maar de foto's die ik wel zie, vind ik erg geslaagd! Jullie vormen een leuke combinatie, hoe lang rijd je haar nu al?

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:52

Errug Mooi Paardjuh!

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:53

Titsia schreef:
zag er leuk uit, hoe laat jij haar drinken? doe je iets speciaals?


Op de bovenste foto bedoel je? Dat was een poging om haar uit een bidon te laten drinken en dat lukt best goed! Die houden we er wel in aleen doen we er de volgende keer electrolyten in om de 'drink prikkel' op gang te helpen. 50 km zonder water te drinken is eigenlijk net te veel.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:58

Karin schreef:
Helaas kan ik de helft van je foto's niet zien, maar de foto's die ik wel zie, vind ik erg geslaagd! Jullie vormen een leuke combinatie, hoe lang rijd je haar nu al?


Heb ik inmiddels wat aan gedaan hoop ik... Haha!

Ik rij haar vanaf begin maart en inmiddels heb ik wel het idee dat ik haar een beetje door begin te krijgen. Ze is vreselijk lastig, maar als je een beetje met haar om weet te gaan dan is het eigenlijk een best makkelijk paard. Ze is alleen erg extreem in alles. Dus als ze rustig is dan ziet ze er uit alsof ze in slaap valt en windt ze zich op dan is dat ook extreem. Maar we leren lekker door en tegen de tijd dat we Ermelo gereden hebben dan weet ik precies hoe we het aanmoeten pakken Scheve mond Knipoog

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:58

Heb ooit eens een oefen endurance meegedaan van 28km en daar wou mijn paard ook niet drinken en hij was dus lichtjes uitgedroogd, daarom dat ik het vroeg Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:59

Schitterend, zo'n finishfoto waarop zowel paarden als ruiters er nog heel fris uitzien na zo'n afstand! Cool

De bidontruc doen wij ook regelmatig bij Ret, vooral om zijn slijmvliezen nat te maken. En hij krijgt er altijd wel een kleine hoeveelheid water mee binnen. Lachen

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:03

Karin schreef:
Schitterend, zo'n finishfoto waarop zowel paarden als ruiters er nog heel fris uitzien na zo'n afstand! Cool

De bidontruc doen wij ook regelmatig bij Ret, vooral om zijn slijmvliezen nat te maken. En hij krijgt er altijd wel een kleine hoeveelheid water mee binnen. Lachen


Waarom maak je de slijmvliezen nat? Het water dat ze binnen krijgen is idd te verwaarlozen, maar als er een beetje zout in zit dan krijgen ze een droge mond en gaan ze als het goed is drinken. Bij ons werkte het in elk geval...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:09

Ooit een keer van een enduranceruiter meegekregen dat dat zou helpen om het paard te laten drinken. Maar eerlijk gezegd tot nu toe weinig resultaat mee geboekt: als-ie dorst heeft drinkt-ie, als-ie geen dorst heeft drinkt-ie niet, heel simpel. Knipoog

Wat jij zegt klinkt heel aannemelijk, ik zit er al een tijdje over te denken om met zout te gaan experimenteren. Ben alleen bang dat hij zelfs dan niet graag drinkt, maar het valt altijd te proberen. In Zelhem was ik iig niet ontevreden: daar heeft hij vanaf de vetgate perfect gedronken.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:14

Karin schreef:
Ooit een keer van een enduranceruiter meegekregen dat dat zou helpen om het paard te laten drinken. Maar eerlijk gezegd tot nu toe weinig resultaat mee geboekt: als-ie dorst heeft drinkt-ie, als-ie geen dorst heeft drinkt-ie niet, heel simpel. Knipoog

Wat jij zegt klinkt heel aannemelijk, ik zit er al een tijdje over te denken om met zout te gaan experimenteren. Ben alleen bang dat hij zelfs dan niet graag drinkt, maar het valt altijd te proberen. In Zelhem was ik iig niet ontevreden: daar heeft hij vanaf de vetgate perfect gedronken.


ok, dan hebben we dezelfde bedoelingen met het drinken uit de bidon Haha!

Dat zout hebben we in Zelhem voor het eerst geprobeerd omdat ik me toch wel veel zorgen ging maken met die hitte. Je hoeft maar een klein beetje (in verhouding) zout de gebruiken, dus het is dan niet zo dat ze daardoor uitdrogen (denk ik). Ik heb het eerst met de bidon geprobeerd en daarna gewoon een theelepeltje rechtstreeks in haar mond. Daarna dronk ze bij elk groompunt!

Maar als Ret vanaf de 1e vetgate gaat drinken zou ik me niet ongerust maken! Lijkt me prima.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:25

Mooie foto's Nienke! En zeker de finish foto's, nog zo lekker fris! Geloof niet dat er foto's zijn gemaakt van onze finish. Ben wel benieuwd hoe de Gelen keken toen.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:17

Bij de finish kijk je altijd fris, heeft iets te maken met adrenaline Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:22

Hihi, ik rijd ook op adrenaline. En zeker op de langere afstanden heb je dat wel nodig. Maar ik kan ook niet helemaal snappen dat mensen gebroken van hun paard komen na een lange rit. Knipoog

Ik stort altijd pas de volgende avond in. Tong uitsteken

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:24

He Nienke, long time not see.
Maar volgend jaar ben ik ook weer van de partij!
Met mijn arabiertje Paduc.