Ervaringen met trailer verzekeren?.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Ervaringen met trailer verzekeren?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:45

Bij wie hebben jullie je trailer verzekerd en wat zijn de ervaringen daarmee?. Dus bij schade en afhandeling ervan. Hoe zijn jullie verzekerd.

Paard zit bij Interpolis dus liefst zou ik hem daarbij hebben. Maar wil wil het liefst natuurlijkde goedkoopste en beste verzekering.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:28

WA van de aanhanger wordt altijd gedekt door de verzekering van het trekkende voertuig (wel zuur als er iets gebeurd en het kost die persoon z'n no-claim... Maak daar afspraken over!), diefstal en schade kun je apart bij verzekeren. Dus, stel de trailer breekt los van de auto en ramt een andere auto. De schade aan die auto valt dan onder de WA van het trekkende voertuig, de schade aan de trailer wordt gedekt door een aparte aanhangerverzekering. Vaak kan dit bij je autoverzekering, meestal niet los daarvan, omdat het een zogenaamd "serviceproduct" is.

Mijn auto is verzekerd bij FBTO, de trailer is daar ook verzekerd. Ik heb inmiddels een stukje korting opgebouwd, ik ben voor iets minder dan €50 verzekerd voor diefstal en schade (bedrag is ook afhankelijk van de nieuwprijs van je trailer). Even uit m'n hoofd, kan zijn dat ik er iets naast zit: de eerste 5 jaar wordt het verzekerde bedrag steeds met iets van 5% verhoogd (dus als 'ie over 5 jaar gejat wordt kan ik een vergelijkbare nieuwe terugkopen), daarna loopt het verzekerde bedrag terug.
Mijn trailer gaat er dus uit als hij 5 jaar oud is Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:32

Ja daarom margreet ik wil de trailer apart verzekeren zodat het idd niet van de auto verzekering afgaat. Is namelijk wel mijn trailer maar niet mijn auto.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:37

Ik weet niet of je de WA van een aanhanger apart kunt verzekeren... Dat zul je moeten informeren! Bij mij is de WA niet verzekerd (omdat die dus onder de auto valt) maar het Casco wel. Misschien heb je ook nog wel iets aan je eigen aansprakelijkheidsverzekering als er iets gebeurt, dat dan de eigenaar van de auto dat op die manier weer op jou kan verhalen.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:30

Hoe zit het eigenlijk als je paard schade aan een trailer van een ander toebrengt? Stel hij gaat door het dak heen in een woeste bui? Overigens geen ervaring mee maar deze vraag kwam zomaar in mij op bij het lezen van dit forum.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:32

interpolis is een goede verzekering. hij is daar goed verzekert voor een niet al te hoge prijs.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:58

Citaat:
Hoe zit het eigenlijk als je paard schade aan een trailer van een ander toebrengt?

Dat valt vaak onder je persoonlijke WA verzekering (mits die de schade toegebracht door je paard dekt, maar dat is meestal wel het geval, als je het niet zeker weet zou ik dat even navragen).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 14:23

TeamSpirit schreef:
interpolis is een goede verzekering. hij is daar goed verzekert voor een niet al te hoge prijs.


Heb net navraag gedaan kosten 2.5% van de nieuwe waarde van de trailer. En hij kan keurig bij het paard en de zadels erbij. Wel lekker idee vind ik. Alle hippische bij een verzekering.

Interpolis bevalt goed vooral na de koliek operatie die ik had met leys had snel mijn geld HEEL snel/