Welsh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 20:04

Hoi!
Kent iemand misschien deze (sectie A) welsh pony's?
Rowfant Chamois 19012A (hengst)
Twyford Springtime 24076 stb-A (merrie)

Allebei de pony's hebben heel veel Twyford en Revel erin zitten, maar dat is geloof ik alleen de stalnaam toch?

Dat zijn namelijk de ouders van Suzan en ik ben wel benieuwd naar hen

Alvast heel erg bedankt!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:14

Hoi, heb je Hofke's Susan? Wat leuk! Die heb ik nog als veulentje gekend. Overigens is Twyford Springtime reeds dood. Ze was een erg mooie palomino merrie en Susan was haar eerste veulentje in Nederland. Springtime werd door Toon van Zeeland geimporteerd om te laten zien hoe mooi de moeder van Rowfant Saul wel niet was. Rowfant Saul is nog steeds een dekhengst, als ik me niet vergis. Uit Springtime kwamen ook de merries Hofkes Danielle en Hofkes Gemma, beiden van Criban Star Fiddle. Gemma is dood, Danielle heb ik gehoord dat ze in de buurt van Nijmegen was (reeds jaren geleden). De moeder van Springtime was de Roayal Welsh kampioene Revel Spring Song.

Rowfant Chamois was nooit in Nederland. Zijn naam (zeemleer?) dudit er op dat hij ook valk of palomino was. Zijn moeder was Revel Carried, die ook moeder van Rowfant Carissima was (moeder van Amahashi Cockade). De vader van Chamois is als ik het me goed herinner, de hengst Twyford Nutkin, een van de nazaten van Revel Nannie EP, die op Revel Spring Song was ingeteeld.

Als je nog vragen hebt, vraag gerust Knipoog

Camira
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:44

Kennen jullie de hengst Bokkesprongs Czardas? Zo ja weten jullie waar ik foto's kan vinden?
Doei
Malu

martmenkenl
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-10-08

Re: Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:11

Welsh A-hengst Rowfant Saul gestorven
14/10/2008 10:30
De voor het leven goedgekeurde Welsh A-hengst Rowfant Saul (v. Coed Coch Barrog) overleed vorige week dinsdag op 28-jarige leeftijd. ,,We hebben hem in laten slapen. Het ging al twee weken niet goed met hem. Ik dacht dat hij wel zou opknappen, maar hij kwam niet meer in de benen”, vertelt Hendrik Menke uit Weiteveen.

De laatste tien jaar stond Saul bij Stal Menke, waar hij voor verschillende nakomelingen zorgde. ,,We hebben ondermeer enkele driejarige dochters van hem en die zijn drachtig van Vechtzicht’s Comet.” Volgend jaar worden nog twee veulens van de smokeyhengst verwacht. Hij bracht nakomelingen in verschillende kleuren, waaronder veel palomino’s. Saul werd in 1980 geboren bij mevrouw F. Rimington in Groot-Brittannië. Hij behaalde een AA-certificaat voor de IBOP-proef.

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:06

Slotje. Topic is 6 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 51 bezoekers