waar te beginnen als je een cross wil gaan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

waar te beginnen als je een cross wil gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 12:47

hallo allemaal
ik wil heel graag gaan proberen een cross te rijden.
maar nou ben ik helemaal niet bekend met waar je aan moet voldoen waar je kan trainen etc
en of ik uberhaupt er wel geschikt voor ben Tong uitsteken

mijn paard is L2 dressuur en L springen

wie heeft er info over trainingen tips spullen die nodig zijn?

gr ilona

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:55

hoi, ik zou eens een keer een les afspreken bij een eventingruiter, die weet wel een locatie voor terreintraining en die kan jou ook alles vertellen over de spullen die je nodig hebt!
een bodyprotector is sowieso verplicht.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:56

waar woon je?ik ken wel een aantal evetingruiters namelijk....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:07

Je kunt eens bij Lozeman in Nijkerk informeren. Die geeft ook les...

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 14:19

ik woon in hellevoetsluis

en chronos ik wil eerst ff proberen in de buurt want het is anders meteen weer zon stuk scheuren door het land
maar mocht dat niet gaan misschien kan ik hem anders wel een nachtie bij jouw parkerenhihi

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:40

uuhm hellevoetssluis, me topo is nooit zo goed geweest, welke provincie?in de buurt van welke stad?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:45

Volgens mij is dat NH.. Zou idd eerst een cross-training gaan volgen.. en van daaruit kun je verder kijken

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:59

Nelis,

Ben je al eens geweest kijken bij een SGW wedstrijd. Moet je beslist doen als je interesse hebt om zelf een keer SGW te starten. Kijk eens op www.sgw-eventing.nl voor de wedstrijdkalender. Dit weekeinde (vr+za) is er in Maarsbergen een wedstrijd. Als je de kans hebt moet je zaterdag komen kijken. Met een beetje geluk loop je er zelfs een bokker tegen het lijf Lachen ( alhoewel het ook voor mij moeilijk is ze te herkennen tussen de rest).

Binnen kort kun je ook naar Ede gaan kijken, daar zijn ook de hogere klasse M en Z.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:19

Bitwise schreef:
Nelis,

Ben je al eens geweest kijken bij een SGW wedstrijd. Moet je beslist doen als je interesse hebt om zelf een keer SGW te starten. Kijk eens op www.sgw-eventing.nl voor de wedstrijdkalender. Dit weekeinde (vr+za) is er in Maarsbergen een wedstrijd. Als je de kans hebt moet je zaterdag komen kijken. Met een beetje geluk loop je er zelfs een bokker tegen het lijf Lachen ( alhoewel het ook voor mij moeilijk is ze te herkennen tussen de rest).

Binnen kort kun je ook naar Ede gaan kijken, daar zijn ook de hogere klasse M en Z.


Maarsbergen zal geen moeilijke cross, ze hebben daar ook geen hogere klassen, Gorssel is volgens mij ook ngo wel te doen
en Wieringerwerf heeft ook een makkelijke cross!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:36

in noord holland...
hmmm dan raad ik je aan een keer bij alice naber te gaan trainen, of je beltze alleen op om informatie te verkrijgen.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 23:36

ff voor de duidelijkheid
hellevoet ligt onder rotterdam zuidholland dus Tong uitsteken
maar ik zal de site is gaan bekijken
waar moet je paard ongeveer aan voldoen?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:54

Je moet een wp in het B springen hebben, dus je voldoet aan de eisen.

Verder zorgen dat je paard een goede conditie heeft (is voor de lagere sgw klassen al te bereiken door een beetje pittig dressuur te rijden).
Neem eerst een paar lessen zou ik zeggen, want anders wordt je wel heel erg in het diepe gegooid. Ga dan naar een paar wedstrijden kijken (of ga een keertje mee als groom met iemand van bokt).
En het beste kun je beginnen met een oefencross. Je hoeft dan niet perse alle hindernissen te springen. Wat je nog niet durft/kent sla je over.

En als dat bevalt...

Bij jou in de buurt zitten Wassenaar (is volgens mij Voorburg geworden), en ook een beetje Princenhage (die is in het najaar).

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:59

en dat zijn oefen crossen?
en wie raad je aan bij mij in de regio om bij te gaan lessen?
op de eventing site stond ook iets over 10 lessen soort cursus

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:59

Volgensmij is er al aardig wat gezegd.
Zorg dus idd dat je paard en jij in goede conditie zijn en heb een paar goede crosslessen gehad!

Voor de bescherming moet je zelf een bodyprotector aanschaffen (ik raad je aan voor BETA Level 3 te gaan!) het is verplicht een cross te rijden met bodyprotector en het paard moet natuurlijk ook goed beschermend zijn, het paard het liefst vierkant beschermers waarvan de achterbeschermers lang zijn dus geen strijkklappen en eventueel springschoenen om voor en/of achterbenen.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 03-06-04 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:00

nelis schreef:
en dat zijn oefen crossen?
en wie raad je aan bij mij in de regio om bij te gaan lessen?
op de eventing site stond ook iets over 10 lessen soort cursus


Dat raad ik je idd aan, maar de lessen zijn als ik het goed heb al begonnen dus of je daar nog bij kunt weet ik niet.. anders kun je natuurlijk altijd priveles nemen dat kan ook heel goed! Voor intructeurs/trices kun je ook op de eventing site kijken!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:02

thanks chantal

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:07

www.sgw-eventing.nl mooie en informatieve site OK dan! .

Ik ga volgende week voor het eerst oefenen met Leys in Lunteren. Mocht dit bevallen gaan we kijken of we het meer kunnen doen. Er wordt op dat terrein iedere week les gegeven dus wie weet. Ben zo benieuwd hoe hij het op gaat pakken. Gelukkig heeft mijn eigen instructeur wel wat ervaring dus die komt ons helpen.

Hij staat ingeschreven voor de oefencross in Ede op 18 juni. Wie gaat daar nog meer heen?.

Via crossmonster heb ik een geweldig verhaal gekregen met tips ben ik erg blij mee OK dan! OK dan! OK dan! . Staat hier ergens in een topic.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:11

chantal_cs schreef:
Voor de bescherming moet je zelf een bodyprotector aanschaffen (ik raad je aan voor BETA Level 3 te gaan!) het is verplicht een cross te rijden met bodyprotector en het paard moet natuurlijk ook goed beschermend zijn, het paard het liefst vierkant beschermers waarvan de achterbeschermers lang zijn dus geen strijkklappen en eventueel springschoenen om voor en/of achterbenen.


Welke voor en voor en achter beschermers raad je aan? Liefst plaatjes.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:14

3 in 1 beschermers Prisca. Bij een goede ruitershop moeten ze weten wat dat zijn. Er zijn er ook met gel in, maar die zijn duurder.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:17

www.eventingshop.nl
Zelf heb ik NEW beschermers, voor met bont, achter zonder bont, maar achter moet er ook zeker komen met bont! Die zijn veel fijner dan zonder bont.
Dit zijn de NEW beschermers:
Voorbenen:
Afbeelding
€82,50

Achterbenen:
Afbeelding
€87,50

Maat M is eigenlijk altijd goed, heb zelf net voor mijn nieuwe paard maat L voor de voorbenen gekocht maar dat is puur omdat ze erg robuuste benen heeft, achter kan ze M wel goed hebben.

De Style's schijnen ook erg fijn te zijn.
Er is ook net een nieuw merk in Nederland, heb ze bij Daaleman zien hangen weet zo niet hoe ze heten ongeveer hetzelfde als de New en Style beschermers.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:19

Scum schreef:
3 in 1 beschermers Prisca. Bij een goede ruitershop moeten ze weten wat dat zijn. Er zijn er ook met gel in, maar die zijn duurder.


Ik heb 1 seizoen met 3 in 1 beschermers van Action gecrosst en vond het echt 10x niks.
Ze zakten af als je er het water mee in ging. Omdat ze geen harde strip hebben (achterkant harde strip voor bescherming voorbenen en voorkant harde strip voor bescherming achterbenen) vind ik ze ook niet beschermend genoeg.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:19

Mhhh lekkere prijzen *zucht*

Ik weet natuurlijk niet hoe hij het op gaat pakken als het niets is zit ik met die dingen?.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:20

Ik gebruik de beschermers voor de voorbenen ook met gewoon rijden dat gaat prima!

Je hoeft het natuurlijk niet direkt aan te schaffen je zou bijvoorbeeld de trainingen in het begin met je 'gewone' beschermers kunnen rijden! Anders is het ineens idd veel geld!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:21

die 3 in 1 bescherming is prima, maar ik gebruik altijd gewoon de eskadrons ...
en springschoenen !!!

[VMR] Oefencross rijden

Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:30

Ha mooi kan ik die gebruiken. Ben wel erg zuinig op zijn benen.

Is bandages te doen voor een training achter?. Denk alleen met water lastig.