wat ik nou weer meemaak.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

wat ik nou weer meemaak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:10

Boos! ik was een zondag helemaal in de mood.
ik wilde lekker buiten gaan rijden.
dacht dat dat wel zou gaan met die shobink van mij,
in verband met de wetstijd voor maandag hadden ze de bak kleiner gemaakt met van die pinnen en plankjes erop erg laag hoor! maar ik dacht dat dat wel zou gaan , je moet het toch een keer proberen.
in het begin ging het goed tot dat hij zijn oude trukkendoos weer eens opende OK dan! meneer ging weer eens aan de haal met mij nek lang maken en in rengalop de bak door naar de uitgang ( niet meer te sturen dus) ik zoals ik altijd probeer hem nog op een volte trekken maar nee hoor hij gaat gewoon door tot we bijna bij aan het einde van de bak kwamen Boos! Boos! Boos! Boos! neemt hij ineens een scherpe bocht en ja hoor daar ging ik dus kledder op de betonplaten die daar liggen au !! en hij ervandoor dus ik sta op en ga kijken waar hij dus gebleven was ,
Staat hij gewoon in stal naast Jolanda (de eigenaresse van de stal)
Haha! ik kwaat geef hem een tik met de zweep en Jolanda maar vragen wat er aan de hand was . ik het verteld maar ik had gelukkig niet veel dus Naar de binnenbak en er weer op met mijn kwaaie kop en ja hoor daar gaat meneer nog eens drie keer er vandoor , ik nog bozer maar Jolanda kwam mij even helpen om hem dus even in te dimmen met veel aanwijzingen kreeg ik hem weer rustig en met mij ging het ook weer ,
ondangs dat ik toch ook nog een klap van zijn voorhoeven tegen mijn hoofd gehad had viel de schade van een paar schaafwondjes en blauwe plekken nog wel mee .
De dagen erna gewoon weer gaan rijden met een wat scherper bitje en martingaal en meneer is weer braaf , zet geen pas meer verkeerd Boos! ,
vandaag heb ik een half uurtje les gehad van Jolanda en vind het een heel leuk paard met een gebruiksaanwijzing maar welk paard heeft dat niet .
we gaan er gewoon weer voor .
Groetjes snaauwtje


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:14

Sorry, dat ik 't zeg hoor, maar welke doos geeft haar paard nou een mep als dat beest alweer lang en breed op stal staat? Dan snapt hij 't echt niet meer hoor. En als jij je stoom moet afblazen kun je dat beter ff ergens anders doen! Van kwaad worden snapt je paard niets, of het is juist de plek waar hij je wou hebben! (ja, okee, soms heb ik ook moeite met m'n geduld bewaren hoor Knipoog)

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:22

je zal wel gelijk hebben andere doos maar wat doe jij dan , geef jij hem dan een schouderklopje en zeg je dan dat hij braaf is Verward

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:25

Als alles al lang gebeurt is? Eerst maar zorgen dat ik weer rustig ben. Anders wordt dat beest helemaal gek. Vrolijk zingen ofzow. En weer vrolijk opnieuw beginnen.

Off topic: ben geen doos, ben een kist!

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:26

Nee, ik negeer hem dan en stap op en ga verder waar ik gebleven was voor het misging.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:31

Belker schreef:
Nee, ik negeer hem dan en stap op en ga verder waar ik gebleven was voor het misging.


OK dan!

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 20:44

Ach gut ik ransel hem ook niet af maar ik vind wel dat hij moet weten dat hij dit niet moet doen ,
en ik weet ook dat je dat ook het beste is om dat gelijk te doen maar wat doe je als je op de grond leg en je paard niet meer ziet ,
ik sta daar ook nog maar een maand , en was als de dood dat hij de weg over zou gaan Bloos! . maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is om hem dan een tik te geven .
maar ok ik zal de volgende keer gaan zingen of zo ,
bedankt ik zal er aan denken . OK dan!
groetjes snaauwtje

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:13

Rot dat die zo'n bui had...maar zoals gezegt snapt die het al niet meer als die al in stal staat

Ik wordt ook wel eens boos op die kleine trucendoos van me Haha!
Als ik les heb zegt mijn instructrice al stap maar af en ga een peuk roken of een blokje om....als ik alleen rijdt stap ik als ik echt boos wordt af en wandel even met paard en al de bak door tot ik rustig ben, of gooi haar tussendoor even aan de longeerlijn.

Mijn paard *zoals zoveel andere paarden* reageert namelijk op mijn boos zijn door nog dwarser te worden, nog gekker te doen, en doet uiteindelijk heelmaal niets meer van wat ik wil.
Terwijl als ik een frisse start maak er 9 van de 10 keer niets aan de hand is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:36

snaauwtje schreef:
:(:) ik ransel hem ook niet af maar ik vind wel dat hij moet weten dat hij dit niet moet doen ,
en ik weet ook dat je dat ook het beste is om dat gelijk te doen maar wat doe je als je op de grond leg en je paard niet meer ziet ,ik sta daar ook nog maar een maand , en was als de dood dat hij de weg over zou gaan Bloos! . maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is om hem dan een tik te geven .
maar ok ik zal de volgende keer gaan zingen of zo ,
bedankt ik zal er aan denken . OK dan!
groetjes snaauwtje


natuurlijk ben je bang dat er wat met m gebeurt maar dat snapt je paard niet! en jij bent geschrokken en boos prima dat is je goed recht maar voor de volgende keer :dan zoek je m op tel tot 30.000 indien nodig en stapt weer op!

wat wil je dan , dat tie denkt dat tie op zijn sodem...... krijgt omdat tie naast jolanda staat , misschien begrijpt tie dat wel maar waarschijnlijk niet

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:47

Je paard later straffen dan HET moment is zo ongeveer het stomste wat je kan doen! Naast dat het paard het niet begrijpt zet je jezelf ook enorm voor joker. Een paard mag je best straffen, en goed ook, als je het maar op het moment doet van de "overtreding" Zo een dier snapt er werkelijk helemaal niks van.........

Een paard begrijpt ook de emotie boos niet, natuurlijk kunnen paarden ook boos zijn, maar die zijn dat dan op dit moment, een tel later gaan ze weer over tot de orde van de dag........ Jouw paard snapte helemaal niks van wat jij nou deed.

Volgende keer OF op dat moment straffen OF helemaal niet, dit kan niet en in mijn ogen is dit gewoon mishandeling van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:09

Maandag nog gehad.Mijn vriendin wordt door haar leuke haflinger gelanceert ligt te kermen auw ,auw, mijn hoofd(draagt geen cap ,ondanks dat ze er iedere keer naast ligt Boos! ).Ik spring van mijn paard voor eerste hulp,ja hoor ,nu ik er naast stond vond mijn paard dat hij mij om ver kon trekken en er van door kon gaan, ander paard achter na.A,fijn vriendin mankeerde eigenlijk niks en wij te voet naar huis.Een kwartier stappen.Paarden waren natuurlijk al lang thuis Scheve mond .Dus ben ik gewoon opgestapt al pratend gewoon weer weggereden en heb een hele fijne rit gehad op een heel braaf paard. *LOL* .
Het scheelt wel na een stuk stappen ben je al een deel kwaadheid kwijt.
Maar inderdaad als je valt tel tot tien ,puf,hijg. en stap weer op je paard .Te laat een tik verkopen heeft geen enkele zin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:16

Ik ben pas ook gelanceerd.. logisch dat je even boos bent, maar ga dan een potje staan schelden tegen een muur Knipoog
Dan pak je je paard, ga naar de bak, en stijgt weer op.
weer lekker verder rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:17

snaauwtje schreef:
maar ok ik zal de volgende keer gaan zingen of zo ,
bedankt ik zal er aan denken . OK dan!
groetjes snaauwtje


whahaha trust me, tegen een muur schelden helpt beter Tong uitsteken

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:04

Het boeit me allemaal niet zoveel wat iemand met zijn paard doet,maar wat ik me wel afvraag is waarom de bak open was.
Je wist dat hij zou gaan klieren en toch is je omheining niet dicht Verward

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:32

Als ik boos werd, liep mijn pony altijd bij me weg of dan keek ze me aan met die grote bruine ogen zo van: Ja maar ik doe toch niks ??
Een pony een knal verkopen nadat hij iets geflikt heeft daar snapt hij geen drol van.
Zo was er een meisje bij ons op de manege en die sloeg en schopte haar pony na elke les als zij er af gedondert was. Boos!
Je hebt er echt gekke tussen zitten. Boos!

Watch out !!!
Shetties about !!!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:10

holly schreef:
Het boeit me allemaal niet zoveel wat iemand met zijn paard doet,maar wat ik me wel afvraag is waarom de bak open was.
Je wist dat hij zou gaan klieren en toch is je omheining niet dicht Verward


De omheinig is niet zo hoog... (wedstrijdomheining) dan moet je die hele plank er voor doen... en daarbij staat ze nog met 40 andere op stal en ik denk niet dat die allemaal afstappen om dat hekkie te openen en te sluiten...
En ik geloof dat Sho daar egt wel overheen gaat Haha!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:27

Ik ken Snaauwtje goed, en ik denk echt niet dat ze hem een flinke ram heeft verkocht. Ik kan me bovendien haar kwaadheid ook wel enigszins voorstellen, dit paard kan af en toe echt het bloed onder je nagels vandaan halen en onwijs lomp zijn. Het is zeker niet de eerste keer dat hij dit soort geintjes flinkt.
Bovendien vraag ik me af of een paard na 2 minuten al niet meer weet wat hij heeft gedaan....
Natuurlijk is het niet goed om hem achteraf te straffen, en ik denk dat ze dat nu ook wel weet.

En wat betreft dat hekje dicht doen, daar gaat hij dan echt gewoon overheen, of nog waarschijnlijker, er doorheen Tong uitsteken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 21:40

xxx
Laatst bijgewerkt door snaauwtje op 03-06-04 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 21:43

he supertje bedank dat je mij steunt en jij ook liesjuh wat hun dus vertellen is dus waar het is niet de eerste keer en de bak dicht hahahaha dan ga ik er toch overheen ik kan ook springen hoor
groetjes en tot snel

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 21:53

roowz"]
[quote="snaauwtje schreef:
maar ok ik zal de volgende keer gaan zingen of zo ,
bedankt ik zal er aan denken . OK dan!
groetjes snaauwtje


whahaha trust me, tegen een muur schelden helpt beter Tong uitsteken
[/quote]


he'dat vind ik inderdaat een beter idee die kan je ook een schop verkopen en dan doe je alleen jezelf pijn beter dan je paard OK dan!

snaauwtje

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: hoeksewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 21:55

Shettiefan schreef:
Als ik boos werd, liep mijn pony altijd bij me weg of dan keek ze me aan met die grote bruine ogen zo van: Ja maar ik doe toch niks ??
Een pony een knal verkopen nadat hij iets geflikt heeft daar snapt hij geen drol van.
Zo was er een meisje bij ons op de manege en die sloeg en schopte haar pony na elke les als zij er af gedondert was. Boos!
Je hebt er echt gekke tussen zitten. Boos!


hallo shettie fan mijn paard afranselen en schoppen doe ik ook niet je ziet er inderdaat veel die hun paard alle hoeken van de bak laten zien Verdrietig
dat kan ik dus ook niet aanzien maar een paard wat iets verkeerd doet en dan een tik met de zweep krijgt vind ik wel redelijk ( en met een tik bedoel ik ook een tik en niet een flinke lel dat de zweep erin staat daar hou ik dus niet van .
wij hebben op de oude stal ook iemend gehad die dus haar zweep door de midden heeft geslagen op haar paard Verward dit vind ik dus echt dierenmishandeling , hoe kwaat ik dan ook mag zijn dit zal ik dus nooit doen , ondangs dat hij zijn trukkendoos wel eens opentrekt vind ik hem een groote schat en hou heel veel van hemkroelen doen wij dus elke dag en elkaar pesten vinden wij ook heel leuk , zo trekt hij graag mijn feters van mijn schoenen los of til hij mij dus bijna op aan mijn jas dan lig ik dus echt in een deuk , voor mij is hij echt een lekker paard en zal hem ook niet verkopen ik heb met hem afgesproken dat we samen van onze oude dag gaan genieten als het zover is .
groetjes snaauwtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, fokfanaat, Natascha en 32 bezoekers